Gå til innhold

Last.FM - Er den korrekt?

Bone

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Vet ikke helt hvorvidt dette er riktig kategori.. Men, finner jeg last.fm -brukere, så er det jo her..

Uansett..

Oppdateres last.fm korrekt? :ermm:

Når jeg spiller av én og én sang, og kikker på siden, så fungerer alt fint.. alt registreres, virker det som... Men, nå når oppdateringen kommer, og ukestatestikken blir presentert, så synes jeg det er som regel mindre, enn hva jeg hadde kanskje trodd.. eller, ikke helt som jeg hadde trodd..

Hva med dere?

Men, nå kan jeg komme med et lite eksempel også.. (Hvis dere kikker på linken i signatur); AC / DC ble spilt 96 ganger i forrige uke.. men totalt har de bare blitt spilt 80 -ganger!? :dontgetit:

Eneste muligheten jeg ser per nå, er at "overall" ikke oppdateres før EN uke SENERE, men det står jo "oppdateres regelmessig", så.. jeg vet ikke..

Har dere noen kommentarer til last.fm ?

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm.. Okei.. Men, mener at dette har vært et problem før også .. Bare at nå kunne jeg "bevise" det.. :ermm:

Men.. hmm..

EDIT: lanez-nor; nåh... okei.. vi får se da! :)

EDIT2: Men, ellers så mener dere at det ikke er noen problemer med loggføringen hos last.fm, gitt at det er en normal dag uten feil, og at nok dager har gått til at totaloppdateringen er ferdig?!

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Alle sangene blir registrert og det kommer på overall charten etterhvert. Problemet er bare at den har hoppet en uke tilbake i tid, men det jobbes i følge last.fm iherdig med å få fikset dette problemet.

7383260[/snapback]

ahaja...

hm.. Så, rent bortsett fra det, så blir ikke noen sanger "borte" ?

Lenke til kommentar

Det er ikke problemet.. hvis det da faktisk er et probkem og jeg ikke bare tuller (som også er et alternativ).. for, jeg det er meget skjelden jeg ikke spiller hele sangen fra start til slutt.. Men, som jeg også sa innledningsvis; at last.fm registrerer sangen når den blir spilt av.. det var den "totale loggen" jeg syntes var litt redusert..

:)

Lenke til kommentar
Overall lista kan fort blir jalla. Jeg glemte å skru av Rhythmbox ei helg jeg var borte. Jeg har absurde mengder The Beatles. Så nå er jeg så heldig å ha The Beatles på en uslåelig topp på overall lista :p

7383847[/snapback]

hehehe.. Nok et eksempel på at man ikke kan stole på hva statistikker "vil" fortelle os.. :D

Lenke til kommentar
Det er vel også sånn at for at sangen skal registreres så må Id3-tag'en være på plass.

7384296[/snapback]

Vet ikke helt om dette var ment for å informere meg (om mitt "Problem"), eller du bare nevnte det generelt... Men, taggingen er i skjønneste orden hos meg, og sangene blir som sagt fint registrert når jeg sjekker last.fm etter "just listened" .. :) ..problemet er fortsatt den "totale oppsummeringen" .. men, nå kan det jo hende at jeg bare tar feil, at jeg ikke hart hørt på så mye musikk som jeg trodde jeg gjorde.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...