Gå til innhold

Dell SXGA+ (1400x1050) 14,1" vs. UXGA+(1600x1200) 15"


Kriz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har nok en hel del med smak å gjøre, men mange av oss synes det blir litt voldsomt med 1600*1200 oppløsning, dvs. det blir smått.

 

For min del er 1400*1050 på 15" helt optimalt for bærbar. Satte en Dell med 1600*1200 ved siden av for en tid tilbake, og jeg må vel si at dette blir krevende å jobbe med, iallefall for oss som sitter med bærbar hele dagen. 1400*1050 på 14" har jeg ikke erfaring med, men ser noe av samme problematikken.

 

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor ikke Dell fortsette å gi kunden muligheten til å velge 1400*1050 som default på 15" bærbare.

 

Se også kommentar i test på Din Side Data for Dell Inspiron 8200, der dette kommenteres spesielt:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=32971

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Men som jeg nemte tidligere så er jeg ikke så opptatt av oppløsningen, jeg vil bare vite om kvaliteten er den samme.

 

Har sett på en UXGA 1200*1600 og den virker sinnsyk bra, men er SXGA like bra mhp. synsvinkel og kontrast ?

Grunnen til at jeg spør er at jeg for tiden går å sikkler på en Inspirion 4150 :smile:

Lenke til kommentar

På 4150 er det kun snakk om en 14.1" skjerm uansett, og der har du ikke den siste typen /enhanced UXGA, så bildekvaliteten blir det samme enten du velger sxga+ eller uxga. På 14.1" ville jeg ALDRI valgt UXGA, synes selv SXGA+ funker bra både på 14.1 og 15, UXGA greit nok på 15".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...