Gå til innhold

Abn. IP tlf

Anbefalte innlegg

Hvilken leverandør/hvilket abonnement for IP/bredbåndstelefoni?

Jeg ser etter:

1. Pålitelighet, stabilitet og kvalitet.

2. Enkelt med tanke på utstyr og oppkobling.

3. Enklest mulig prisgivning.

4. Kundeservice.

5. Tilleggstjenester, enten de er inkludert i abn eller ikke

Har bredbånd fra NextGenTel, men liker ikke at de har komplisert prisgivning. Er vel ingen store fordeler med å velge samme leverandør til begge tjenester?

Vurderer Telio. Fast pris 159,- pr. mnd, og ingen minuttpriser eller forbanna tøv om at du betaler forskjellig pris avhengig av hvem du ringer. En ulempe ved Telio er at du betaler 0,89 øre min til mobiltelefoner. Er ikke det litt mye?

Hvordan er det med andre leverandører? Er det andre ting å tenke på?

Har ISDN idag, men går vel tilbake til analog når jeg bytter til IP-telefoni. Har forresten lekt litt med kalkulatoren på telepriser.no parallelt med skrivingen av dette innlegget. Overrasker meg litt at nesten uansett hvilke kriterier jeg legger inn, så kommer NextGenTel bedre ut enn Telio. Men ikke dersom du ringer mye til utlandet. Og hvorfor er IP-Link Soft nesten alltid billigst?

Noen som har erfaringer eller innspill å komme med, så vær så god.

På forhånd Tusen Takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken leverandør/hvilket abonnement for IP/bredbåndstelefoni?

Jeg ser etter:

1. Pålitelighet, stabilitet og kvalitet.

2. Enkelt med tanke på utstyr og oppkobling.

3. Enklest mulig prisgivning.

4. Kundeservice.

5. Tilleggstjenester, enten de er inkludert i abn eller ikke

Har bredbånd fra NextGenTel, men liker ikke at de har komplisert prisgivning. Er vel ingen store fordeler med å velge samme leverandør til begge tjenester?

Vurderer Telio. Fast pris 159,- pr. mnd, og ingen minuttpriser eller forbanna tøv om at du betaler forskjellig pris avhengig av hvem du ringer. En ulempe ved Telio er at du betaler 0,89 øre min til mobiltelefoner. Er ikke det litt mye?

Hvordan er det med andre leverandører? Er det andre ting å tenke på?

Har ISDN idag, men går vel tilbake til analog når jeg bytter til IP-telefoni. Har forresten lekt litt med kalkulatoren på telepriser.no parallelt med skrivingen av dette innlegget. Overrasker meg litt at nesten uansett hvilke kriterier jeg legger inn, så kommer NextGenTel bedre ut enn Telio. Men ikke dersom du ringer mye til utlandet. Og hvorfor er IP-Link Soft nesten alltid billigst?

Noen som har erfaringer eller innspill å komme med, så vær så god.

På forhånd Tusen Takk !

7382045[/snapback]

Jeg har gode erfaringer med onecall. Om du ringer mye til fast-tlfer så kan one year være et bra alternativ: samme priser som telio, men koster bare 100,- å måneden. Hjemme har vi one flex som ikke har månedsavgift men 69,- i minstepris forbruk hver måned, 8 øre minuttet og ingen startavgift fast-tlfer, mens det koster 25 øre i oppstart og 89 øre minuttet til mobiler. 89 øre i minuttet til mobil er desverre billig. Grunnen tild ette er at netcom krever 91 øre for hvert minutt noen ringer tild eres mobilnett, hadde operatørene lagt seg langt under 89 øre så ville de fort gått med store tap på kunder som ringer mye til netcom.

Talekvaliteten er ypperlig, hører ikke forskjell nå og da vi hadde isdn, før hadde vi televoip og da var talekvaliteten veldig variabel. Har så langt vært helt stabilt. De har en rekke gratis tilleggstjenester som hos f.eks telio koster kestra sånn som 2 linjer ut. Jeg synes det var lett å koble opp, tok meg vell 30 sekunder eller noe ;) Hadde litt krøll med nummervisning på en tlf men ordnet det kjapt etter å ha pratet med kundeservice. De svarer på tlf etter ca 5 minutter de gangeene jeg har ringt. På mail svarer de oftest samme dag eller dagen etter. Godt fornøyd med sevicen så langt! Tilleggstjenester: http://www.onecall.no/index.php?content=ad...oduct=telephone

Abonnementene: http://www.onecall.no/index.php?content=pr...oduct=telephone

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Ved sammenligning på http://www.telepriser.no/ ser tilsynelatende NextPhone Classic billigere ut enn Telio Mini. Men hvis jeg har forstått riktig, så tar NextGenTel et tillegg for linjeleie på kr 60,-. Noe jeg ikke tror fanges opp av kalkulatoren til telepriser.no.

Resultatet ser ut til å bli at de kommer ut nokså likt. Men NextGenTel er litt dyrere på samtaler til mobil, og til utlandet. Heller kanskje litt mot Telio da.

De andre kjenner jeg ikke noe til.

Forresten, har man bruk for 2 linjer? I så fall hvorfor? Eller holder det med 1?

Lenke til kommentar
Ved sammenligning på http://www.telepriser.no/ ser tilsynelatende NextPhone Classic billigere ut enn Telio Mini. Men hvis jeg har forstått riktig, så tar NextGenTel et tillegg for linjeleie på kr 60,-. Noe jeg ikke tror fanges opp av kalkulatoren til telepriser.no.

Resultatet ser ut til å bli at de kommer ut nokså likt. Men NextGenTel er litt dyrere på samtaler til mobil, og til utlandet. Heller kanskje litt mot Telio da.

De andre kjenner jeg ikke noe til.

Forresten, har man bruk for 2 linjer? I så fall hvorfor? Eller holder det med 1?

7385220[/snapback]

2 linjer for å kunne bruke 2 tlfer samtidig. Nesten alle tar et gebyr på 60,- i måneden, da telenor krever dette til den latterlige kobberleien sin. Unntakene som er fritatt er fiberoptisk nett, nett via wimax, kabeltv osv. Alt som ikke går igjennom tlflinja slipper slik avgift ;) Men jeg vil som sagt tro onecall er mer lønnsomme og har bedre og gratis tilleggstjenester enn både NGT og telio.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...