rvenes Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Har googla litt etter denne pci-e scsi kontrollern. Har ikkje funnet så masse enda. Den store fordelen er jo at den er på pci-e bussen og ikkje på pci bussen. Lurer på om noken har noken gode ord og sei om denne, eller har dårlige erfaringer med den. Eg har 2x36gb scsi disker i raid 0 til den. Er det noken andre pci-e scsi kontrollere ute på markedet som er verdt å sjå på? Det er 68pin harddisker eg har. Litt meir info: Features Dual-channel Ultra320 SCSI controller Standard-Height, Half-Length, 6.875" x 4.2" PCI Express 2.5 GHz x8 link for 2 GB/sec peak simplex or 4 GB/sec peak dual simplex bandwidth Intel® IOP332 integrated IO processor 128 MB ECC SDRAM DIMM with iTBBU module upgrade support RAID levels 0, 1, 5, 10, and 50 Online RAID level migration and capacity expansion Auto resume on array reconstruction Fast initialization for quick array setup Microsoft Server Clustering Support (MSCS) Patrol Read Temporary Offline Configuration On Disk (COD) and NVRAM Automatic rebuild of hot spare drives Enhanced data recovery capabilities S.M.A.R.T. support and SAF-TE enclosure management 2 Internal 68-pin Connectors 2 External VHDCI Connectors This card is basically the OEM Dell version of the LSI MegaRAID 320-2E. The following is a description of the LSI MegaRAID 320-2E: Den siste linja der er jo litt interessant fant eg ut nå... Endret 29. november 2006 av Cornel Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det er et billig-kort, men holder lenge til RAID0 og 1 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Kor billig? Veit du sånn ca pris ein bør gi for det ? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Kommer litt an på om du skal ha med eller uten BBU osv, men fra 1000-2000,- er nok den prisen du må regne med å betale brukt fra privatperson, noe høyere fra butikk. Lenke til kommentar
eggi Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg gav 135$ inkludert frakt for mitt kort, dette var fra en selger på ebay. Det kom med 128mb minne med batteri backup, men jeg har en 512mb brikke liggende , så får jeg testet om det er noe forskjell. Jeg har ikke fått testet ytelsen enda, venter på 4xfujitsu MAU3036nc disker. Da dell ikke har drivere som fungerer i xp, så må du bruke modifiserte LSI drivere, jeg legger ved de som jeg brukte. lsi_modified.zip Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Kva med vista? blir det eit problem der? og kva er bbu? Endret 29. november 2006 av Cornel Lenke til kommentar
eggi Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Vista støtter kortet med egne drivere, så det skal gå greit. BBU = battery backup,minnet blir tilført spenning i fra en egen batteri pakke, dette gjør at kontrolleren yter bedre når du slår på write back. Lenke til kommentar
eggi Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg testa en gammel seagate disk, det står at den er 7200rpm, men den yter vel som en 15k disk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå