Gå til innhold

Bildefeil, Canon PowerShot S3

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt meg en Canon PowerShot S3 IS.

Har ennå ikke rukket å ta mange bilder.

Jeg tok et bilde av en ny lastebil, men da jeg så på bildet på PC'n, oppdaget jeg at omtrent alle rette kanter så ut som de var laget av "flettverk"

Bildet er tatt på skrå, men det burde jo ikke ha noe å si.

Hva pokker har skjedd?

Har jeg gjort en feil i en eller annen instilling, eller er det noe feil med apparatet? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Gratulerer med nytt kamera.

Et forsøk på en enkel forklaring: Forsøk å betrakte bildet i 100% størrelse eller lag det mindre. "Flettverket" kommer sikkert av at bildet er stort og pc-skjermen er liten, og når hele bildet skal vises "sammentrykket", blir det sånn. Selve bildet er det sikkert ikke noe galt med. Når du skriver det ut/ fremkaller det, kommer lastebilen til å se ut som ny igjen!

Tor

Endret av eitp
Lenke til kommentar
Hei

Gratulerer med nytt kamera.

Et forsøk på en enkel forklaring: Forsøk å betrakte bildet i 100% størrelse eller lag det mindre. "Flettverket" kommer sikkert av at bildet er stort og pc-skjermen er liten, og når hele bildet skal vises "sammentrykket", blir det sånn. Selve bildet er det sikkert ikke noe galt med. Når du skriver det ut/ fremkaller det, kommer lastebilen til å se ut som ny igjen!

Tor

7382673[/snapback]

Ja vel, men det gjelder jo kun dette ene bildet.

Andre bilder ser mer eller mindre normale ut...

Lenke til kommentar

Har du forsøkt å se bildet og de brutte linjene i 100% størrelse. Ser de fremdeles ut som flettverk? Hvis ikke, er det ikke noe galt med bildet. Fenomenet oppstår i bilder med ofte lange smale linjer. Som sagt ikke bildet, men skjermen eller pc-ens evne til å takle skjermtilpassing av store bilder. Lur ide å legge ut det aktuelle bildet.

Tor

Lenke til kommentar
Legg bildet ut her? Originalfil (evt. med vannmerke om du vil det)

7389531[/snapback]

Har slettet det, desverre.

EDIT. Hadde det likevel:

Bilde006.jpg

Legg merke til aluminiumslistene, kantene på klistremerkene, underkjøringshinder osv osv....

Endret av Autofil
Lenke til kommentar

Jeg kunne også godt tenke meg å se originalfilen, men uansett var dette merkelig, for hvis du bare har gjort om på størrelsen her, burde flettverket ha forsvunnet. Ellers er de brutte linjene helt i samsvar med slik en opplever fra tid til annen, og som jeg har beskrevet ovenfor. Mystisk.

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...