waagelig Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Kjøpte nettopp dette kameraet over nett, og jeg fikk med to vanlige kjipe AA-batterier. Har funnet disse på nett : http://www.pixmania.com/no/no/58158/art/ni...-en-mh1-b.html# Er det slik at man kan lade dette med kameraet med en AV-ledning? Tror ikke det følgte med da.. Kan man lade disse med vanlig batterilader? Eller må man ha spesiell fra nikon? Tips? Regner med kameraet sluker slike vanlige batterier iallefal. Lenke til kommentar
nyland Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 De batteriene kan du lade i en vanlig batterilader for AA/AAA batterier. Du kan likegodt kjøpe flere oppladbare batterier. Batterier har en uvane at de går "tom" akkurat da du skal ta drømmebildet Lenke til kommentar
waagelig Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Hvis det er slik jeg må kjøpe batteri (EN-MH1) og batterilader (MH-71) utenom, så ble dette e dyrt billigkamera synes jeg. Betalte forresten 899,- + 249,- for 512mb minnekort. Lenke til kommentar
nyland Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Batterier (AA) og lader får du kjøp i mange forskjellige butikker, alt fra Biltema til COOP. Pris og kvalitet varierer selvfølgelig, men du er ikke avhengig av å kjøpe Nikon.... Lenke til kommentar
waagelig Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Batterier (AA) og lader får du kjøp i mange forskjellige butikker, alt fra Biltema til COOP. Pris og kvalitet varierer selvfølgelig, men du er ikke avhengig av å kjøpe Nikon.... 7383991[/snapback] Det som er tingen, er at jeg leste at det går an å lade disse nikon-batteriene med kameraet og AV-ledning, hva tror du om det? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Det som er tingen, er at jeg leste at det går an å lade disse nikon-batteriene med kameraet og AV-ledning, hva tror du om det? At det har lite for seg - du vil heller ha en ekstern lader slik at du kan lade batterier mens du fotograferer. Kikk på f.eks. denne: GP PowerBank Quick 2 Siden kan du kjøpe bare oppladbare batterier når de ikke virker tilfredsstillende... Disse batteriene koster alene rundt 170 kr, 2500mAh batteriene fra samme produsent koster 250 kr. En annen ting er at du sannsynligvis har skiftet kamera før du kommer så langt... Endret 29. november 2006 av k-ryeng Lenke til kommentar
waagelig Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Det som er tingen, er at jeg leste at det går an å lade disse nikon-batteriene med kameraet og AV-ledning, hva tror du om det? At det har lite for seg - du vil heller ha en ekstern lader slik at du kan lade batterier mens du fotograferer. Kikk på f.eks. denne: GP PowerBank Quick 2 Siden kan du kjøpe bare oppladbare batterier når de ikke virker tilfredsstillende... Disse batteriene koster alene rundt 170 kr, 2500mAh batteriene fra samme produsent koster 250 kr. En annen ting er at du sannsynligvis har skiftet kamera før du kommer så langt... 7384149[/snapback] Sant nok, går nok for denne da. Thanks! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Sant nok, går nok for denne da. Thanks! Vil bare anbefale deg å sjekke litt pris, kan være du kan få den en del billigere. Fant bare det første og beste eksempelet jeg fant i farten (men GP-batteriene skal være bra de, og den store formuen er det jo ikke å spare). Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Du burde også sjekket om det er tester som kan si noe om kapasitet og ytelse - vet bestemt at jeg så en test av oppladbare batterier for ikke så lang tid tilbake. Forøvrig håper jeg GP har skjerpet seg for jeg er ikke fornøyd med våre i forhold til hvor lenge de holder på strømmen.... mvh, torfinn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå