Gå til innhold

Glemte sesjonen hva kan de gjøre?

DaXoN

Anbefalte innlegg

Å være plattfot er faktisk ikke bare bare, mest trolig vil du måtte inn, men du slipper å gå marsj o.l.

Bundy: Astma er ingen grunn til å slippe, da astma kan holdes i sjakk v.h.a. inhalatorer o.l.

PS! Jeg slapp av den enkle grunn at militæret ikke hadde plass til meg... Enda jeg faktisk _VILLE_ inn!

Det er nemlig DER feilen ligger. De som VIL inn burde få flere ressurser, mens de som ikke ønsker burde kunne reise seg og gå derfra uten å få noe pes i ettertid.

Heller ett forsvar på 1/10 av det vi har nå, hvor alle er yrkesmilitære enn de amøbene vi har nå som forsvarer Norge. En sekk poteter hadde gjort samme jobben og kostet en brøkdel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er skikkelig platfot (hvis noen vet hva det er :ermm: ) må jeg møte da? :\ Hvis ja, så skal jeg klage som faen^^ fordi jeg får vondt i ryggen når jeg går lenge pga platfot-problemet mitt :p

7385081[/snapback]

Ja, ALLE må møte på sesjon. Om du er plattfot og det er ille nok, så kan du faktisk slippe pga det.

7385098[/snapback]

Woohoo :w00t::tease:

edit:

Å være plattfot er faktisk ikke bare bare, mest trolig vil du måtte inn, men du slipper å gå marsj o.l.

7385136[/snapback]

Forsatt ikke så verst det, orker ikke å i lang strekning i mer enn 1 time, maks 2.

Endret av neadii
Lenke til kommentar

folk med astma tror jeg slipper, er jo ganske hardt på rekrutten, og ellers i tjenesten for noen...

hvis du ikke er skikket for militæret får du heller ikke siviltjeneste, de som f.eks har astma er nok ikke skikket, så de slipper å gjøre tjeneste(kan ikke ha en med astma når man skal løpe 3 mil med AG og sekk for å krige...)

Lenke til kommentar

Ekke noe problem å slippe unna selv om du blir inkalt i militæret. På mitt innrykk reiste 140 av ca 500 hjem samme dag ;) Inkludert meg, var ikke i militæret lenge nok til å få middag engang. reiste hjem med 900 kr i dimmepenger etter 18 timer hehe :tease:

Lenke til kommentar
folk med astma tror jeg slipper, er jo ganske hardt på rekrutten, og ellers i tjenesten for noen...

hvis du ikke er skikket for militæret får du heller ikke siviltjeneste, de som f.eks har astma er nok ikke skikket, så de slipper å gjøre tjeneste(kan ikke ha en med astma når man skal løpe 3 mil med AG og sekk for å krige...)

7385153[/snapback]

Håper jeg slipper, for jeg blir veldig sliten av å gå en kilometer.. EN kilometer, GÅ.

3 mil med AG og sekk hadde jeg aldri i livet klart. Ikke 5 kilometer uten AG og sekk engang :ermm:

Hvis alt går skjeis så får jeg fortelle om hvor mye jeg liker våpen. Og gjerne vil ned til irak for å "blæste noen bædshots".

edit: med astma medisin alså.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

7385153[/snapback]

Håper jeg slipper, for jeg blir veldig sliten av å gå en kilometer.. EN kilometer, GÅ.

3 mil med AG og sekk hadde jeg aldri i livet klart. Ikke 5 kilometer uten AG og sekk engang :ermm:

Hvis alt går skjeis så får jeg fortelle om hvor mye jeg liker våpen. Og gjerne vil ned til irak for å "blæste noen bædshots".

7385189[/snapback]

Hvis det er så ille med formen din vil jeg faktisk si at du hadde hatt godt av et år i millitæret :p

Lenke til kommentar
Hvis det er så ille med formen din vil jeg faktisk si at du hadde hatt godt av et år i millitæret :p

7385200[/snapback]

Hehe. Grunnen til at jeg har så dårlig form er fordi jeg ikke får puste nok, selv med astma medisin. Og da orker jeg vertfall ikke å løpe osv, blir jo kvelt av for lite oksygen.

7385221[/snapback]

Om du virkelig har så store problemer med astma blir du mest sansynlig ikkje tjenestedyktig. :)

Lenke til kommentar

Hejsvejs!

Jeg var inne på seksjon for ikke veldig lenge siden, fikk status som "ikke tjeneste dyktig" Jeg lekte helt apekatt den dagen jeg var der.

Bare nevn at du har par sykdommer så slipper du glatt unna. Jeg hadde heller ikke papirer på noe som helst og det gikk helt fint.

De spurte om jeg kunne tenke meg siviltjenesten, men svarte kontant niks.

Lenke til kommentar
Hejsvejs!

Jeg var inne på seksjon for ikke veldig lenge siden, fikk status som "ikke tjeneste dyktig" Jeg lekte helt apekatt den dagen jeg var der.

Bare nevn at du har par sykdommer så slipper du glatt unna. Jeg hadde heller ikke papirer på noe som helst og det gikk helt fint.

7385264[/snapback]

Hva er fordelene med siviltjenesten=?

Lenke til kommentar
Hejsvejs!

7385264[/snapback]

Hva er fordelene med siviltjenesten=?

7385277[/snapback]

1 års nesten ubetalt tvangsarbeid. En kompis av min søster havnet på svalbard i siviltjenesten :!:

Lenke til kommentar

jeg har ca -2,5 på begge øynene, jeg slapp militæret bare pga det.

så det er simpelt, og jeg sa jeg ville inn...

Edit: fikk også beskjed om at jeg slapp å ha noe med millitæret å gjøre, ingen siviltjeneste eller noenting :wee:

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar
brutti: Dæven døtte, du er jo tøff da! Leke apekatt og greier!

Du er heldig som slapp å få noen anmerkninger for det, slikt blir faktisk lagt merke til. Dessuten kan du takke farvel til enhver jobb hos ett amerikanskeid firma.

7385287[/snapback]

Og hvor har du det fra? Om han har blitt stemplet som gal vil han kanskje ikke kunne få jobb som Politi eller brannmann, og heller ikke innenfor militæret, men det er ikke offentlig tilgjengelig informasjon så vidt eg vet, vanlige firmaer får nok ikke innsyn i slik informasjon. Og amerikanske firmaer er ikke noe annerledes

Lenke til kommentar

GSM: Der tar du nemlig feil - Amerikanskeide firmaer (i stor grad oljeselskaper her til lands) ringer nemlig kjenninger i militæret og legger dessuten de som ikke har fullført førstegangstjenesten i bunn av bunken med søknader.

Dette har vært oppe i media o.l. tidligere, men det fortsetter likevel.

Lenke til kommentar
GSM: Der tar du nemlig feil - Amerikanskeide firmaer (i stor grad oljeselskaper her til lands) ringer nemlig kjenninger i militæret og legger dessuten de som ikke har fullført førstegangstjenesten i bunn av bunken med søknader.

Dette har vært oppe i media o.l. tidligere, men det fortsetter likevel.

7385342[/snapback]

Hadde vært fint med kilder på slike påstander, dette har ingen troverdighet hos meg innen det motsatte er bevist så fram med kilder nau!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...