Autofil Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg har nylig kjøpt meg en Canon PowerShot S3 IS. Har ennå ikke rukket å ta mange bilder. Jeg tok et bilde av en ny lastebil, men da jeg så på bildet på PC'n, oppdaget jeg at omtrent alle rette kanter så ut som de var laget av "flettverk" Bildet er tatt på skrå, men det burde jo ikke ha noe å si. Hva pokker har skjedd? Har jeg gjort en feil i en eller annen instilling, eller er det noe feil med apparatet? Lenke til kommentar
eitp Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Hei Gratulerer med nytt kamera. Et forsøk på en enkel forklaring: Forsøk å betrakte bildet i 100% størrelse eller lag det mindre. "Flettverket" kommer sikkert av at bildet er stort og pc-skjermen er liten, og når hele bildet skal vises "sammentrykket", blir det sånn. Selve bildet er det sikkert ikke noe galt med. Når du skriver det ut/ fremkaller det, kommer lastebilen til å se ut som ny igjen! Tor Endret 29. november 2006 av eitp Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Hei Gratulerer med nytt kamera. Et forsøk på en enkel forklaring: Forsøk å betrakte bildet i 100% størrelse eller lag det mindre. "Flettverket" kommer sikkert av at bildet er stort og pc-skjermen er liten, og når hele bildet skal vises "sammentrykket", blir det sånn. Selve bildet er det sikkert ikke noe galt med. Når du skriver det ut/ fremkaller det, kommer lastebilen til å se ut som ny igjen! Tor 7382673[/snapback] Ja vel, men det gjelder jo kun dette ene bildet. Andre bilder ser mer eller mindre normale ut... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Legg bildet ut her? Originalfil (evt. med vannmerke om du vil det) Lenke til kommentar
eitp Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Har du forsøkt å se bildet og de brutte linjene i 100% størrelse. Ser de fremdeles ut som flettverk? Hvis ikke, er det ikke noe galt med bildet. Fenomenet oppstår i bilder med ofte lange smale linjer. Som sagt ikke bildet, men skjermen eller pc-ens evne til å takle skjermtilpassing av store bilder. Lur ide å legge ut det aktuelle bildet. Tor Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Legg bildet ut her? Originalfil (evt. med vannmerke om du vil det) 7389531[/snapback] Har slettet det, desverre. EDIT. Hadde det likevel: Legg merke til aluminiumslistene, kantene på klistremerkene, underkjøringshinder osv osv.... Endret 1. desember 2006 av Autofil Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Det der kan da umulig være originalversjon? Det er jo nedskalert. Lenke til kommentar
eitp Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg kunne også godt tenke meg å se originalfilen, men uansett var dette merkelig, for hvis du bare har gjort om på størrelsen her, burde flettverket ha forsvunnet. Ellers er de brutte linjene helt i samsvar med slik en opplever fra tid til annen, og som jeg har beskrevet ovenfor. Mystisk. Tor Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 Det der kan da umulig være originalversjon? Det er jo nedskalert. 7404492[/snapback] Og hvordan får jeg lagt ut "originalstørrelsen"? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Det der kan da umulig være originalversjon? Det er jo nedskalert. 7404492[/snapback] Og hvordan får jeg lagt ut "originalstørrelsen"? 7405407[/snapback] Finn en server som ikke nedskalerer bildene dine automatisk, og legg ut et uredigert bilde (det som kom rett fra kamera) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå