Gå til innhold

Olav-Statuen:Hva syns du om den?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er en fin statue jeg. Synd at den ikke kommer opp... Den armen er jo noe uheldig, men man skulle klart å venne seg til den.

Kunne tenkt å se den utafor Stortinget, Slottet eller et "monumentalbygg".

Synes også synd på han som har brukt seks år av livet sitt på det, å blir kalt idiot og diktatorelsker. Olav var en gigant, og giganter er store. Den statuen der er da ingenting hvis man sammenligner med Mt. Rushmoore, Saddam Hussein og diverse ledermonumenter verden over.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt ass. Heller vel mot at det kanskje var riktig at den ikke blir satt opp på rådhusplassen. Det jeg syns er kjipt er at fyren har brukt 6 år, kanskje noen av de siste i livet sitt på en bestillingsjobb fra en gjeng mennesker som hadde sett modellen for mange år siden. De har jo vært nede i Italia flere ganger under 6års perioden for å se på fremgagen. Hvorfor sa de ikke i fra før, evt gjorde endringer slik at statuen ble mer spiselig?

Se på hånda, ikke helt ulik:

334999.jpeg

Endret av b0nna
Lenke til kommentar

Jeg synes den statuen er *veldig* uheldig anlagt.

Det ser ut som om olav går med kjortel.

Hvis de hadde hogget Olav -- en Olav med et smil, i galla-uniform -- med en hånd som *vinker*.

Hånden er unaturlig stor, og "kjortelen" er unaturlig vid under armen -- som får hånden til å se ut som om den er høyt hevet.

Håndflaten er flat -- de øverste fingrene burde være krummet av, for å vise *noe* tegn til mildhet.

Det er ikke noe problem, egentlig: De kan bare hogge Olav sin hånd ned til naturlig størrelse.

Lenke til kommentar
b0nna: På det bildet synes det jo tydelig at de vinker. Syns heller statuen ser mer stiv ut i forhold.

7384353[/snapback]

Hehe, vil vel tro at det er fordi den faktisk er mye mer stiv enn et virkelig menneske. ;)

Men personlig likte jeg heller ikke statuen særlig godt. Altfor "grov" i utformingen, får litt intrykk av at kongen var en slags deformet kjempe.

Lenke til kommentar
b0nna: På det bildet synes det jo tydelig at de vinker. Syns heller statuen ser mer stiv ut i forhold.

7384353[/snapback]

hehe,

på balkongen ser Olav V mer rett frem og ned mens han på statuen ser langt og opp. Er ikke store forskjeller å snakke om hvis man tar høyde for dette og antar at kroppen hans vrir seg på samme måte.

edit: her er et bilde av statuen sett mer rett på:

http://www.ta.no/Innenriks/article2436574.ece

Endret av b0nna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...