Gå til innhold

Singstar, buzz osv. til XBOX

tmbn

Anbefalte innlegg

Dette har jeg lurt på lenge. Hvorfor i alle dager har ikke XBOX (microsoft) lagd Singstar og buzz til XBOX når disse spillene selger enormt og avgjør ofte konsoll valget for mange ??

Og er det noen som vet om det kommer slike spill til Nintendo Wii eller hørt rykter om dette ?

Synes dette er noe av det rareste fenomenet innenfor spillindustrien. De andre konsollen må jo forstå at dette er en gullgruve ?? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kommer Guitar Hero II til Xbox 360, og Dance Dance Revolution Universe.. Mange mener også at Karaoke Revolution er bedre enn Singstar, med flere sanger og mulighet for mange forskjellige modus.. tillogmed en versjon som har mulighet for å bruke Dansematte og microfon samtidig!! Om du fikser å synge og danse samtidig.. damn.. hehe.. Men noe ala Buzz savnes!

Jeg er helt enig med deg om at det skulle definitivt ha fantes mye mer av denne type sosiale fest spill enn det det gjør til xbox.. men håper det blir rettet på denne generasjonen med xbox360!

Lenke til kommentar

Rakib: Mener ikke her at de skal selge de samme spillene, men at de lager sine egne typer.

Når det gjelder tidligere karaoke spill så kan vel umulig disse være like bra, da hadde vel disse vært like populære ? Har heller ikke sett Microsoft frontet noe store kampanjer på disse spillene, noe de burde ha gjort hvis spillene er bedre en Singstar.

Spennende hvis de har noe på gang på nyåret. Er det noen som har noe mer konkrete rykter. De burde ihvertfall få fingern ut før PS3 kommer ut.

Lenke til kommentar
Har du inside information Heales?

Jeg kommer til å bli overhappy om du har rett..

Det eneste som kunne fått meg til å ville ha en PS3 i tillegg til min Xbox360 er faktisk denne type spill..

7384566[/snapback]

Ikke spesielt inside info egentlig. Xbox bossen selv, Peter Moore, ble intervjuet av bransjenettstedet Games Industry Biz i forbindelse med årets X6 i Barcelona.

I intervjuet gir han veldig klare signaler om dette med partyspill etc.

Du kan jo like godt lese hele greia her:

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=20010

Et par sitater fra intervjuet som ikke er til å misforstå:

"And, speaking to GamesIndustry.biz in Barcelona earlier this week, Moore revealed that Microsoft is already working on peripheral-based software that it believes can match the market-broadening success of titles like SingStar and Guitar Hero."

Og videre:

"Asked whether this meant Microsoft is currently working on its answer to the likes of SingStar and Buzz, Moore confirmed: “Oh yeah. And it's more than just games. Buzz, Singstar, Guitar Hero – there are peripherals and stuff of that nature. Things that in some instances take the controller away and give you things you feel more comfortable with.”

Så ja, det kommer garantert nyheter fra MS om dette i 2007.

Lenke til kommentar
Og videre:

"Asked whether this meant Microsoft is currently working on its answer to the likes of SingStar and Buzz, Moore confirmed: “Oh yeah. And it's more than just games. Buzz, Singstar, Guitar Hero – there are peripherals and stuff of that nature. Things that in some instances take the controller away and give you things you feel more comfortable with.”

Så ja, det kommer garantert nyheter fra MS om dette i 2007.

7386822[/snapback]

Er fremdeles uenig med at en såpass vag uttalelse om at de holder på med noe, betyr at det kommer garantert nyheter fra MS om slik software allerede i 2007.

Og om de skulle finne på å fortelle oss om noe slikt konsept i 2007, så kan det ta lang tid før de blir ferdig, som de 4-5 årene de brukte på å fortelle oss om Your Garden/Viva Piñata.

Men det skader ikke å være optimistisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Å bruke utvikingstiden til Viva Piñata som argument at MS ikke klare å få ut et spill som kopierer buzz og singstar i 2007 må være et av de dårligste argumentene jeg har sett på en stund

Det blir som å si at en biff har like lang tilberedningstid som tørrfisk, bare fordi tørrfisk må henge ute i et par måndter.

Greitt nok at du ikke tror på uttalesen til Moore, den er rimelig vag. Men å blande inn Viva slik som du gjør, gir heller inntrykket av noe helt annet som jeg ikke skal nevne en gang. Hadde du i det minste puttet inn en smilies eller noe, så kunne det tolkes ironisk, men det har du jo heller ikke gjort, så...

Endret av qoutor
Lenke til kommentar

Viva Piñata er siste kopi av en suksesfull franchise, jeg kommer på fra MS sine inhouse studioer.

Utviklerene brukte 'The Sims for barn' i beskrivelse av spillet i intervju med Gamespot tror jeg. :-/

Derfor jeg trakk den sammenligningen.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

En mann med litt initiavisk forstålese hadde forstått at jeg ba om en mer utdypende forklaring enn en ren gjentaglese av seg selv...

Personlig synes jeg Viva Piñata er et mye mer avansert spille enn både buzz og singstar. Så vidt jeg vet har ingen av to sistnenvte spillene egne tv-serier heller.

Du står fritt til å utdype hva de har til felles, og hvorfor et Singstar-likt spill vil ha like lang utviklingstid som Viva Piñata..?

Personlig så tror jeg du kun trakk det frem for å score et billig poeng...

Endret av qoutor
Lenke til kommentar

Jeg har ikke nok initiavisk forståelse til å skjønne hva initiavisk betyr, Jeg skrev jo akkuratt at jeg sammenlignet derfor, da er det irriterende å få spørsmål om det samme igjen på linjen under.

Your Garden/Viva Piñata ble lenge referert til som svar på Nintendo og Sony's barne-vennelige franchiser, skrev det tidligere i moderator-slettet melding, fordi han ikke ville ha MS vs. debatt.

Tidtakende ting på Singstar lignende-spill:

- Patent lisenser på mikrofonene må anskaffes dersom de skal bygge nytt sett.

- De må være i stand til å gjenkjenne tone-leie.

- Man skal også bli enige om hvor mye artister å studioer skal få betalt for rettighetene til musikken som blir brukt.

- Man må også finne på noen nye sang-moduser for å forandre nok til å unngå å bli saksøkt for plagiat.

- Man må lage ett system som er istand til å gjenkjenne toneleie, og gi poeng dersom du treffer på tonene hvis det skal være slik som Singstar.

Om TV-serien har påvirket utviklingstiden til Viva Piñata, vet jeg ikke.

Hvis det er Rare som lager serien, kan jeg skjønne det, men håper MS har skaffet noen profesjonelle til å gjøre det.

Men dersom teletubbies klarer å bli populær, kan kanskje Rare også lage TV-serie.

Det er forresten ikke første gang jeg hører at Singstar-sukseen skal kopieres fra MS-hold.

Så noe har dem sikkert gjort, men tviler på at noe kommer ut i 2007, så lenge vi ikke har hørt noe mere konkret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det er fult mulig å annonsere et spill, la oss si på E3 (og liknende arrangement), og få spillet ut i buttikene før året er omme. Jeg sier ikke at det skjer, men jeg ser ikke hvorfor du absolutt skal nekte for den muligheten. MS ser jo hvilken suskess sony har hatt, og har jo allerede startet å kopiere dem med kameraet, og det ble jo annonsert på årets E3. Dermed er det vel grunn til å tro at de kan komme til å kopiere mer også...

Den sammenlignignen din gir jeg bare opp på. Bortsett fra at det er alle barnevennlige spill, ser jeg ikke flere fellestrekk mellom Viva Piñata og singstar/buzz.

Lenke til kommentar

Har ikke sagt at det er umulig at det skjer, jeg heller..

Sier bare at det blir feil å hevde at en såpass vag uttalelse om at de holder på med noe, betyr at det kommer garantert nyheter fra MS om slik software allerede i 2007, som ble gjort over.

Det er å gi falske forhåpninger synes jeg, men det skader ikke å være optimistisk, selv om jeg ikke har noen tro på det med så lite detaljer. :-/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

"garantert" er nok et sterkere ord enn jeg ville brukt selv, ening i det, men det er frasen din "allerede i 2007" jeg reagerte på. Er 2008 en mer sannsynlig dato liksom? Mulig det er bare jeg som misforstår tale-måten din.

Ellers var det egentlig Viva Piñata-uttalesen din som fikk meg til å reagere, og jeg skjønner den fortsatt ikke dersom det var noe annet enn en fanboy-uttalese, men det har vi vel nå lagt bak oss...

Lenke til kommentar

Jeg skrev garantert fordi alle fakta på bordet peker entydig i den retning. Skal vi se hva vi finner:

- Blue Dragon for Japan

- Eksklusivitet på Fifa 07 og PES6 på next-gen

- Utviklet eget cricket-spill for satsingen i Japan

- Gears of War lansert for å eie FPS-markedet inntil Halo 3 kommer

- Viva Pinata lansert med tanke på barnemarkedet

- Guitar Hero II kommer over nyttår

- Microsoft har akkurat lansert sitt eget webcam

- Microsoft lisensierte i våres en helt ny motion-detection teknologi som muliggjør langt mer avansert kontroll enn det vi har sett via webcam så langt

Legger man sammen disse tingene og leser hva som ble sagt i intervjuet, at MS allerede HAR teams som jobber med denne type titler så gir svaret seg selv.

I tillegg er partyspill enkle produksjoner som ikke krever all verdens utviklingstid. Når jeg leser at lisensiering av musikk trekkes frem som en utfordring må jeg nok skuffe deg. Lisensiering er en usedvanlig enkel ting å få til.

Så ja, MS kommer garantert med partyspill i løpet av 2007, og det betyr lansering innen utgangen av 2007.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...