Gå til innhold

Nedtagging av T baner

Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?  

408 stemmer

1. 1. Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?

• - Nei
      235
    • - Ja
      21
    • - Ja, hvis det er skikkelig utført
      145
    • - Ingen formening
      11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay, tilbake til saken. Dere som forsvarer denne dritten. Hvor pen var denne "piecen" på t-banevogene som ble vist i denne filmen?

Jeg kan forstå om dere forsvarer 'kunsten' som blir gjort - det er mye bra her. Men dere forsvarer også hærverket på t-banene vognene som ble gjort i filmen?

Lenke til kommentar
Blir da på ingen måte fjern av å tagge, da skal du stå i ett kott å spraye, eller trekke maling rett ut av en pose. hehe, hu vennina di virka litt kort, akkurat som løsemiddel skada folk er :wee:

7398438[/snapback]

hun er ikke den skarpeste kniven i skuffen, men jeg reagerte mer på at hun på død og liv ville tagge. Muligens har hun blitt utsatt for, for mye løsemiddel?:p

Lenke til kommentar
Når det gjelder kunst vs grå vegger, så er det veldig enkelt. Tagging/graffitti har gjennom årene blitt forbundet med slummen. Det er sånt man finner under broer der alle knarkerne bor, og folk flest vil ikke at byen deres skal se sånn ut. Det har ingenting med at vi liker gråe vegger, det er bare at det ser mye mer sivilisert ut med et bybilde som ikke er nedtagget av knallfarger.

7398258[/snapback]

Det var da veldig elitistisk, og har du spurt folk flest? :)

Lenke til kommentar
Det er en universell sannhet at alle som driver med tagging er ubrukelige.

Jeg håper alle som sprayer på noe annet enn sin egen eiendom og/eller lovlige vegger dør. Helt seriøst, fall om og dø, tapere.

7389342[/snapback]

Hah, jada. Det er kult å dra alle under en og samme kam, jeg tror det er taggere som er mer suksessrike i livet sitt en du noengang kommer til å være, når du først er inne på personangrep

7397962[/snapback]

Det tviler jeg på.

Lenke til kommentar
Okay, tilbake til saken. Dere som forsvarer denne dritten. Hvor pen var denne "piecen" på t-banevogene som ble vist i denne filmen?

Jeg kan forstå om dere forsvarer 'kunsten' som blir gjort - det er mye bra her. Men dere forsvarer også hærverket på t-banene vognene som ble gjort i filmen?

7399098[/snapback]

Ironien i det der er at alle må starte en plass, de fineste piecene du ser er lagd av folk som har holdt på ei stund.

Lenke til kommentar

7399098[/snapback]

Ironien i det der er at alle må starte en plass, de fineste piecene du ser er lagd av folk som har holdt på ei stund.

7400251[/snapback]

Så, du mener at dette er greit? Start hjemme på veggen da.

Lenke til kommentar
Da kan folk like gjerne betale for fotballbaner, haller osv selv da. Send et klagebrev du.

7394566[/snapback]

Det er vel strengt tatt det vi gjør?

Når folk betaler skatt, så forventer de at deler av pengene skal gå til fotballbaner etc., ikke til å male over andres søl.

7394817[/snapback]

Har ikke sagt at noen skal måtte male over andres søl.

Da kan folk like gjerne betale for fotballbaner, haller osv selv da. Send et klagebrev du.

7394566[/snapback]

De kaller det fysisk forstring, og det er sunt. God fysisk form gir bedre helse som gir færre sykemeldinger som fører til mer penger i statskassen.

7394636[/snapback]

Ja, det er jo et spørsmål om hva som bidrar til samfunnet da kanskje. Når folk setter opp et privat bygg, så har de kanskje lyst å holde det privat, uten 15 liter med maling dekorert utenpå. En ting en grafitti, satt opp lovlig, og som ser bra ut. En annen ting er noe griseri som kan minne om et old-school cs-nick. En fotballbane gir som du sier et sunt liv...tror neppe du kan argumentere mot det. Eller kanskje vi skal trekke inn skader ift fotball. Det er jo også en risiko. Du skal nok se at fotball bidrar 10 ganger mer i samfunnet enn det graffitti(ja, graffitti) gjør...

7395815[/snapback]

Så kriterien for at staten skal gi et tilbud til ungdom, er at det skal gi en form for trening? Det sosiale er enormt viktig, det finner du i både fotball og grafitti.

7397902[/snapback]

Leste du det jeg skrev?

Lenke til kommentar

7399098[/snapback]

De fleste av piecene vist på filmen er i mine øyne fete, ja.

Det der må jo være driting av penger te tusen da. :whistle:

Hvor mye kan det der ha kostet?

7399375[/snapback]

Er vel 60 kr for en 600 ml boksene, og 45 (rett meg hvis jeg tar feil) for 400 ml. Er noe usikker, noen uker siden jeg var å handla.

Lenke til kommentar

7399098[/snapback]

Jeg synes tagging er med på å skape noe av det urbane ved oslo, men siden det er så sinnsykt stygt skjønner jeg godt at mange missliker det og støtter det derfor ikke.

Det jeg derimot hater er når de hiver malingsspann med lim på trikketaket, men det gjør ikke at jeg er mot grafitti.

Det er trist å se hvordan grafitti ble gjort til fiende av sporveien og trikkene^^

Lenke til kommentar
Det jeg derimot hater er når de hiver malingsspann med lim på trikketaket, men det gjør ikke at jeg er mot grafitti.

7401867[/snapback]

Er alltid noen folk som fucker opp, sånn er det i alle miljøer. For min del er det helt greit at dem kaster maling på taket, er jo ikke noe jeg ser, eller plages av.

Lenke til kommentar
Mybigmouth: Hva er det fotball bidrar med som grafitti ikke gjør utenom treningen?

7401979[/snapback]

Fotball ødelegger ikke bygninger. Skal jeg fortsette?

7402091[/snapback]

Det kan du veldig gjerne.

Når du sier ødelegger, mener du reint utseendemessig eller ødelegger som i skader? Bare lurer.

Endret av stakan
Lenke til kommentar
Ja, men det er på grunn av folk som dem at folk her mener at grafitti er harverk...

7402121[/snapback]

njaa..skeptisk. Vanlig mann i gata ser på graffiti og tagging som hærverk uansett hvordan du vrir på det. Det er jo greit nok det, er masse jeg ikke liker av det andre gjør rundt omkring, men gidder ikke å bry meg nevneverdig om det. Så kan heller folk se på meg som en dust som liker tagging og graffiti, for det bryr meg midt i brunøyet :)

Lenke til kommentar
Mybigmouth: Hva er det fotball bidrar med som grafitti ikke gjør utenom treningen?

7401979[/snapback]

Fotball ødelegger ikke bygninger. Skal jeg fortsette?

7402091[/snapback]

Det kan du veldig gjerne.

Når du sier ødelegger, mener du reint utseendemessig eller ødelegger som i skader? Bare lurer.

7402149[/snapback]

Har selv lest endel artikler fra taggere, og sett endel filmer. Mesteparten går rundt med en eller annen form for våpen i tilfelle de blir tatt...Ift. at tagging er ulovlig, og at fotball er lovlig, så kan vi nok si at skadene som blir påført i fotball, er lovlig, mens tagging, ulovlig. Og ja, jeg mener ødelegger, som i at "en annen person i kommunen må fikse opp etter det"....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...