_HKH_ Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Piratkopiering kan fint være en fordel for steinberg og andre. Jeg har lastet ned både cubase og nuendo og brukt det aktivt i noen år nå. Jeg kommer neppe til å begynne med noe annet software nå som jeg har brukt lang tid på å lære det, så det blir nok kjøpt med en gang jeg faktisk begynner å tjene penger på det. Skulle jeg kjøpt alle synthene og effektene jeg bruker hadde jeg ikke hatt råd til noe annet. Som sagt, jeg kommer til å kjøpe det jeg liker når jeg begynner med seriøs buisness. Hardware kommer uansett i første rekke, det er vanskeligere å stjele Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Kun de færreste lever av musikken sin. Dessuten finnes det nok av gratis vst'er som du kan bruke om du ikke har råd til alle de dyreste vst'ene. Bruk gratis programvare eller betal. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Kun de færreste lever av musikken sin. Dessuten finnes det nok av gratis vst'er som du kan bruke om du ikke har råd til alle de dyreste vst'ene. Bruk gratis programvare eller betal. 7551821[/snapback] skulle akkurat til å skrive det. er derfor jeg skal kjøpe fl studio snart og gå ifra reason noe som jeg liker veldig godt. så kjøper fl studio om en uke ca og reason om noen mnd. vil ikke ha nor piratkopi opplegg. synther og slikt har jeg men alle er gratis nesten. så enten betaler man eller så kan man bare drite i å ha det prg. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Gratis shit pleier å suge.. Kjøper cubase til våren og kanskje ultrafunk sonitus(pakke med compressor, eq, reverb osv) Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 suger ja men velkommen til den verden. downloading is stealing Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Jaja, så er jeg en tyv, da. Skyt meg. Lenke til kommentar
Kimbara Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg setter absolutt pris på nedlasting. Det er en helvetes fin måte å lære seg programmer på uten å måtte punge ut med 3000 - 30 000 kr for groteskt overprisa programvare. Så får man heller kjøpe det når man kan programmet, og starter firma eller liknende, så man ihvertfall slipper mva. Og Steinberg og de store gutta taper ikke mye peng på det, så ikke syns synd på dem. Vi syns vel ikke synd på Norge når noen ikke betaler TV-lisens? Den versjonen av Photoshop du kjøpte i Estland, Speik, er nok en piratkopi. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Og Steinberg og de store gutta taper ikke mye peng på det, så ikke syns synd på dem. 7795873[/snapback] de taper ikke en dritt men de tjener ikke inn så mye som de egentlig skulle ha gjort pga tullinger som ikke gidder å dra frem lommeboka og det syns jeg er noe inni h******* latterlig. hadde jeg hatt et firma ville jeg ikke likt at folk bare "tok" tinga mine uten å betale for det. Endret 25. januar 2007 av Dilly Man Lenke til kommentar
Kimbara Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Da burde du kanskje tenkt på å starte et firma som ikke lager ting som garantert blir stjålet. Man kan aldri, aldri sikre seg mot at programvare blir piratkopiert. Med en gang et program slippes, kommer det også en crack. That's reality, that's nature. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 ikke gidder å dra frem lommeboka Det handler ikke om å ikke gidde, poenget er at god software koster vanvittig mye mer enn jeg har råd til med min studentøkonomi. Hadde jeg hatt penger, så hadde jeg kjøpt ting. Jeg har ikke penger. Så lenge jeg ikke tjener noe på musikken min har jeg ikke dårlig samvittighet. Og nei. Dilly, du tar feil. Steinberg taper ingenting på at jeg bruker piratkopiert nuendo/cubase/halion/hypersonic modules/whatever. Det at jeg bruker deres software nå gjør at de blir førstevalget mitt når jeg en gang har så mye penger at jeg faktisk har råd til software. Selvsagt kjøper jeg det jeg kan fra før, altså steinberg sitt daw-software og steinberg sin sampler. Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 har akkkurat samme mentalitet som deg _HKH_ den dagen ett plateselskap eller noe signerer meg skal jeg kjøpe alt jeg bruker. Fram til det laster jeg det ned og leker med det til mitt eget private bruk er ikke så moro å kjøpe software til titusenvis kroner for så å brått gå lei det etter ett par månder akkurat.... Så ser mer på det som en testperiode når jeg laster det ned nå, holder jeg fortsatt på om ett års tid kommer jeg nok til å kjøpe en del fremover. Er enig at de bør få penger for arbeidet de har lagt ned i å lage disse tingene, men det er ikke altid så lett når man er en fattig student med måndeslønn på mindre enn 4000kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå