Gå til innhold

Kan jeg bruke 4 moduler?

Kula82

Anbefalte innlegg

Jeg har et ASUS M2N32SLI-Deluxe hk(som forøvrig er meget bra!) med 1GB Corsair TWIN2X 6400, CL5. Merker at i diverse spill, må jeg over på sidevekslingsfila, omtrent 200MB.

Vil det har mye å si å gå ned til 5400, men med 2GB? Vil jo uansett merke at jeg skipper å skrive til hd, men tenkte på MHz på ramen. Gå ned, grunnet pris fra 800 til 675 MHZ.

Grunnen til dette; I bruksanvisnigen til hk, altså QVL-list for kodkjent ram "løsninger". Så er det oppgitt at ramen jeg har nå ikke vil bli dual channel med 4 moduler. Mens f.eks. Corsair PRO og et ttil av Corsair støtter dette. Hva vil det si? At hvis jeg kjøpe 2 nye av de jeg har nå så vil det fungere som 4 singel channels?

Endret av Kula82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hvordan kom du til den konklusjonen?

Jeg kunne ikke finne dine brikker i QVL'n, men det står da kommentert (under C*) at det går fint med dual channel og 4 brikker.

Lenke til kommentar

skulle akkurat til å poste et spørsmål ala dette. så jeg bare spør det her istedenfor å lage en ny post.

Ok, jeg har tenkt å kjøpe meg et socket 775 hk over nyttår. planen er 2 gig minne. men pga dyre priser, så tenkte jeg at jeg skulle kjøpe 1 gig først. så 1 til senere. Men er ikke lett å finne 1 gigs brikke som passer oppsettet/pris.

Så jeg lurer på om man får dual channel ved bruk av 4 brikker?

Eller har jeg baisa på leggen. Har Intel dual channel? :p

Lenke til kommentar
Hvordan kom du til den konklusjonen?

Jeg kunne ikke finne dine brikker i QVL'n, men det står da kommentert (under C*) at det går fint med dual channel og 4 brikker.

7385015[/snapback]

Nei.. Hvis du ser i QVL`en på Corsair CM2X512A-6400 som jeg har så står det ikke det...

Endret av Kula82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...