John_DoeNor Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hei. Jeg har engang sett på nettet en strømforsing som hadde USB uttak. Fordelen med dette var at man kunne bruke det til f.eks å lade opp MP3 spiller UTEN at selve PC'n var slått på. Jeg husker selfølgelig i kke hva det heter og hvor jeg så det, men det er ikke så veldig lenge siden....Er det noen av dere som leser dette som kan hjelpe meg? Er nemlig litt lei av å ha PC'n på hele natta bare for å lade opp MP3 spilleren..... På forhånd takk... Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) noe sånt du tenkte på? USB lader 220v Endret 29. november 2006 av FBEN Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 USB porter kan ha spenning også når PC er slått av. Det er for at USB mus og tastatur skal fungere og kunne starte PC fra strømsparing. Noen hovedkort har en jumper for å velge dette. Dette gjelder forøvrig også PS/2. Det er vanlig at det lyser i optisk mus når PC er avslått. Lenke til kommentar
John_DoeNor Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 noe sånt du tenkte på? USB lader 220v 7382399[/snapback] Hei og takk for svar. Jeg tenkte på eN slik strømforsyning som sitter inne i PC'n, men du kom et fullgodt alternativ. Tusen takk. Hilsen Eivind Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Det er ikke noe problem å lade USB-enheter uten PCen på så lenge wake-on-USB er påslått (enten slås det på i BIOS-setup, eller det er jumpere på hovedkortet). Merk at noen spillere, f.eks Creative sine (noen av dem?) lader ikke med mindre de blir "mottatt" av en USB-kontroller, dvs. at det faktisk er en driver i andre enden som kommuniserer med enheten, men når de først er gjenkjent av en driver, så lader de helt til de mister spenningen. I slike tilfeller hjelper det heller ikke med en strømforsyner som bare gir 5V ut på en USB-port, uten noe på signallederene. Lenke til kommentar
John_DoeNor Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Her fant jeg den. Takk for alle svar... strømforsyning Lenke til kommentar
1ar Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Den var ikke dum! Fungerer det å lade Ipod med den og? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå