^fmj Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Så "Penn & Teller - Bullshit - Exercise vs Genetics" (episode 12 - sesong 2) heromdagen. Anbefaler folket her inne å se den. Kanskje du får deg noen Aha-opplevelser. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Hmm jeg klarer ihvertfall ikke få sett på den, for jeg finner den ikke noe plass Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Så "Penn & Teller - Bullshit - Exercise vs Genetics" (episode 12 - sesong 2) heromdagen. Anbefaler folket her inne å se den. Kanskje du får deg noen Aha-opplevelser. 7382499[/snapback] Synes de har en helt gal fremstilling av tingenes tilstand i den episoden. De er veldig unyanserte. Hvis man for eksempel er endomorph er det ingenting i veien for at man kan ha høy muskelmasse og lav fettmasse. Det er jo bare å bulke og så deffe. Det kan kreve disipling, men det er ikke noe problem teknisk sett. De fremstiller det som du må være den ultimate mesomorph for å kunne bli stor og ha lav fettprosent, det er bullshit. Videre er det flere ectomorpher som klarer å trene seg svære, på tross av høy forbrenning. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Du har tydeligvis ikke skjønt poenget. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Selvom jeg ikke har sett denne enda tror jeg at jeg skjønner hva "geir_er_1337" ikke har skjønt, og det er at han mener at alle kan bli store med lav fettprosent bare de trener nok, ja men det som er poenget tror jeg er at noen blir store med lav fettprosent uansett hva de gjør. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Alle med lav fettprosent kan ikke bli store! Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Tenker du da på "Feit store" eller "muskel store" ? Med inlegget mitt tenkte jeg på muskel delen. Når det gjelder feit delen så er det mange som ikke klarer å få fett på kroppen, mens andre blir og har for mye av det. Så har du de som må passe på litt innimellom for ikke å blir feite. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Med riktig kosthold og trening kan hvem som helst klare å bli store og sterke, ha lav fettprosent og den slags. Det bare er en god del enklere for de som har vært heldige med genene. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Med riktig kosthold og trening kan hvem som helst klare å bli store og sterke, ha lav fettprosent og den slags. Det bare er en god del enklere for de som har vært heldige med genene. 7383077[/snapback] Ja sant det, tror jeg har vert heldig der, jeg trener aldri. Da tenker jeg på bevisst trening. Jeg gjør ofte ting som kan gå som trening, men jeg tar det ikke som trening, og jeg har ikke så mye fett til overs heller. Og jeg har muskler, og er ikke "treflis". Men jeg har tendenser til å bli litt lubben hvis ikke jeg er aktiv nok, men sykler en del på sommerstid, ikke for trening, men fordi det er gøy. Og dette tar imot alt det som legger seg om vinteren Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Med riktig kosthold og trening kan hvem som helst klare å bli store og sterke, ha lav fettprosent og den slags. Det bare er en god del enklere for de som har vært heldige med genene. 7383077[/snapback] Alle kan ikke få "drømmekroppen" uansett hvor mye de trener. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Med riktig kosthold og trening kan hvem som helst klare å bli store og sterke, ha lav fettprosent og den slags. Det bare er en god del enklere for de som har vært heldige med genene. 7383077[/snapback] Alle kan ikke få "drømmekroppen" uansett hvor mye de trener. 7383251[/snapback] Jo alle kan få drømmekroppen spørs bare hva du ser på som drømmekroppen. Men en bra nok kropp utenfor bodybuilding kan du få men, formen brystene osv er genetisk. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Med steroider kan alle bli svære. Frank Zane var liten og spinkel før han begynte å trene, men fikk etter hvert en kropp mange kunne drept for å få. Hva brukte Zane? Dianabol. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Med steroider kan alle bli svære. Frank Zane var liten og spinkel før han begynte å trene, men fikk etter hvert en kropp mange kunne drept for å få. Hva brukte Zane? Dianabol. 7386023[/snapback] Det er et punkt hvor kroppen slutter å vokse selv om hvor mye bol du bruker. Alle kan ikke bli den nye Arnold selv om hvor mye de trener og spiser. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Alle kan ikke få "drømmekroppen" uansett hvor mye de trener. 7383251[/snapback] Alle kan bli i god form og ha en veldig god fysikk. Dessuten hadde det vært veldig kjedelig om alle så ut som greske guder. Den episoden er forøvrig den dårligste episode Penn & Teller har laget. Eksepsjonelt unyansert, selv til de å være. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Med steroider kan alle bli svære. Frank Zane var liten og spinkel før han begynte å trene, men fikk etter hvert en kropp mange kunne drept for å få. Hva brukte Zane? Dianabol. 7386023[/snapback] Det er et punkt hvor kroppen slutter å vokse selv om hvor mye bol du bruker. Alle kan ikke bli den nye Arnold selv om hvor mye de trener og spiser. 7386137[/snapback] Arnold har ecto-mesomorfisk bygning, så jo, med rett trening, bol, og rett kosthold, kan de fleste bli som Arnold. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det er et punkt hvor kroppen slutter å vokse selv om hvor mye bol du bruker. 7386137[/snapback] Du tror ikke på det der selv engang, håper jeg? Jeg vil i hvertfall se beviser. Hvorfor skulle kroppen plutselig slutte å vokse? Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 DNA har nå et poeng selv om han kanskje ikke helt har selve svaret på det Zethyr, men kanskje jeg kan hjelpe litt Punktet vil bli da kroppen begynner å aldes. Nå er det lagt fram resultater fra en klinikk i USA at steroider i moderate mengder faktisk senker aldringsprosessen, men om man skal ta dette helt seriøst er jeg ikke helt overbevist om. Det jeg der i mot kan være enig i er at man får mer energi og kroppen vil klare å beholde (og bygge videre på) sin eksisterende fysikk dersom man tar steroider når man blir gammel. Slik mennesket er den dag i dag så vil man med dagens dopingmetoder ikke kunne bli "uendelig" svær. Bruker uendelig i mangel av et annet godt ord, men poenget er at med dagens dopingmetoder vil ikke kroppen kunne klare å vokse seg hinsides det man allerede ser i dag, f.eks ved Coleman. Mennesket per i dag vil f.eks ikke kunne ta 500kg i benkpress. Kroppen er rett og slett ikke laget for det og for å kunne forandre på dette må man ty til f.eks genmanipulering, ikke bare stimulere / tilføre veksthormoner. Av samme grunn så vil ikke mennesket kunne bli dobbelt så stor som Coleman. Prosessen vil ta alt for lang tid og til slutt vil alderdommen overgå det bolingen tilfører. Nå blir jo dette et teoretisk tankespill, men ut i fra det man vet i dag om doping og muskelvekst så er det lite eller ingen sannsynlighet for at man vil vokse i det uendelige. Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Alle kan ikke få "drømmekroppen" uansett hvor mye de trener. Nå spørs det hva drømmekroppen er, men absolutt alle kan se ut som en fitnessutøver dersom de selv vil. Problemet til de aller fleste er bare at de ikke vet hvordan de skal spise eller trene for å oppnå det. Det som er genetisk betinget er hvordan musklene ser ut, hvor lang restitusjon man har og hvilke muskelgrupper som lett vokser og hvilke muskelgrupper som man sliter med. Bryst ble nevnt som et eksempel - helt riktig, ikke alle kan få et helt firkantet bryst, men alle kan komme veldig nær det målet. Så lenge brystmuskelen er stor nok og fettprosenten er lav nok, så vil du være nær ved å ha et firkantet bryst. Mage er et annet eksempel - magemusklene er også genetisk betinget, men absolutt alle kan få en killermage. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Klart alle kan bli i god form, hvis de ellers ikke lider av noen sykdommer. Men gener spiller en stor rolle for hvordan man blir seende ut og hvor god form man kan oppnå. Det fins forskjellige kroppstyper der ute. Nå tok jeg denne episoden som et eksempel fordi jeg nylig hadde sett den, det er masse annet stoff om dette emnet også. Som sier akkurat det samme. God fysikk vil man oppnå om man trener til den store gullmedaljen, men hvor god den kan bli er det genene som bestemmer. Folk med store muskler er ikke nødvendigvis så sterke. Gener legger begrensninger på ting, uansett hvor man vrir og vender på det. Ikke bland inn steroider, det har ingenting med temaet å gjøre. Endret 29. november 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Nesten alle kan bli forholdsvis store med riktig diett og riktig trening. Alle kan få lav fettprosent med riktig deffing. Men selvsagt avhenger det av genene hvor lett man kan oppnå dette. Men en umulighet er det nærmest ikke for noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå