Gå til innhold

automatisk utrulling av IE7

JKJK

Anbefalte innlegg

Hei.

Er it-tekniker på en skole og jeg lurer på om noen av dere vet av om verktøy / gpo som kjører automatisk insallasjon av ie7 når den kommer for norsk OS uten av brukerene må klikke "neste neste neste".

Vet det finnes adm filer som blokkerer installasjon av ie, men det er jo ikke det jeg er ute etter.

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IE7 vil komme via "Automatiske oppdateringer" når den kommer på norsk. AO er satt til å installere automatisk, uten at brukeren trenger å gjøre noen ting på alle XP-maskiner etter SP2. Så dere trenger vel mest sannsynlig ikke å klikke noe "Neste-neste-neste...

Lenke til kommentar

Privat kjører jeg engelsk xp, og der har jeg allerede fått den via automatiske oppdateringer, og der MÅTTE jeg trykke "neste neste neste".

Har funnet ut hvordan man lager en manuell silent install pakke, men dette var ikke helt det jeg var ute etter. Er mer ute etter en gpo som f.eks. kunne styre dette.

Et annet spørsmål er jo om gpo'er som er satt for IE6, om de vil funke med IE7. Kommer det/finnes det egne adm filer for å styre ie7 spesifike instillinger mon tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...