Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP-server gjennom 2 routere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kommer inn på WAN siden av routeren som er FTP server. Så det burde ikke være noe feil med FTP serveren.

I modemet har jeg prøvd både å sette DMZ til adressen til routeren og port forwarding av FTP til routeren, men når jeg prøver å kople meg til på WAN adressen til modemet kommer jeg ikke inn. Får ikke opp innlogging engang (uansett er anonym bruker satt opp).

Lenke til kommentar

Vel, kanskje litt missvisende tittel på tråd.

Jeg får jo komme inn på FTP serveren via WAN adressen til den innerste routeren, altså vil FTP serveren tilsynelatende stå direkte på LAN siden til modemet.

Siden den innerste routeren ER FTP serveren så skal jo traffikken bare gå gjennom den ene routeren (modemet) og kople seg til FTP serveren.

Lenke til kommentar

Du må sette opp NAT riktig med å forwarde riktige porter til riktige ip'er, samt at du må sette opp wan ip'en din i ftp serveren. Vet ikke hvordan grensesnittet på din "routerftpserver" er, men jeg kjører G6 ftpserver på min pc, og måtte definere ip'n jeg har ut mot nett i denne før det fungerte.

Lenke til kommentar

Det er ingen brannmur i modemet, og alt av security er slått av. Det er i utgangspunktet bare satt opp som et accesspunkt/gateway for å komme på nett.

 

Ja, jeg kjører internett adressen når jeg tester. Dette er også den adressen som modemet har på WAN porten.

Endret av Drittsekken
Lenke til kommentar

Prøv å sette ftp servert til å bruke en annen port f.eks 411 , deretter når du skal inn på ftp servern bruker du ip adressen din " ***.***.***.***:411" . Fikk dette rådet på en internet side den gangen jeg skulle prøve å sette opp en ftp. Var visst noen ISP'er som ikke tillatte at man hadde ftp server.

Lenke til kommentar

Har forsøkt på andre porter.

Tror ikke ISP kan blokkere noe.

 

Jeg har ikke ADSL, det er trådløst.

WPE54AG kan ha mange funksjoner, modes, denne er satt opp som Wireless Routing Client.

WPE54AG (ISP sin) har utendørs antenne routeren, WMU 9000-VPN, (min) deler ut adresser til mine maskiner.

I utgangspunktet er disse to koplet direkte sammen og alle PC'er er under WMU 9000-VPN. Siden jeg nå har problemer har jeg satt FTP serveren direkte mot WPE54AG (parrallelt med routeren).

 

Men jeg får ikke kontakt gjennom WPE'en.

 

Vedlagt er oversikt over oppsettet.

post-18740-1164821452_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Men når jeg tester fra en av maskinene mine så går jeg jo ikke gjennom annet ene modemet (WPE'en), eller tar jeg feil der? Det er ingen blokkering i modemet.

 

Vil ikke http://canyouseeme.org/ feile hvis det ikke er satt opp en FTP server, altså ingen FTP server å kople til? Hvis modemet mitt ikke forwarder port 21, vil det jo ikke være noe på port 21 å få svar ifra.

 

Når jeg testet på http://canyouseeme.org/ får jeg bare success på de helt standard portene, 80, 25, 110, 143 osv, men ikke 21 eller 411 eller noen andre høye porter.

Lenke til kommentar
Men når jeg tester fra en av maskinene mine så går jeg jo ikke gjennom annet ene modemet (WPE'en), eller tar jeg feil der? Det er ingen blokkering i modemet.

 

Vil ikke http://canyouseeme.org/ feile hvis det ikke er satt opp en FTP server, altså ingen FTP server å kople til? Hvis modemet mitt ikke forwarder port 21, vil det jo ikke være noe på port 21 å få svar ifra.

 

Når jeg testet på http://canyouseeme.org/ får jeg bare success på de helt standard portene, 80, 25, 110, 143 osv, men ikke 21 eller 411 eller noen andre høye porter.

7387735[/snapback]

Du må ha koblet opp FTP server og den må bruke den aktuelle porten (21).

Aksesspunktet ditt har ikke brannmur, så da må du bare passe på at softwarebrannmuren tillater FTP programmet i unntaksreglene (jeg antar at du tester aksesspunkt direkte i en PC for enkelthets skyld).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...