Whatefu Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hei, jeg fant ut at min PC har en Windows XP Professional som er "hacket", samt at Office pakken også er det. Jeg har kjøpt PC'n privat for flere år tilbake og har da helt sikkert blitt lurt. Men, nå vil jeg ha Windows Vista Ultimate når den kommer. Hva må jeg gjøre for å få dette? Jeg har kjørt testen til Microsoft og fått beskjed om at jeg har nok ytelse til at det går. Er Windows Vista et OS inkludert med Office pakken, eller må jeg kjøpe en ny Officepakke i tillegg? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Windows Vista koster litt over tusenlappen, avhenger av hvilken versjon du skal ha. Dette følger ikke med Office, men du trenger ikke kjøpe ny Office, hvis du allerede har en, office følger heller ikke med Windows. Endret 28. november 2006 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Som sagt følger ikke Office med Windows. Men du trenger ikke kjøpe Office. Det finnes et meget bra gratisalternativ i OpenOffice. Den funker bra under Vista, jeg bruker den selv og ser ingen grunn til å betale for Office med mindre du må ha det. http://no.openoffice.org/index.html Jeg vet ikke hva Vista Ultimate vil koste, men tipper bortimot et par tusen i OEM versjon. Den vil bli å få kjøpt i slutten av Januar. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Som sagt følger ikke Office med Windows. Men du trenger ikke kjøpe Office. Det finnes et meget bra gratisalternativ i OpenOffice. Den funker bra under Vista, jeg bruker den selv og ser ingen grunn til å betale for Office med mindre du må ha det. 7382064[/snapback] Forklar meg sannsynlegheita for at ein programpakke som vert utvikla gratis av ein gjeng utviklarar stiller seg på lik linje med eit produkt som vert utvikla av eit firma som ligg i toppsiktet av Forbes 400. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Bruker det 90% av tiden jeg skriver på PC på OpenOffice. (fordi det er det vi har på skolen) Og synes Word er best ja. ("til og med" læreren er enig i dette.... ) Men kan trådstarter kjøpe Windows som oppgraderingspakke, eller må han kjøpe som OEM? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Som sagt følger ikke Office med Windows. Men du trenger ikke kjøpe Office. Det finnes et meget bra gratisalternativ i OpenOffice. Den funker bra under Vista, jeg bruker den selv og ser ingen grunn til å betale for Office med mindre du må ha det. 7382064[/snapback] Forklar meg sannsynlegheita for at ein programpakke som vert utvikla gratis av ein gjeng utviklarar stiller seg på lik linje med eit produkt som vert utvikla av eit firma som ligg i toppsiktet av Forbes 400. 7382163[/snapback] Jeg påstår ikke at OpenOffice er like bra som MS Office, men for de fleste er det bra nok. Hvis et gratisprogram dekker behovene ser jeg ingen grunn til å betale for noe som er bedre. Jeg har brukt Office i årevis, og også prøvd betaen av Office 2007. På Vista installesjonen min bruker jeg OpenOffice. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Men kan trådstarter kjøpe Windows som oppgraderingspakke, eller må han kjøpe som OEM? 7382189[/snapback] Siden TS skriver at han har en "hacket" Windows versjon er det tvilsomt om han kvalifiserer til oppgraderingspakke om man skal følge reglene, og det skal man jo... Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Litt off-topic, men jeg OpenOffice er ofte bra nok til hjemme-bruk. MS Office er bedre, men om det er verdt 1049kr er en annen sak. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Windows Vista koster litt over tusenlappen, avhenger av hvilken versjon du skal ha. Dette følger ikke med Office, men du trenger ikke kjøpe ny Office, hvis du allerede har en, office følger heller ikke med Windows. 7381665[/snapback] Litt over 1000 kroner?? Åh hvor har du det fra? Link til den informasjonen der... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Vært oppe her, og i aviser etc. i ca. et halvt år nå. gewgel: itpro altså fra 1.334 kr og oppover, en OEM versjon er sikkert billigere, men da har du ikke krav på support fra MS. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Opps! Leste feil, så bare glem dette! Sempron Endret 2. desember 2006 av Sempron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå