Gå til innhold

Bruk av fjernkontroll til D50

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en ML-L3 fjernkontroll til mitt D50 kamera, men jeg får den ikke til å fungere. Jeg antar at det er noe feil med fjernkontrollen, men før jeg returnerer den har jeg noen spm som jeg håper noen kan svare på?

1. Må kameraet aktiveres på en eller annen måte?

2. Skal dioden(ser ut som en diode i hvertfall) foran lyse når knappen trykkes ned?

Ellers så har jeg holdt fjernkontrollen foran kameraet ved testing og jeg har også byttet ut batteriet som fulgte med. Uten hell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har kjøpt en ML-L3 fjernkontroll til mitt D50 kamera, men jeg får den ikke til å fungere. Jeg antar at det er noe feil med fjernkontrollen, men før jeg returnerer den har jeg noen spm som jeg håper noen kan svare på?

1. Må kameraet aktiveres på en eller annen måte?

2. Skal dioden(ser ut som en diode i hvertfall) foran lyse når knappen trykkes ned?

Ellers så har jeg holdt fjernkontrollen foran kameraet ved testing og jeg har også byttet ut batteriet som fulgte med. Uten hell.

7382687[/snapback]

1.

På min D70 må jeg trykke på knappen for opptaksfunksjon/formatering bak på kameraet samt vri på bakre kommandohjul til ikon for fjernkontroll viser i displayet for å aktivere modus for fjernkontroll. Antar at det er noenlunde likt på D50.

2.

Nei, ikke på D70 ihvertfall.

Lenke til kommentar

På D50 så må du trykke på knappen for selvutløseren (ved av/på knappen) et par ganger. Da ser du det dukker opp et lite icon for fjernkontroll på displayet. Du kan velge mellom å bare ha fjernkontrollen aktiv, eller fjernkontrollen med selvutløseren aktiv. Dette står på side 22 i manualen min.

Ingen diode som skal lyse på D50 heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...