Eivind_bh Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Hei! Etter at jeg har lest litt om tester av Nikon D40, saa ser jeg i flere og flere sammenligningstabeller at D70s er bedre/raskere enn D80 paa mange punkter. Stemmer dette, eller er det bare jeg som forleser meg? Har selv D70 med oppdatert firmware, og er superfornoyd! Provde aa holde D80 naar jeg var paa Chipol her om dagen. Virket ikke like stodig i mine hender, og minnet meg mer om en plastisk overhaling, enn noe erstatning? Lenke til kommentar
simpson Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 På dpreview.com finner du en tabell hvor D80 sammenlignes med D70s. Tror nok D80 har bedre spesifikasjoner enn D70s. Det dpreview finner bedre på D70s er lukkeren (1/8000 og 1/500 flash sync). Det var en her på forumet (husker ikke hvem) som sammenlignet D70 med en tanks. Jeg må si meg enig i det etter at jeg fikk tafset litt på det her en dag. Det kjennes skikkelig solid ut. D80 er litt mindre, men jeg synes byggekvaliteten er veldig god. Er man vant til å kjøre tanks så blir det vel ikke det samme å kjøre Jeep etterpå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå