Gå til innhold

720p - fra 4,7Gb til 400Mb(360)

BioNor

Anbefalte innlegg

Her om dagen lastet jeg ned 6 filmer fra NASA i 720p, alle filene(unntatt 1) var i et .mpg format og mellom 500Mb og 1,3Gb pr film. Jeg kjørte filene direkte fra pc'en og syntes dette så veldig bra ut på min HDTV. Tenkte jeg skulle prøve å streame disse filmene via 360'en min, men da måtte jeg konvertere filmene til .wmv formatet.

Til min store overraskelse, så ble samtlige filer veldig mye mindre, ikke større enn max 100Mb store, så jeg trodde at dette aldri kunne fungere...noe måtte ha skjedd. Til min enda større overraskelse, så var filmene faktisk nøyktig like fin som de var før omkodingen, og like pen på HDTV. Jeg aner ikke hvorfor, og jeg har hatt flere folk over for å bekrefte at de var like fin. Jeg har også sammenlignet versjonene på pc med to skjermer rett ved siden av hverandre og det er overhodet ingen kvalitetsforskjeller. Noen som vet hvorforHvis noen ønsker, så har jeg forsatt disse filmene dersom noen vil teste. Filmene varierer mellom 40Mb og 100Mb.

Amazing HDTV movies from NASA. Stunning sound and picture quality makes this an truly breathtaking experience. If this doesn't bring tears to your eyes you have to be explorationally handicapped. The movies are mostly of the Space Shuttle, one of the most fascinating creations that mankind has ever made. You can almost feel the power of the shuttle launch and just in minutes it is in space.

Some parts of the footage in the clips are duplicated in other clips.

The files:

NASA abc HDTV 720p.mpg

NASA Dreamtime HDTV 720p.mpg

NASA Shuttle Launch HDTV.avi

NASA Space Shuttle Atlantis HDTV 720p.mpg

NASA Space Shuttle Endevour HDTV 720p.mpg

and also including;

Andrews AFB Airshow HDTV 720p.mpg

Hele sulamitten er 4,7Gb, etter konverteringen er de samlet såvidt over 400Mb. Noen som kan forklare en HDTV n00b hvorfor?

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...