DaXoN Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 jeg glemte min sesjon med militæret og nå skal jeg der imorgen siste sjansen sa det.. ikke at jeg bryr meg men tenke jaja får vel gjøre det eller prøve siden jeg har ingen penger... han sa jeg kunne gå til politiet og få Reisebevis ting der men hva skjer vis jeg mister denne sjansen? noen som vet? ` Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 jeg glemte min sesjon med militæret og nå skal jeg der imorgen siste sjansen sa det.. ikke at jeg bryr meg men tenke jaja får vel gjøre det eller prøve siden jeg har ingen penger... han sa jeg kunne gå til politiet og få Reisebevis ting der men hva skjer vis jeg mister denne sjansen? noen som vet? ` 7384419[/snapback] Politiet henter deg og tar det til sesjonen. Det skjedde iallefall med min bror. Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 (endret) ble de glade? men seriøst kan det føre til ordentlig problemer? Endret 29. november 2006 av DaXoN Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det får vel ingen konsekvenser så lenge du ikke motsetter deg å bli med dem. Slutt å lek tøff og dra på sesjon. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 er vel også straffbart å ikke møte mener jeg... skal vel litt til for at dette skjer, men tror de har lov til å straffe deg, men dra på sesjon du, så slipper du å få problemer med det... det kan føre til ordentlig problemer ja... Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Det får vel ingen konsekvenser så lenge du ikke motsetter deg å bli med dem. Slutt å lek tøff og dra på sesjon. 7384488[/snapback] leker ikke tøff er vel heller det at jeg arbeider og har ikke akkurat tiden til og dra der.. og er pasifist så ikke det at jeg er sånn peace and love all, men heller pasifist i den meningen at jeg vil ikke Skade noen med hensikten og drepe / mishandle Endret 29. november 2006 av DaXoN Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Å nevne at man er pasifist på sesjon er det samme som å be om å få siviltjeneste. Hold kjeft om det så lenge det er mulig; ikke nevn det med mindre de bestemmer seg for at du skal i militæret. Hvis du vil ha siviltjeneste er det selvsagt en annen sak. Endret 29. november 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Som det blir sagt tidligere i tråden så er det faktisk straffbart å ikke møte. Så få på deg "god-bort-skoene" og møt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Du har rett til fri fra skole/jobb for å delta på sesjon. Og sesjon skal avdekke for eksempel om du er pasifist, du kan søke om fritak. Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Å nevne at man er pasifist på sesjon er det samme som å be om å få siviltjeneste. Hold kjeft om det så lenge det er mulig; ikke nevn det med mindre de bestemmer seg for at du skal i militæret. Hvis du vil ha siviltjeneste er det selvsagt en annen sak. 7384601[/snapback] jeg vil ikke ha sivil tjeneste eller militæret.. får bare leke ravende gal:P har ikke penger til og gå sivil tjeneste når jeg har leilighet til 5500kr mnd + regninger og skole lån som skal betales ned. så vis de ikke betaler husleien + 10.000kr ++ utbetalt i mnd så driter jeg i det:p hehe Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Se her! Konsekvenser av å ikke møte Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Militæret dekker rentene på lånet og betaler husleien din menst du er inne... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) For meg tror jeg det holdt å si at jeg ikke hadde lyst. Spedde på ved å si at jeg hadde vært til psykolog og trodde jeg hadde dårlig rygg, men jeg tror sesjonslegen hadde fritatt meg før det. Behovet for soldater i dag er vel ikke større enn det var for 5 år siden, så det å slippe militæret skal gå greit. Problemet ligger i å vri seg unna siviltjenesten også. Endret 29. november 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
frontflip Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Hvordan kommer man seg unna militæret uten å gå i siviltjeneste (har ingen hemninger bortsett fra litt nedsatt syn)? Mener noen av kompisene til bruttern slapp unna helt fint... Har lyst å bare bli ferdig med skolen så begynne å jobbe. Er jo forsåvidt noen positive sider ved militæret. Har hørt man får totalt 5 ekstrapoeng om man drar dit, er dette sant? Dette er altså for alderspoeng og militæret... Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Militæret dekker rentene på lånet og betaler husleien din menst du er inne... 7384634[/snapback] ja men hva med andre utgifter? strøm > +++ jeg bor sammen med dama og vi lever av væreandre... blir jo bare idiotisk vis jeg må gå i sivili og tjene ingen ting på det utenom dekning av husleien Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 HVis man har ad/hd, blir man innkalt da? Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Var på sesjon i fjor, fekk beskjed om at eg var tenestedyktig og skulle berre vente. Eg sa at eg hadde tenkt å begynne studere og sånt. Har ikkje høyrt noke frå dei. Kamerater i samme årstrin som og studerer har fått innkalling. Litt merklig men men. Det er nok ikkje noke problem å sleppe militær teneste lenger. Berre reis på sesjon. Tips: Gjer det dårlig på iq-test for å "sleppe" har ingenting å sei. Litt verre med sivilteneste kanskje, men berre å forklare situasjonen. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Alle blir vel innkalt, det er jo det som er poenget med sesjon. Men om du skal inkalles til milltæret er jo det de skal finne ut på sesjonen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Gift deg med dama hvis du blir innkalt, da har de forpliktelser overfor henne også, hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
DaXoN Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 må man ta tester på sesjon? som sprøyter? har sprøye fobi så det blånekter jeg:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå