Gå til innhold

Interessant ny vifte - Noctua NF-S12-1200

ATWindsor

Anbefalte innlegg

https://prisguiden.no/product.php?productId=48328

Denne viften virker ganske interessant, da den faktisk er litt annerledes utformet enn alle de andre 120-mm-viftene.

http://www.silentpcreview.com/article695-page4.html#noctua

Den er også marginalt stillere enn alternativene ifølge SPCR (men forskjellene er små, og forskjell fra vifte til vifte av samme modell kan spille inn).

Er det noen som har noe erfaring med denne vifta og støynivået? Prisen er desverre ganske høy.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen erfaringer med viftene, men det første som slo meg var at avstanden fra tuppen av viftebladene til kanten av vifte-chassis var VELDIG stor. Og fra det jeg har lært om effektivitet i denne typen vifter, er at denne avstanden skal være så liten som overhodet mulig.

Kan jo være derfor den er så stillegående - at den faktisk ikke flytter så mye luft... :hmm:

Endret av Caze
Lenke til kommentar
Jeg har ingen erfaringer med viftene, men det første som slo meg var at avstanden fra tuppen av viftebladene til kanten av vifte-chassis var VELDIG stor. Og fra det jeg har lært om effektivitet i denne typen vifter, er at denne avstanden skal være så liten som overhodet mulig.

7391710[/snapback]

Det er sant, men PC-vifter har andre behov enn kun effektivitet. Feks støy,det kan godt hende fraværet av en ramme så nærme turbulensen som dannes ytterst ved viftebladene veier opp for dette.

AtW

Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter å støydempe maskinen din, bør du absolutt kjøpe en viftekontroller. Mange hovedkort støtter heller ikke mer enn 2-3 vifter, inklusiv CPU-vifte. Så for vifteglade folk som meg er det et must med viftekontrollere i maskinene mine. Jeg er spesielt glad i 120MM Mist. Flere av 120MM til Aerocool er også veldig bra og støysvake. Aldri kjøp Thermaltake Hardcano 13 viftekontroller btw :).

Lenke til kommentar
Nå er vel alle vifter dønn stille på 800rpm. Hadde den vært lydløs på 12-1500 hadde jeg vært imponert.

7407813[/snapback]

"Happily, the numbers proved Noctua's claims correct. A close analysis of the data showed that, rotation for rotation, the Noctua fans pushed about 20% more air than the rest of the fans in the test."

AtW

Lenke til kommentar
Nå er vel alle vifter dønn stille på 800rpm. Hadde den vært lydløs på 12-1500 hadde jeg vært imponert.

7407813[/snapback]

"Happily, the numbers proved Noctua's claims correct. A close analysis of the data showed that, rotation for rotation, the Noctua fans pushed about 20% more air than the rest of the fans in the test."

AtW

7407839[/snapback]

Gratulerer. Det sa han ikke noe om :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...