Kula82 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Jeg har et ASUS M2N32SLI-Deluxe hk(som forøvrig er meget bra!) med 1GB Corsair TWIN2X 6400, CL5. Merker at i diverse spill, må jeg over på sidevekslingsfila, omtrent 200MB. Vil det har mye å si å gå ned til 5400, men med 2GB? Vil jo uansett merke at jeg skipper å skrive til hd, men tenkte på MHz på ramen. Gå ned, grunnet pris fra 800 til 675 MHZ. Grunnen til dette; I bruksanvisnigen til hk, altså QVL-list for kodkjent ram "løsninger". Så er det oppgitt at ramen jeg har nå ikke vil bli dual channel med 4 moduler. Mens f.eks. Corsair PRO og et ttil av Corsair støtter dette. Hva vil det si? At hvis jeg kjøpe 2 nye av de jeg har nå så vil det fungere som 4 singel channels? Endret 29. november 2006 av Kula82 Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Ingen som kan gi svar da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Hvordan kom du til den konklusjonen? Jeg kunne ikke finne dine brikker i QVL'n, men det står da kommentert (under C*) at det går fint med dual channel og 4 brikker. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 skulle akkurat til å poste et spørsmål ala dette. så jeg bare spør det her istedenfor å lage en ny post. Ok, jeg har tenkt å kjøpe meg et socket 775 hk over nyttår. planen er 2 gig minne. men pga dyre priser, så tenkte jeg at jeg skulle kjøpe 1 gig først. så 1 til senere. Men er ikke lett å finne 1 gigs brikke som passer oppsettet/pris. Så jeg lurer på om man får dual channel ved bruk av 4 brikker? Eller har jeg baisa på leggen. Har Intel dual channel? Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Hvordan kom du til den konklusjonen?Jeg kunne ikke finne dine brikker i QVL'n, men det står da kommentert (under C*) at det går fint med dual channel og 4 brikker. 7385015[/snapback] Nei.. Hvis du ser i QVL`en på Corsair CM2X512A-6400 som jeg har så står det ikke det... Endret 30. november 2006 av Kula82 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå