Gå til innhold

Nervøsitet på konsert

Softshake

Anbefalte innlegg

Putter denne her siden jeg ikke er helt sikker på hvilket forum den burde gå under.

På søndag kveld skal jeg synge en sang på en liten konsert, og tingen er at jeg blir jæklig nervøs når jeg skal spille/synge etc foran masse mennesker.

Det er forventet rundt 150 mennesker. Det vil for det meste være ungdommer som er litt yngre enn meg med sine foreldre. Og selvfølgelig en del venner av meg som klarte å finne ut av dette.

Tips til å takle nervøsiteten? Har lite lyst til at dette skal bli en fiasko.

Kan ikke ty til alkohol hvis noen hadde tenkt til å foreslå det :(

På forhånd takk

(Beklager hvis det allerede eksisterte en slik post)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ett lite tips er å konsentrere seg om de 5/10 som er nærmest ved scena, og "glemme" resten, ikke se utover salen og tenk "helvete så mye folk"

samt ha belysning fra publikum, men du har val kanskje ikke mulighet til å styre det selv...

og husk, du er best, du synger renest, du kan alt du skal synge, ingen synes du er dum :)

slet selv med det samme, nå er det 0 problem å være på scena, har vært på scene med 5 000 folk, uten å tenke noe mer på det...

men du må kommer over en grense, når du er over den bryr du deg ikke om publikum, og kan virkelig nyte synet av folkene som er i publikum...

er vel heller ikke lurt å ha nære venner/familie blant publikum tror jeg...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Prøv heller å tenk på det positive. Hvor imponert folk blir når du synger fint. Dessuten kan du det vel ganske bra, slik at det skjer ikke at du fucker det opp. Om du bommer et par ganger, så er heller ikke det noen krise.

Har spilt en del foran ganske mange folk. Og etter hvert blir det nesten litt rutine. Man vet jo at dette kan man.

Endret av Josten
Lenke til kommentar

Har opptredd foran nesten 1000 mennesker selv, så det er viktig at du kommuniserer med publikum. Smil og se ned på dem, har du en teskt som inneholder ordet "You" peker du på en av publikumerne når du sier det ordet, gjerne flere ganger, men ikke hver gang. Godsnakk litt med dem først, spør dem hvordan de har osv.

Du klarer deg sikkert fint. :thumbup:

Lenke til kommentar

Som mange over her har svart så tror jeg det er best å tenke på at du er best! Ingen er bedre enn deg! Se for deg at du er vokalisten i yndlingsbandet ditt! Ikke tenk så mye...

Det går nok bra!

Lykke til!

:)

Husk: Tenk at du er flinkest i verden! Selvtillit kan komme godt med på scenen...!

Lenke til kommentar

det med selvtilit er alt, hvis du ikke har ekstremt høy selvtilit, så lat som om du har det, det kan faktisk hjelpe, selv om det kanskje høres vanskelig ut...

hvis du skal stå mye på scenen så har du mye å glede deg til, blir mye bedre etter en liten stund, da du mister fokus på å gjøre alt riktig, og gjør heller det som føles riktig, det blir bedre for deg og publikum...

og det er riktig som kalli sier, ikke tenk på alt, er mange som overanalyserer alt de gjør på scena, noe som gjør at ikke alt blir helt riktig for de som ser på...

og "the show must go on", altså, skjer det noe uforrutsett, så fortsett det du driver med så sant du kan det, synger du en strofe feil, så bare fortsett. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...