robertaas Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Om de sender pakkene i Norge er de pliktige til å ta inn moms og stå i merverdiavgiftsmanntallet, men der er de ikke registrert. Om de sender pakkene fra utlandet så er grensen for momsfritak 200 NOK. Robert- Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 de er ikke pliktet til å registrere seg i mva manntallet før de har passert 30.000 i omsetning. det kan være det som er tilfellet her. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Jeg er fullt klar over den grensen, men fra http://www.bt.no/okonomi/neringsliv/article115880 "Mandag var første offisielle dag i drift i Eidsvåg. Uten reklame fikk de inn nesten 100 bestillinger." Dermed burde grensen være nådd. Robert- Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 03:27, skrev Shepherd:Jaja, det er jo tydelig ikke alle fikk med seg Net-Con skandalen.. :wink: Så lenge normal er her, får vi ikke lov til å glemme den. :wink: Lenke til kommentar
LeD Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 16:31, skrev inz@ne:de er ikke pliktet til å registrere seg i mva manntallet før de har passert 30.000 i omsetning. det kan være det som er tilfellet her. De skal jo nå 100 millioner neste år... Så de burde ha nådd 30.000,- snart. :smile: LeD Lenke til kommentar
Gojira Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Fikk høre av en annen som også hadde bestilt at han fikk sin pakke fra England... Dessuten så er tollgrensen på spill 400kr. Spill = Leketøy! DVD = 200kr... Lenke til kommentar
flikk Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Så kan du anbefale "bedriften" din Gojira? Eller skal jeg kalle deg ved ditt rette navn Øystein Alden!! Klapre, creepy...LoL Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 17:43, skrev Gojira:Fikk høre av en annen som også hadde bestilt at han fikk sin pakke fra England... Dessuten så er tollgrensen på spill 400kr. Spill = Leketøy!DVD = 200kr... Man må uansett betale moms for varer over kr 200. Det er tollavgiften man slipper... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 "Dersom sendingens verdi (innkjøpspris) er under 200 kroner, blir det ikke beregnet avgifter (gjelder alle varer unntatt alkohol og tobakksvarer). Er verdien 200 kroner eller høyere, beregnes ordinære innførselsavgifter av denne tillagt porto-/fraktomkostningene (CIF-verdien). På dataspill er det ingen toll, men 24 % moms blir beregnet som nevnt tidligere. Vennlig hilsen Infosenteret Oslo og Akershus tolldistrikt" Kanskje noen av morrogutta bak Yeees/Multimedia Import som stadig poster under nye navn her kan komme opp med en referanse til momsgrensen på 400 på leketøy? At dere driver med løgn og bedrag burde det være liten tvil om. Robert- Lenke til kommentar
flikk Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Det finnes uansett veldig mange useriøse web shopper som yees.com. Ville ikke handlet hos dem uansett om dette var blitt avslørt, eller ikke. Kall det intiusjon eller bare sunn fornuft. Designet og presentasjonen av bedriften vekker ikke akkurat ordet profesjonell eller pålitelighet hos meg. Lenke til kommentar
Gojira Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Hmm, jeg heter ikke Øystein nei, bor faktisk på andre siden av landet... men har bare kjøpt der en gang og kommer sikkert ikke til å kjøpe der igjen. Tok sjansen pga all negativ omtale og om relasjonene til MultiImp ble kjent. Jeg bare tenkte da at de rett å slett ikke kan gjøre noe dumt... og tok sjansen... skal ikke anbefale bedriften til noen... edit: det at grensen på 400kr på leketøy har jeg lest på et annet forum... men uansett så bryr jeg meg ikke, fikk pakken min ifra norge uansett. Djorgen som også har bestilt kan vel komme med hvordan det gikk med hans bestilling? [ Denne Melding var redigert av: Gojira på 2002-11-24 18:48 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå