MagnusW Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Driver å tenker litt på hvilken vgs jeg skal velge neste år og jeg har sett litt på Treider, Wang og OPG. Tenker hovedsaklig på OPG eller Wang da Treider egentlig ikke frister så veldig, har hørt mye negativt om den skolen. Er det noen som har gått på noen av disse skolene? Når starter første time? Det kan ha litt betydning for valget mitt da moren min bor i Oslo mens faren min bor i Asker og da må jeg tenke litt på reisetid osv. Ser f.eks. at alle på OPG i år starter 08.55 og passer egentlig nydelig for meg Skolepenger? Finner ikke noe info om hva OPG koster. Hvis det ikke blir noen av disse, så tenker jeg på Oslo Handels Gymnasium, any thoughts? Er mottakelig for alle mulig råd og informasjon, takk! Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Har en kompis som går på OPG, han trives svært godt, sier at undervisningen er veldig bra og lærerne gir veldig god oppfølging av hver enkelte elev. Wang vet jeg ikke så mye om. Treider har som du sier et rykte av dårlig art, og dette kan en venninne av meg som gikk der tre år bekrefte. OHG (Oslo Handels Gym) er en offentlig skole, så der må du komme inn via karakterere dine (eller sonen), ikke penger . Andre privatskoler jeg kommer på er Heltberg, Steinerskolen(ugh!) og Kristelig Gymnasium. Gikk på KG på ungdomsskolen og trivdes svært godt der med gode lærere og gode karakterer Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Hva er det Treider har på seg som gir dem et dårlig rykte? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Har en kompis som går på OPG, han trives svært godt, sier at undervisningen er veldig bra og lærerne gir veldig god oppfølging av hver enkelte elev. Wang vet jeg ikke så mye om. Treider har som du sier et rykte av dårlig art, og dette kan en venninne av meg som gikk der tre år bekrefte. OHG (Oslo Handels Gym) er en offentlig skole, så der må du komme inn via karakterere dine (eller sonen), ikke penger . Andre privatskoler jeg kommer på er Heltberg, Steinerskolen(ugh!) og Kristelig Gymnasium. Gikk på KG på ungdomsskolen og trivdes svært godt der med gode lærere og gode karakterer 7404128[/snapback] Vet at OHG er offentlig skole Problemet med OPG er at de bare tar inn elever med c-språk fra ungdomskolen, og det har ikke jeg. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 C-språk fra ungdomsskolen? Aldri hørt om verken B/C-språk på ungdomsskolen . Kameraten min hadde engelsk fordypning som valgfag på ungdomsskolen, ikke språk, og han kom inn. Foreslår at du tar en prat med skolekontoret, så får du sikkert svar på akkurat dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå