Gå til innhold

Glemte sesjonen hva kan de gjøre?

DaXoN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

seson vare et par time, miltær er kjekt da, det er en flott opplevelse.

Men at bedrifter fortrekk folk med miltær/førstgang tjenst ,stemmer godt, har komme godt med her i livet mitt på jobb og på intervju.

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
seson vare et par time...

7411279[/snapback]

Hehe, var på sesjon på Kjevik for litt siden, tok ca 2 timer med buss hver vei, ca 4 timer tilsammen, også selve sesjonen tok vel nesten 4 timer eller så. De hadde store problemer med dataene. =/

Selv slapp jeg førstegangstjenesten pga mitt dårlige syn, men jeg vil bli kalt inn om norge skulle gå til krig. Hvis jeg forstod dem riktig, i alle fall.

Lenke til kommentar
Får alle 250 kr. i reisepenger?

Vernepliktsverket ligger 10 min. gåtur ifra skolen min :p

7410499[/snapback]

Du får dekket reisepenger hvis du kan dokumentere at du tok den billigste måten til sesjonen. Altså nei, du får ikke penger, siden du kan gå dit.

7411636[/snapback]

Jeg bor jo 3 kvarter med buss unna skolen da.

Må ta buss hver dag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg forsvinner til Madla 10. januar, og seinere Haakonsvern håper jeg...

satser på å få det gøyt ett år!!

kerrigan: jeg er 20.. husk at det er mange i 86-kullet som er ferdig som lærling i år, og dermed satt opp til å rykke inn i januar 2007-..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vill ikke i millitæret.

Er det slik at alle må? Jeg er 17, 18 om 5mnd. Når er sesjonen, fikk lapp- men den er rota bort da :blush:

Jeg har forresten opperert håndleddet(en trafikkulykke, faktisk en ganske omfattende operasjonen med transplantasjon av bein fra andre steder i kroppen). Så jeg har nedsatt funksjonalitet samt bevegelighet. Kan jeg komme opp med dette? eller er ikke det grunn nok for å klage litt? :innocent:

Lenke til kommentar
må man ta tester på sesjon? som sprøyter? har sprøye fobi så det blånekter jeg:P

7384730[/snapback]

Nei, ingen sprøyter. De sjekker syn, vekt, høyde, blodtrykk, hjerte/lunger etc.

Ingenting værre enn det. Dra på sesjon, si at du ikke vil benytte deg av din verneplikt, du blir sendt i sivilforsvaret og jobber på SFO, Barnehage o.l i 12 måneder.

Lenke til kommentar

Jeg klarte å glemme den første sesjonen min. Sov over den dagen :p men ble innkalt en gang til senere på året. Greit nok.

Jeg vil ikke inn, men ble tjenestedyktig. Har problemer med hælene mine og jeg tviler på at jeg vil kunne klare å løpe / gå langt med de. Måtte slutte på sommerjobbe min pga det. Hadde ikke med legeattest, og hu doktoren sa at hvis det ikke ble bedre så skulle jeg fikse legeattest når jeg ble kalt inn. Men før det så skal jeg være lærling tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...