Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Oppsigelse av strømleveranse

NikkaYoichi

Anbefalte innlegg

Hei!

Frem til nå så har jeg leid en sokkelleilighet med egen strømmåler, nå har jeg flyttet til en annen leilighet hvor jeg ikke trenger et eget strømabbonenement. Derfor ønsker jeg nå altså å si opp mitt abbonement hos min leverandør.

Svaret jeg fikk fra leverandøren var at jeg måtte betale 625 kroner for å si opp mitt abbonement. Er det virkelig riktig at leverandøren kan kreve meg for et gebyr for å få lov til å si opp?

Jeg synes dette høres ut som meget tvilsom praksis, det blir jo nesten som å skremme folk til å ikke si opp. Det koster f.eks ikke noe å si opp mobilabbonentet sitt. Jeg sendte dem en mail tilbake om hva jeg syntes om dette og at jeg nektet å betale et gebyr for å si opp, jeg nekter også å betale strømutgifter for tiden etter min oppsigelsesdato.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det virkelig riktig at leverandøren kan kreve meg for et gebyr for å få lov til å si opp?

Søk på "oppsigelsesgebyr strøm" så vil du nok kunne finne noe relevant informasjon som omhandler ditt tilfelle. Har dessverre ikke tid til å hjelpe mer akkurat nå.

Men det er uansett å forstå at oppsigelsesgebyr er vanlig praksis. Da spesielt når det gjelder løpende avtaler som f.eks. strømleie.

Endret av Iudex
Lenke til kommentar
Svaret jeg fikk fra leverandøren var at jeg måtte betale 625 kroner for å si opp mitt abbonement. Er det virkelig riktig at leverandøren kan kreve meg for et gebyr for å få lov til å si opp?

Aldri hørt om før. Hvilken leverandør/selskap er det?

Lenke til kommentar

Aldri hørt om før. Hvilken leverandør/selskap er det?

7387092[/snapback]

"marmar Postet i går, 20:34

Sikker på at det er gebyr og ikke sluttoppgjør?"

Selskapet det gjelder er Trondheim Energiverk.

Joda, jeg er sikker på at det ikke er sluttoppgjør. Jeg ringte for å få klarhet i hva dette var for noe tull og fikk svar.

Når jeg sier opp mitt abbonement og ingen skal ta over så krever de et stegningsgebyr. De avkrever meg 625 kroner for at en eller annen skal ut å stenge av strømmen. Jeg prøvde å forklare dem at det er noen som skal flytte inn samtidig som at jeg flytter ut og at det derfor ikke var nødvendig å stenge av strømmen.

Så enkelt var det imidlertid ikke, siden jeg ikke visste hvem som skulle flytte inn og når vedkommende var født, så fikk de ikke til å avslutte mitt abbonement uten å stenge av strømmen. (Forstå det den som kan) Jeg skal altså straffes for at de har idiotiske tekniske løsninger. Gjett om jeg kommer til å velge en annen energileverandør ved en annen anledning.

Lenke til kommentar
Så enkelt var det imidlertid ikke, siden jeg ikke visste hvem som skulle flytte inn og når vedkommende var født, så fikk de ikke til å avslutte mitt abbonement uten å stenge av strømmen. (Forstå det den som kan) Jeg skal altså straffes for at de har idiotiske tekniske løsninger. Gjett om jeg kommer til å velge en annen energileverandør ved en annen anledning.

7395727[/snapback]

Hva med å finne ut hvem som skal flytte inn, og når personen er født? Burde være grei timebetaling med 625,- for en rask telefon eller to. :)

Har aldri blitt avkrevd gebyr fra TEV, men alle tre gangene var det altså noen andre som overtok umiddelbart.

Edit: Å velge en annen leverandør funker vel dårlig på nett-siden (ikke internett-siden...), når TEV er netteier? For det er vel der gebyret ligger? Hehe..

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...