DrErling Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Driver å setter opp en "htpc" med ganske begrenset bruksområde. innmat: VIA EPIA M hovedkort med 1ghz epia cpu Onboard AC97 lydkort Onboard NIC Onboard tv-ut (svideo) 200GB samsung disc 256mb ram ps/2 trådløst tastatur funksjon: - skal kunne spille mine rippede cder (rippet i lossless .flac) - helst kunne takle foobar e.l. avspiller - støtte tilkobling av usb-harddisk, usb-thumbdrive og usb-dvdrom - være "lett" uten for mye dilldall Jeg har vurdert enten et nytt lydkort i maskinen, eller tilkobling av en ekstern DAC og så ta signalet ut via SPDIF fra via-hovedkortets innebygde AC97. Er FreeBSD det riktige valge for meg? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 FreeBSD er et lett og fint operativsystem som jeg mener bør klare brasene. 6.2-RELEASE er rett rundt hjørnet, så hvis du kan vente på 6.2, så ville jeg gjort det. FLAC er ikke noe problem i FreeBSD, de fleste kodeks du finner i GNU/Linux vil du også finne i FreeBSD. Og når det gjelder prosessoren: er prosessoren x86-kompatibel, så bør FreeBSD/i386 støtte denne prosessoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå