thomassit0 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Oi såpass ja. da feira du vel ganske kraftig regner jeg med ? har jo nesten råd til en hel kjempeklump for 1 krone Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg er ikke tjenestedyktig fordi jeg hadde kyssesyke da jeg var på sesjon, noe som passer meg veldig fint. 7394615[/snapback] Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Får alle 250 kr. i reisepenger? Vernepliktsverket ligger 10 min. gåtur ifra skolen min Lenke til kommentar
smy Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) seson vare et par time, miltær er kjekt da, det er en flott opplevelse. Men at bedrifter fortrekk folk med miltær/førstgang tjenst ,stemmer godt, har komme godt med her i livet mitt på jobb og på intervju. Endret 2. desember 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 seson vare et par time... 7411279[/snapback] Hehe, var på sesjon på Kjevik for litt siden, tok ca 2 timer med buss hver vei, ca 4 timer tilsammen, også selve sesjonen tok vel nesten 4 timer eller så. De hadde store problemer med dataene. =/ Selv slapp jeg førstegangstjenesten pga mitt dårlige syn, men jeg vil bli kalt inn om norge skulle gå til krig. Hvis jeg forstod dem riktig, i alle fall. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Får alle 250 kr. i reisepenger? Vernepliktsverket ligger 10 min. gåtur ifra skolen min 7410499[/snapback] Du får dekket reisepenger hvis du kan dokumentere at du tok den billigste måten til sesjonen. Altså nei, du får ikke penger, siden du kan gå dit. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Får alle 250 kr. i reisepenger? Vernepliktsverket ligger 10 min. gåtur ifra skolen min 7410499[/snapback] Du får dekket reisepenger hvis du kan dokumentere at du tok den billigste måten til sesjonen. Altså nei, du får ikke penger, siden du kan gå dit. 7411636[/snapback] Jeg bor jo 3 kvarter med buss unna skolen da. Må ta buss hver dag. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Skal inn i Marinen i mars. Ett år med nye erfaringer. Det har jeg ingenting imot, men skulle ønske de hadde sagt ifra før. Begynner å bli gammel. Blir 20 i morgen. Alle de andre er vel 19. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Mon tro om jeg slipper tjeneste fordi jeg er skjeløyd og dermed har problemer med å navigere? (Prøv å lukke det ene øyet og gå en hel dag slik. Sånn ser jeg, bare jeg kan bytte mellom hvilket øye jeg vil bruke.) Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Dårlig syn er kanskje det letteste å slippe militæret på grunn av. Jeg fikk status "ikke tjenestedyktig" på tross av høye resultater på alle testene fordi jeg ikke så den første linja på synstesten. Ja, jeg ser faktisk så dårlig. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Urinprøve? De tok ikke urinprøve av meg Jeg var til sesjon for 7 - 8 år siden. Aldri fikk jeg vite resultatet av den teite IQ-testen heller Lenke til kommentar
adio Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg forsvinner til Madla 10. januar, og seinere Haakonsvern håper jeg... satser på å få det gøyt ett år!! kerrigan: jeg er 20.. husk at det er mange i 86-kullet som er ferdig som lærling i år, og dermed satt opp til å rykke inn i januar 2007-.. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Har hørt at man må minimum skåre 5 på IQ-testen får å kunne ha en mulighet til å søke inn som Fallskjermjeger, Marine og spesialjeger. 7 var visst minstekravet hos etterretning. Unntak ble til tider gjort. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg har alltid hørt at fallskjermjeger hadde høye krav, så at de krever 5 overrasker litt. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 EBn er ingen plass hvor man kan søke seg i førstegangstjenesten. Tviler sterkt om de bryr seg hva du fikk på sesjonen på noen lusne tester. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg vill ikke i millitæret. Er det slik at alle må? Jeg er 17, 18 om 5mnd. Når er sesjonen, fikk lapp- men den er rota bort da Jeg har forresten opperert håndleddet(en trafikkulykke, faktisk en ganske omfattende operasjonen med transplantasjon av bein fra andre steder i kroppen). Så jeg har nedsatt funksjonalitet samt bevegelighet. Kan jeg komme opp med dette? eller er ikke det grunn nok for å klage litt? Lenke til kommentar
Togo Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Søskenbarnet mitt slapp pga eksem på ryggen. Du kommer garantert unna. Lenke til kommentar
voüshvaggi fyrsten Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 må man ta tester på sesjon? som sprøyter? har sprøye fobi så det blånekter jeg:P 7384730[/snapback] Nei, ingen sprøyter. De sjekker syn, vekt, høyde, blodtrykk, hjerte/lunger etc. Ingenting værre enn det. Dra på sesjon, si at du ikke vil benytte deg av din verneplikt, du blir sendt i sivilforsvaret og jobber på SFO, Barnehage o.l i 12 måneder. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Søskenbarnet mitt slapp pga eksem på ryggen. Du kommer garantert unna. 7629819[/snapback] Sure? Kan være han hadde noe mer da? Kanskje en alvorlig eksem type. Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg klarte å glemme den første sesjonen min. Sov over den dagen men ble innkalt en gang til senere på året. Greit nok. Jeg vil ikke inn, men ble tjenestedyktig. Har problemer med hælene mine og jeg tviler på at jeg vil kunne klare å løpe / gå langt med de. Måtte slutte på sommerjobbe min pga det. Hadde ikke med legeattest, og hu doktoren sa at hvis det ikke ble bedre så skulle jeg fikse legeattest når jeg ble kalt inn. Men før det så skal jeg være lærling tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå