Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Styr unna Nextgentel

Anbefalte innlegg

Etter 4 år med bredbånd fra Nextgentel er det slutt på idyllen. Teknisk har forsåvidt alt funket bra, stabil kobling uten problemer. Nextgentel gjorde meg i 2002 oppmerksom på at jeg kom inn under en rabattavtale arbeidsgiveren min hadde. Fint tenkte jeg. Senere sa de at hastigheten ble oppgradert uten at prisen gikk opp. Så viste det seg for ett år siden at Nextgentel hadde 1) fjernet rabatten 2) satt opp prisen uten å spørre på forhånd. Forsøk på å nå dem på tlf. var nytteløst, jeg måtte sende faks. Brev i nov. 2005 fra dem sa at de nok hadde rett(!!) og at jeg skulle høre nærmere fra dem vedrørende om fakturaen var riktig. Jeg purret fler ganger uten respons. I august hørte jeg så fra dem, i form av et inkassokrav på abonnemetet jeg avventet å betale. Nye brev og påpeking av feil pris og manglende rabatt. Nextgentel svarte med å strupe linjen til telefonmodem-nivå. Nye telefoner. Omsider innrømmet Nextgentel at de hadde fakturert hastighet som aldri var bestilt og tilbød kreditnota. Rabatten de selv korrekt gjorde meg oppmerksom på i 2002 ville de plutselig ikke gi, på tross av fortsatt eksisterende avtale med arbeidsgiver. Nye brev ... osv....

Dette har kostet tid, energi og adrenalin. Derfor, til Bloksberg med Nextgentel, jeg har funnet enn annen bredbåndleverandør med lavere pris og bedre kundeservice.

Når et firma krangler, kverulerer og går til krig mot sine kunder, ikke er kontaktbar pr. tlf., bruker måneder på å svare på henvendelser - hvis de da svarer - har vi forbrukere bare en ting å gjøre: BOIKOTTE NEXTGENTEL. Et firma med slik elendig kundebehandling som er fullstendig refraktær for enhver argumetasjon fortjener ikke livets rett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fryktelig irriterende det at de omtrent aldri svarer på henvendelser via mail. Og om de svarer så svarer de ETTER at de har fikset problemet og skriver i svaret at de ikke kan finne noen feil :p

Men men.. jeg har hatt NGT i mange år nå, og har aldri hatt problemer med dem. Skjønnet at det er mange som har hatt dette og det er selvfølgelig helt håpløst av NGT og ikke være flinkere til å følge opp dette.

Jeg har riktignok meldt flytting i disse dager og er veldig spent på hvordan akkurat det kommer til å gå. Håper jeg slipper masse problemer hvertfall.

Jeg skal også oppgradere til ADSL 2+ da jeg flytter inn i helt nytt bygg med egen sentral i kjelleren (100m kabel lengde :tease: ) men tørte ikke bestille dette i samme omgang da det sikkert ble overbelastning for NGT. Tenker vi tar en ting av gangen jeg..

Lenke til kommentar

Jeg hadde bredbånd fra NGT nesten helt fra starten. Var kjempe fornøyd med de lenge. Men intrykket endret seg for i år. Først ønsket vi å endre hvem abonomentet skulle stå på, pga av en nevnt jobb-avtale. Det tok 3-4 uker å endre, og utallige telefonsamtaler. Så en mnd etter det meldte vi fra til NGT at vi skulle flytte, og ønsket å flytte bredbåndet. Vi sa i fra i god tid, 5-6 uker før vi skulle flytte. Vi ringte og sendte mail for å få en dato og bekreftelse fra NGT, men de gangene vi fikk svar, var det at det var ubekreftet når vi kunne få det levert. Over 2 mnd etter vi meldte flytting av bredbåndet kunne de forsatt ikke si noe om når de kunne levere. Da sa vi opp, og bestilte fra start.no, 5 arbeidsdager senere var bredbåndet oppe.

Lenke til kommentar
Jeg hadde bredbånd fra NGT nesten helt fra starten. Var kjempe fornøyd med de lenge. Men intrykket endret seg for i år. Først ønsket vi å endre hvem abonomentet skulle stå på, pga av en nevnt jobb-avtale. Det tok 3-4 uker å endre, og utallige telefonsamtaler. Så en mnd etter det meldte vi fra til NGT at vi skulle flytte, og ønsket å flytte bredbåndet. Vi sa i fra i god tid, 5-6 uker før vi skulle flytte. Vi ringte og sendte mail for å få en dato og bekreftelse fra NGT, men de gangene vi fikk svar, var det at det var ubekreftet når vi kunne få det levert. Over 2 mnd etter vi meldte flytting av bredbåndet kunne de forsatt ikke si noe om når de kunne levere. Da sa vi opp, og bestilte fra start.no, 5 arbeidsdager senere var bredbåndet oppe.

7384008[/snapback]

5 dager er ekstremt raskt spesielt med tanke på at start berre vidareselger telenors adsl-linjer. Det er mulig og eg har sjølv kjenner til linjer som har vore oppe på 2-3 dager, men normalt vil det kost 7500,- for ekspressleveranse, og då er det vel berre garantert innan 7 dager

NGT leverer på eige utstyr så om dei mangla utstyr eller var fullbooka så er det ikkje unaturleg at telenor kunne levere der.

Lenke til kommentar

Jeg ble ufrivillig kunde hos NGT da (dessverre) Firstmile ble slukt av NGT. Hos FM hadde jeg et gunstig abonnement til kr. 195,- mnd for 728/256 k - greit nok for meg.

Forsåvidt har jeg fått beholde betingelsene (kr. 195,- for 728/256 k), men får 'stadig' mail/reklame om at 'alle' abonnenter nå får høyere hastigheter osv.

Men det gjelder tydeligvis ikke FM kasten.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...