Gå til innhold

Gizmodo: Xbox 360 Wireless Wheel Hands-On

lektroluv

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

Hvor mye betalte du for rattet? f**n, det er fristende å kjøpe det til uken, men man vet jo aldri om man får det til jul. Får man kjøpt pakke uten PGR? Har det fra før av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye betalte du for rattet? f**n, det er fristende å kjøpe det til uken, men man vet jo aldri om man får det til jul. Får man kjøpt pakke uten PGR? Har det fra før av.

7518702[/snapback]

Kjøpte det for 1199,- Tror PRG3 følger med bare i en begrenset periode..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kom over rattet på Expert her i byen, 1199,- inkl PGR3. Kjøpte det i dag, så da har eg 2.stk PGR3 :p. Kjøreopplevelsen er heilt konge, bortsett fra at eg tilbringer meir tid baklengs i svingene,samtidig som eg har blitt utrolig godt til å ta plutselige 360` spins rundt om i veibanen.

Med andre ord, eg er n00blet med ratt og pedaler, men må ølegge meg i hardtrening til Forza 2 kommer :wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hva faen, mann?! 1999,-?? :eek: Koster det ikke 1095,- på Elkjøp? Var nedi 700 på komplett.no.

Tar litt tid å blir god ja, men etterhvert så går det bedre. Ganske moro med ratt ja.

Lenke til kommentar

Fikk rattet til jul av min kone :D

Som flere sier så må man lære å kjøre på nytt. Etterhvert begynner det å sitte bra.

I spill slik som PGR3 kan man lære å kjenne veibanen ved hjelp av motstanden på rattet og ristingen. Det er nesten så man kan lære å kjøre i blinde. Hvis man får null motstand så betyr det at hjulene har mistet taket og man er ute å kjører. Da får man ha is imagen og forsiktig korrigere styringen. Helt vannvittig kult.

Å skifte tilbake til håndkontrollen igjen gjør at man merker at det heller ikke er så lett. Merker at følsomheten i håndkontroller gjør at man blir mye mer ustø.

Jeg er litt usikker på om man kan gjøre de aller beste rundetidene og prestasjonene med ratt. Jeg har enda ikke slått prestasjonene med håndkontroller.

I Test Drive Unlimited så har man foreløpig ingen force feedback, men det stod noe om at det skal komme. Håper det kommer som nedlastning og ikke bare som nytt spill. Dette spillet fungerer likevel bra med ratt. På lange strekk er det utrolig kjekt. Man kan sitte å styre med en hånd akkuratt som i en vanlig bil. Man slipper også overnervøs styring. Skal prøve 200km-løpet igjen snart.

Spill som ikke kan velge ratt er litt håpløst. Dette fordi du da må styre så mye til høyre og venstre. Kanskje det går bedre hvis man har ett solid bord å bruke.

Jeg har ikke noe bord i hjemmkinorommet, bare en puff. Derfor har jeg eksperimentert med ett Laptop-bord fra IKEA. Dette fungerer ikke helt fordi føttene under kommer i veien for pedalene. Ellers så kan jeg dra det helt over sitteposisjon og velge høyde, noe som er bra. Noen andre som har noe tips. Jeg tenker på noe som tar lite plass (ikke stuebord mao).

Alt i alt strålende fornøyd. Gleder meg veldig til Colin MacRae Dirt og Forza 2. Kanskje Sega Rally kommer snart også? :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har moddet en gammel kontorstol.. :p skrudd av setet og seterygg, festet en plate istedet for setet, som rattet festes på. Så kappet jeg av den ene foten, slik at du når pedalene greit. Denne kjører jeg inn mellom beina og justerer til rett høyde med høydejustereren(?) på stolen.. Funker faktisk overaskende bra.. Det føles riktig, selv om du har den mellom beina, det er stødig, å ikke tar det noe særlig plass heller.. :) Ser gjerne litt rart ut med første øyekast da :p

Må også få sagt, at stolen jeg sitter i er en lav stol som minner litt om en bilstol slik du sitter i den..

Lenke til kommentar

Kan nevnes at PGR3 med force feedback støtte følger med i pakken i begrenset opplag. Så vidt eg veit er det ingen mulighet for å få implementert denne støtten til eksisterende PGR3 utenom pakken(pr. idag ihvertfall?)

Så du må nok belage deg på å sitte med 2xPGR3 du også om du virkelig brenner for saken :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...