Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

CRC feil på filer nedlastet fra internett

Anbefalte innlegg

Hei glupinger!

Jeg får konstant feil på filer jeg laster ned fra internett.. Jeg kjøpte Nero 7 Premium Reloaded en dag, og prøvde alleslags mirrors for å finne en kilde som fungerte.

Alle downloadet fint, 150MB fra Sverige, Finland, Tyskland osv.

Under installasjonen fikk jeg mange CRC feil på forskjellige steder hver gang.

Jeg sjekket MD5 på filene, og alle var forskjellige i forhold til kilden på www.nero.com

Spørsmålet er, hva kan jeg gjøre for å feilsøke dette problemet?

Jeg lastet ned filen til slutt på en annen PC jeg har og kopierte over LAN, da virket filen fint og dermed tror jeg ikke det er harddisken (2x320gb RAID0).

Begge maskinene er tilkoblet gjennom samme bredbånds router (Linksys WRT54G)

Kan det være microsoft firewall som messer med filene?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google sier følgende:

If you consistently get errors after downloading large files, there are a few things you need to check for:

1. Your system RAM could be defective, have mismatched timing, or not be the correct type for your motherboard.

2. Your hard drive is defective or going bad.

3. Your ISP has incorrectly configured cache servers which is causing corrupted downloads in files over 255MB in size.

How do you fix these things?

1. Download and use memtest86 overnight to test your system RAM. You can find that program with a quick Google search. Make sure to follow the directions on how to install and use it.

2. Verify you have the same timing on your RAM sticks and that they are compatible with your motherboard. You should only need to do this if you installed more RAM or did any changes yourself.

3. Call your ISP and complain of corrupted downloads.

Before you call your ISP, however, you should try downloading with a download manager like DAP or GetRight. The window that pops up with Firefox *is not* a download manager. By download manager I mean an application that downloads the same file in different pieces and often times from different servers.

EDIT: Kanskje en ide å ta ut og sette inn rambrikkene igjen. Har du overklokket ram, så senk hastighet. Har du flere brikker så prøv en og en eller bytt slot.

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...