ThomasWH Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Ja, jeg skal altså kjøpe et nytt eller brukt ASUS Socket 478 hovedkort, da jeg ikke gidder å kjøpe ny CPU og ny RAM til å stappe inn i et Socket 755 hovedkort. Hvilket er best, fra ASUS? Har nettopp fått meg Corsair TWINX2048-3500LLPRO RAM og vil få FULLT utbytte av denne RAM'en. Hhvilket ASUS hovedkort er best til denne RAM'en? Har en P4 Northwood 1.6GHz cpu fra før. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) best til hva? koble mange usb-kontakter til? eller ha 100cd-rommer? eller overklokke? eller med tanke på bråk, eller tenker du på best innebygd sourrundkort? selv liker jeg P4C800 deluxe.. Endret 29. november 2006 av jalejale Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 best til hva? koble mange usb-kontakter til?eller ha 100cd-rommer? eller overklokke? eller med tanke på bråk, eller tenker du på best innebygd sourrundkort? selv liker jeg P4C800 deluxe.. 7383264[/snapback] Mente best totalt.. Kjører i dag P4S533 og har vært strålende fornøyd! Overklokknig på 0.8GHz, og alt vel. Men min nye RAM er for bra for dette hovedkortet og trenger nytt hovedkort. Blir for dumt å "underklokke" RAM'en... Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Bare et forslag. Hva med å kjøpe et brukt socket 939 hovedkort og en Operton? For eksempel MSI K8N Neo2 og Opteron 165. Da har du en MYE bedre pc som også kan klokkes langt. Edit: Hvorfor må du ha Asus? ABIT IC7-MAX3 er et bra hovedkort for deg som vil overklokke. Sjekk denne testen. + Ekstremt gode overklokkingsegenskaper (330 MHz FSB)+ Meget god ytelse + Fjellstabilt Endret 29. november 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Helt enig med Morten, hvorfor skal du invistere i noe som er "ute" idag og som ikke er noe å skryte av? Skaff deg ihvefall S939 som er både billig og bedre en s478. Hvis du absoulut insisterer på å ha s478, så kan jeg anbefalle deg å kjøpe Asus P4P800 Deluxe hovedkort, det er faktiskt også en av de beste s478 hovedkortene som finnes på markedet. Hint: Det er noen som selger dette hovedkortet på bruktmarked nå Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Helt enig med Morten, hvorfor skal du invistere i noe som er "ute" idag og som ikke er noe å skryte av?Skaff deg ihvefall S939 som er både billig og bedre en s478. Hvis du absoulut insisterer på å ha s478, så kan jeg anbefalle deg å kjøpe Asus P4P800 Deluxe hovedkort, det er faktiskt også en av de beste s478 hovedkortene som finnes på markedet. Hint: Det er noen som selger dette hovedkortet på bruktmarked nå 7385409[/snapback] Tsk. Jeg driter i ting å skryte av. Da må man kjøpe ny hardware hver måned uansett. Jeg har mye hardware from 2002. Pentium 4 1.6GHz feks, som jeg kjører på 2.4GHz. *stolt* Slå den for faen! Og jeg fikk faktisk mye nye RAM til å fungere. Klokket den ned med 4:3 CPU/RAM ratio. Vi snakker om Corsair TWINX2048-3500LLPRO her. Dødsbra RAM..... Synd jeg ikke kan overklokke den! Blir isåfall kun med timings.. ASUS P4P800 har jeg hørt MYE bra om. Særlig Deluxe versjonen skal være bra. TAKK - det var alt jeg trengte å høre. Da kjøper jeg dette hovedkortet for en billig penge på www.ebay.com HINT HINT! Kjøp der! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Dødsbra RAM..... Synd jeg ikke kan overklokke den! Ja de høres jo dødsbra ut. Jeg driter i ting å skryte av Så du liker altså ikke å skryte? Pentium 4 1.6GHz feks, som jeg kjører på 2.4GHz. *stolt* Slå den for faen! For meg ligner dette fælt på skryt. Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Dødsbra RAM..... Synd jeg ikke kan overklokke den! Ja de høres jo dødsbra ut. Jeg driter i ting å skryte av Så du liker altså ikke å skryte? Pentium 4 1.6GHz feks, som jeg kjører på 2.4GHz. *stolt* Slå den for faen! For meg ligner dette fælt på skryt. 7388338[/snapback] Forskjell på skryting og det å være stolt. Skryte gjør jeg av mine nye Porsche, mens jeg er kun stolt av å ha overklokket CPU'en min med 0.8GHz! Stor forskjell. Kjører nå RAM'en på 2.5V, SPD settings i bios, og CPU til RAM ratio på 4:3 (kan ratio-greia ha vært løsningen? Underclocking, altså? vil høre mer om dette!) Og alt er faktisk stabilt! Får se hvor lenge det varer.. Har vart i 24 timer så langt... Tips ang. swapfilen? virtual memory? trenger man den i det hele tatt hvis man har 2 GB RAM? og blir maskinen tregere hvis jeg har satt en rar størrelse på swapfilen? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Får ikke noe særlig bedre bil av å ha fete felger på en 1981 lada. CPU'en din er ikke noe å skryte av i det hele tatt, hadde ikke tenkt på å investert noe som helser mer i den for å være ærlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå