Gå til innhold

Glemte sesjonen hva kan de gjøre?

DaXoN

Anbefalte innlegg

Når du skal gå/løpe/krype/ligge/sove på den treningsmølla, så er det ingen vits å prestere noe bra hvis du ikke vil inn. De tvinger deg ikke til å springe, du kan for eksempel bare stille deg framst på beltet, og se maskinen flytte deg et par meter før du detter av, lots of fun!

Bra masse artig å gjøre på sesjonen hvis du ikke har planer om å dra inn(prøve å skulke med vilje, studere videre, siviltjeneste, sykdom o.l.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sesjon i seg selv er ingen big deal. Jeg var i Oslo ved kaia der. Startet med presentasjon/filmsnutter, så ble vi delt opp i grupper for prøver/snakke med lege etc. Jeg ble heldigvis i gruppa som skulle til legen først, så jeg dro fort hjem. :)

Har diverse allergier og astma (går på medisin), slapp ganske greit unna.

Tilbake til dette med amerikanske selskaper og militæret - dette har jeg aldri hørt om.. :S

Lenke til kommentar
Om man har operert venstre kneet pga. slakt leddbånd, hva skjer da?

Har dessuten samme problemet i høyre som jeg hadde med venstre.

7657419[/snapback]

da tviler jeg på at dem trenger deg.

Kanskje siviltjeneste.. :hrm:

7657965[/snapback]

Hva gjør man egentlig da? I siviltjeneste? :blush:

Lenke til kommentar
Jobber steder som du ikke får valgt, alle jobbene i sviltjenesten har noe med barn og unge, som for eksempel være hjelp på skoler osv.

7658115[/snapback]

ja.. Og det virker kjedelig..

For eksempel når jeg gikk ungdomskolen for noen år siden, så hadde 3 stk siviltjeneste der, de satt ved datamaskiner dagen lang, og kanskje hjalp en lærer og sette opp prosjektor for video titting..

Lenke til kommentar

Jobbet selv på en ungdomsklubb og mesteparten av tiden var på kveldstid. Vi var 2 sivil fyrer som delte leilighet og spillte pc, så film mm. hadde det kort og godt et fett liv på statens regning... (ganske tåpelig egentligt..)

Og man kan velge selv (til en viss grad seff) men om du ikke gidder det så finner de "jobb" for deg.

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Du må søke om siviltjeneste, dette gjør du vet å levere inn et ark tidligst på sesjonen. En av betingelsene for at du skal ha siviltjenest er at du er imot at Norge har et væpnet forsvar elns.

Alle kan slippe førstegangstjenesten for å bare ha siviltjeneste et sted i 12 mnder, bare du leser litt angående siviltjeneste fordi du må nok snakke litt om det på sesjonen eller tar jeg feil Blacki? Leverte du bare inn søknaden for så å gjøre hva da?

Lenke til kommentar

Har selv ikke vært i militæret men skal.

Råder deg om å ikke prøve og skippe forsvaret. Se på det som noe kjekt isteden for noe negativt. De fleste som kommer inn har det kjempe kjekt. (broren min kpolberg sier hvertfall dette).

Selv skal jeg prøve og komme meg inn men tror hørselen min kan være et punkt men tviler.

Ångående siviltjeneste; ikke prøv å lirk deg unna, det er ikke noe poeng. Gjør det du er satt til å ikke syt. Har snakt med en lege fra militæret og han klaget over hvor mange drittunger som faktisk var der og gjorde bare hekkan for å komme seg vekk.

Til dere som lirket dere unna med dårlige unnskyldninger:

Skam dere, militæret er til for å lære dere hvordan å forsvare landet deres. Militæret kan også lære en veldig mye hvis en bare ser på det som noe positivt. Riktignok kan militæret være noe veldig herk til tider.

en ting til; ja vet at jeg ikke har vært i militæret enda, men etter hva jeg forstår så er ikke militæret så ille.

Lenke til kommentar
Har selv ikke vært i militæret men skal.

Råder deg om å ikke prøve og skippe forsvaret. Se på det som noe kjekt isteden for noe negativt. De fleste som kommer inn har det kjempe kjekt. (broren min kpolberg sier hvertfall dette).

Selv skal jeg prøve og komme meg inn men tror hørselen min kan være et punkt men tviler.

Ångående siviltjeneste; ikke prøv å lirk deg unna, det er ikke noe poeng. Gjør det du er satt til å ikke syt. Har snakt med en lege fra militæret og han klaget over hvor mange drittunger som faktisk var der og gjorde bare hekkan for å komme seg vekk.

Til dere som lirket dere unna med dårlige unnskyldninger:

Skam dere, militæret er til for å lære dere hvordan å forsvare landet deres. Militæret kan også lære en veldig mye hvis en bare ser på det som noe positivt. Riktignok kan militæret være noe veldig herk til tider.

en ting til; ja vet at jeg ikke har vært i militæret enda, men etter hva jeg forstår så er ikke militæret så ille.

7660259[/snapback]

Ingen med siviltjensete som lirker seg unna, tvertimot så hadde disse lenger tjensetse en dem i militære. Og man gjør som oftes et solid stykke arbeid.

Blir provesert når du ber folk om å skamme seg for de dem forskjellige årsaker ønsker å ha siviltjeneste istedenfor.

Faktisk mange reflekterte personer som har siviltjensete. Faktisk svært mange kjente innen musikk, film mm. som har valgt denne vei (henger bilder av alle som har vært der i koridorene på siviltjeneste "forskolen").

Lenke til kommentar
Snipp

7660259[/snapback]

Jeg gleder meg svært til militæret, fordi jeg ikke har jobb nå, og jeg er ikke motivert til å studere på universiteten når jeg er ferdig, og rart nok har jeg ikke den beste kondisen heller, så det er bare positivt å ha gym i et år. Jeg forstår at de som har en jobb og trives med det, ikke vil dra for å ha gym i et år med dårlig lønn, det er langt bedre å bare jobbe det året for å tjene masse penger.

Militæret burde være frivillig, fordi forsvaret vil vel ha folk som faktisk vil lære noe? Militæret er som skolen, du kommer til å glemme det etter ei stund, og siden vi ikke har noen risiko i å komme i full krig så har garantert folk som drar tilbake til det normale livet glemt alt det de har lært på førstegangstjenesten.

Militæret er ikke slik som på de amerikanske filmene, det finnes mange forskjellige "linjer" å holde på med i førstegangstjenesten, så er det noe for de fleste.

Lenke til kommentar
Har egentlig hatt lyst til å gått i millitæret selv et år. Men som jente og alt er jeg redd for at jeg ville ha angret og derfor sa jeg nei. Dessuten har jeg minus 6 på begge øynene. Jeg hadde vel egentlig ikke kommet inn heller da? :roll:

7661197[/snapback]

jenter kommer inn uansett hva som feiler dem. forsvaret er desperate etter å få flere inn.

Lenke til kommentar
Har egentlig hatt lyst til å gått i millitæret selv et år. Men som jente og alt er jeg redd for at jeg ville ha angret og derfor sa jeg nei. Dessuten har jeg minus 6 på begge øynene. Jeg hadde vel egentlig ikke kommet inn heller da? :roll:

7661197[/snapback]

Orresnei og SteffyPants fikk vel begge fritak p.g.a. dårlig syn. Men det er jo et forsøk verdt, om du virkelig vil komme inn, spesielt om det er riktig dette med at forsvaret trenger jenter. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...