Gå til innhold

Hvor får man tak i kopi av kvittering?

Ohny

Anbefalte innlegg

Jeg er 3.eier av mobilen, og klarte å rote bort kvitteringen samme dag som jeg fikk den, uheldigvis fikk jeg ikke sett hvor mobilen ble kjøpt engang.

Så har jeg prøvd å kontakte 2.eier, men hun har da for lengst slettet nr til 1.eier. så verken jeg og henne vet hvor mobilen kommer fra.

Jeg har tatt kontakt med Telenor og Netcom, og de vil ikke blande seg inn i bildet.

Prøvde også Sony Ericsson, og heller de kunne ikke hjelpe meg med det.

Fins det no andre muligheter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det går vel an å ved hjelp av IMEI-nummer finne ut hvilken butikk som har solgt mobilen?

7384570[/snapback]

Har sendt S/N og IMEI til SE.com og Telenormobil.no, men ingen av dem vil si noe.

Som sagt, jeg har null sjans til å få tak i 1.eieren.

Lenke til kommentar
Det går vel an å ved hjelp av IMEI-nummer finne ut hvilken butikk som har solgt mobilen?

7384570[/snapback]

Har sendt S/N og IMEI til SE.com og Telenormobil.no, men ingen av dem vil si noe.

Som sagt, jeg har null sjans til å få tak i 1.eieren.

7385385[/snapback]

tror du har misforstått:

telenor og netcom er operatører. Sony Ericsson har kun logistikk frem til importør kanskje.

Importører er; dangaard,brightpoint osv.

Lenke til kommentar

7384570[/snapback]

Telenor utbetaler provisjon utifra imeinr på telefonen, de lagrer også dette i sitt system. De kan sjekke hvem de har utbetalt provisjon til på dette IMEInr(hvor den er kjøpt) og de kan sjekke hvilken kunde som tegnet abbonnementet (navn på kjøpskvittering hos aktuelle forhandler)

NetCom klarer så vidt jeg vet ikke å sjekke dette.

m.a.o ble telefonen kjøpt med et telenor abb ville jeg prøvd å ringe dem igjen og prøvd å forklare situasjonen.

De har muligheten. Om ikke vanlig kundeservice vil hjelpe deg, dra til en forhandler og hør om de kan ringe forhandlerservice og sjekke for deg, de er ofte litt mer hjelpsomme der.

Dersom den IKKE er kjøpt med telenor tror jeg det kan bli vanskelig for deg.

Lenke til kommentar

Det er mulig telenor har mulighet for å spore dette, hvis den er solgt med abo.

Om de gjør det, er likvel lite trolig. For det første, koster det tid og penger for dem. Men den viktigste årsaken er at det virker litt tvilsomt om man ikke vet hvor telefonen er kjøpt, altså den kan være stjålet.

For all del, jeg sier ikke at din er det, men du skjønner vel tegninga? :) Det er jo ikke normalt at en telefon har så utrolig mange eiere i løpet av den levetiden en telefon i dag har.

Lenke til kommentar
Det er mulig telenor har mulighet for å spore dette, hvis den er solgt med abo.

Om de gjør det, er likvel lite trolig. For det første, koster det tid og penger for dem. Men den viktigste årsaken er at det virker litt tvilsomt om man ikke vet hvor telefonen er kjøpt, altså den kan være stjålet.

For all del, jeg sier ikke at din er det, men du skjønner vel tegninga? :) Det er jo ikke normalt at en telefon har så utrolig mange eiere i løpet av den levetiden en telefon i dag har.

7417766[/snapback]

De bruker ca 1 min på det, og de gjør det om du ringer inn som forhandler, men det kan godt hende at vanlig kundeservice ikke gjør det med tanke på at telefonen kan være stjålet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...