Zeph Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 En ny avtale mellom USA og Russland skal ta sikte på å stenge de juridiske smutthullene firmaet har operert i. AllOfMP3 hevder de har betalt royalties til et russisk innkrevingsfirma og dermed har sitt på det tørre. Kjelde: VG Er det mange her som kjøper musikk på AllOfMp3? Skal eg først kjøpe musikk vil eg i det minste betale artistane, ikkje den russiske mafia. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Tja om man støtter den amerikanske mafia i stedet er jo ikke stort bedre. Dersom man vil støtte artistene enda mer kan man jo sende dem penger direkte. Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Tja om man støtter den amerikanske mafia i stedet er jo ikke stort bedre. Dersom man vil støtte artistene enda mer kan man jo sende dem penger direkte. 7383577[/snapback] Eller gå på konserter, kjøp "merchandise" på nettsidene deres, kanskje de tilbyr salg av musikken sin på nettsiden. Bedre å støtte de på den måten. Artister flest tjener lite på platesalg. Men det er ikke dermed sagt at vi må slutte å kjøpe musikken. Vi må bare få store plateselskap til å innse at ting forandrer seg og at folk ønsker andre måter å kjøpe musikken sin på. Helst litt billigere enn CD plater. Og hvis folk faktisk får muligheten til å betale for seg så gjør de det. Ofte mer enn de må. Hvis du ser på sheeba så ser du at når folk får valget om å betale det de føler det er verdt så betaler flesteparten mer enn det som er foreslått pris. btw.. jeg er ikke noen idealistisk "snylter" som mener at alle burde får musikken gratis og at alt må deles likt. Men folk ønsker ikke å føle at hver gang de kjøper en CD så blir de lurt. Folk føler at de betaler penger for et produkt de ikke får lov til å bruke som de vil, og når plateselskepene fyrer opp under denne mistilliten ved å saksøke enhver som laster ned/deler musikk så styrker det bare folks hatforhold og ønsket om å betale for musikken blir enda mindre. Jeg hadde også betalt prisen det koster for en CD plate om jeg fikk den uten kopisperre og med et eller annet som gjør det verdt det. Kanskje en tskjorte eller noe som ikke er mulig å kopiere og dele på nett. Det må være noe håndfast som gjør at jeg virkelig ønsker å betale det ekstra som det koster for en CD i forhold til å laste musikken ned "gratis". Endret 29. november 2006 av NoWiSee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå