Gå til innhold

spørsmål om kjøp av xbox360?

sykkopat

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt og kjøpe meg en xbox360 og lurer på noen ting.

1.hvordan kan jeg koble en optisk kabel til min logitech z-5500?,følger det med optisk kabel med xbox360?

2.finnes det noen mulighet og koble xbox360 til tv via hdmi kontakt,eller er det bare via component kabel?

3.jeg har en ekstern hd 500gb,kan jeg bruke den i tillegg for og lagre demoer og arcade spill som jeg ikke får plass til på den 20gb hdd?

4.trenger jeg Xbox 360 Live Gold Card for og spille gow online?

5.lønner det seg og kjøpe 12 Xbox 360 Live Gold Card,eller bør jeg kjøpe 3 måneder i steden?

blir og kjøpe meg en xbox360 med gow i morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve så godt jeg kan:

1: Det følger ikke med optisk kabel, den må kjøpes ved siden av. Kobles direkte i kabel som følger med Boxen.

2: Foreløpig er den kun komponent, VGA eller kompositt. Komponent kabelen som følger gir en helt ok bildekvalitet. I følge ubekreftede(?) rykter så er en HDMI kabel på vei.

3: Du kan ikke bruke ekstern HDD til å lagre verken demoer eller Arcade-spill. Du kan derimot spille film(.wmv format), musikk og vise bilder direkte fra HDD via USB port dersom den er i FAT32 formatert. Mulig du kan partisjonere 50-100GB i FAT32 og resten i NTSF og flytte frem og tilbake data alt etter hva du vil ha gjennom boxen? Kjipe med FAT32 er at den filsystemet ikke godtar filer over 4GB, så HD filmer kan bli et problem.

4: Ja

5: Det er vel et enkelt regnestykke. Om prisen av 3 mnd Live! x4 er billigere enn et 12 mnd Live!, så lønner det seg med 3 mnd om gangen:-)

Lenke til kommentar

Kjøper du Premium får du med komponent -kabelen i alle fall, det er den du kan koble til en optisk kabel; i Core er det bare , ingen optisk inngang.

Muligheten for hdmi-inngang som det ryktes om, vil kun kompositt være tilgjengelig i en egen versjon av konsollen, en som også skal ha innebygd HD-DVD.

:thumbup:

Endret av Motoko
Lenke til kommentar

Oj, jeg skrev litt feil, komponent som har optisk inngang, har redigert...

Uansett, komponent og VGA-kabel vil kunne kjøre like bra; angående VGA så må du kjøpe en spesiell en, seperat; spesielt hvis du vil ha optisk inngang med på kjøået. Altså, det er lettere med komponenten, som OGSÅ har muligheten til å skalere bildet opp til 1080i (hakket bedre), om en annen TV skulle støtte det.

Anbefaler komponent, om du kjøper Premuim er det jo ikke noe å tenke over en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...