HilRam Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Ideen med Olav som vinker er god, men det kom for dårlig frem på statuen. Ansiktet til Olav ser for ungt og strengt ut. Hadde han kombinert en litt penere utført arm med et eldre, godsligere ansikt, hadde jeg vært fornøyd. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Ideen med Olav som vinker er god, men det kom for dårlig frem på statuen. Ansiktet til Olav ser for ungt og strengt ut. Hadde han kombinert en litt penere utført arm med et eldre, godsligere ansikt, hadde jeg vært fornøyd. 7386555[/snapback] jepp, med overarmen vendt nedover slik at vinkelen ved albuen blir mindre enn 90 grader. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg tenker så Øst-europa når jeg ser den! Håper de begraver den. Men jeg er helt enig i at dette burde de løst for lenge siden, mannen har jo brukt masse tid på dette. Skjønner at han er litt irritert. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg tenker så Øst-europa når jeg ser den! Håper de begraver den. Men jeg er helt enig i at dette burde de løst for lenge siden, mannen har jo brukt masse tid på dette. Skjønner at han er litt irritert. 7390389[/snapback] Oslo kommune har sagt at han uansett vil få utbetalt avtalt beløp, dvs. to millioner kroner. Ifølge Oslo-ordføreren/komiteen som har vurdert statuen, var den ikke folkelig nok i sin utrykksform. Jeg tenker mer at samme hvordan sluttresultatet hadde sett ut, så er vel tidsånden/begeistringen for "store sten monumenter" over for lenge siden anyway. Hvis det var folkelighet de ønsket, hvorfor ikke bygge en 15 mtr. statue med Legoklosser? Da kan hver oslo-borger og andre interesserte, både små & store, komme å bidra med "sin kloss" Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg tenker så Øst-europa når jeg ser den! Håper de begraver den. Men jeg er helt enig i at dette burde de løst for lenge siden, mannen har jo brukt masse tid på dette. Skjønner at han er litt irritert. 7390389[/snapback] Oslo kommune har sagt at han uansett vil få utbetalt avtalt beløp, dvs. to millioner kroner. Ifølge Oslo-ordføreren/komiteen som har vurdert statuen, var den ikke folkelig nok i sin utrykksform. Jeg tenker mer at samme hvordan sluttresultatet hadde sett ut, så er vel tidsånden/begeistringen for "store sten monumenter" over for lenge siden anyway. Hvis det var folkelighet de ønsket, hvorfor ikke bygge en 15 mtr. statue med Legoklosser? Da kan hver oslo-borger og andre interesserte, både små & store, komme å bidra med "sin kloss" 7393617[/snapback] Det var jo en genial ide. Støttes 100% Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Hvis det var folkelighet de ønsket, hvorfor ikke bygge en 15 mtr. statue med Legoklosser? Da kan hver oslo-borger og andre interesserte, både små & store, komme å bidra med "sin kloss" Det var jo en genial ide. Støttes 100% sikkert koslig det, men den kommer til å bli jævlig stygg, og ødelagt rimelig fort Endret 2. desember 2006 av Pinglebolle Lenke til kommentar
nilox Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Syns ikke armen er problemet her. Det jeg ikke liker med den er at den minner meg om en slags kommunistdiktator-statue, noe ala Mao. Dessuten virker han som en kjempe som er hevet over alle disse små folkene. Det blir jo ganske feil inntrykk å gi siden han var så folkelig av seg. Syns det var en fryktelig dårlig statue, skjønner godt de ikke vil ha den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå