Gå til innhold

Nedtagging av T baner

Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?  

408 stemmer

1. 1. Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?

• - Nei
      235
    • - Ja
      21
    • - Ja, hvis det er skikkelig utført
      145
    • - Ingen formening
      11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva får deg til å tro at når noen har malt på veggen, så kan det ikke males over igjen?

7389865[/snapback]

Hvem skal ta på seg jobben det er å gi hele veggen et nytt strøk?

7389879[/snapback]

De neste som kommer å vil male på veggen. Enkelt og greit, de maler over det som er der.

Endret av stakan
Lenke til kommentar
De neste som kommer å vil male på veggen. Enkelt og greit, de maler over det som er der.

7389900[/snapback]

Tja, kanskje de kjøper et spann maling og kost, for så å ta i et tak for fellesskapet. Selv tror jeg de vil finne seg en blank og fin privateid vegg.

7389901[/snapback]

Hva skal de med et spann maling? De maler over med boksene. Det de lager vil jo dekke over det som måtte være der fra før.

Lenke til kommentar

Tagging er det mest ekstreme av lavmål som eksisterer. Punktum. Håper virkelig, virkelig de kan brenne / puttes i fengsel / betale bøter resten av livet / få livet ødelagt. :) Det hadde seriøst gjort meg glad. :)

Taggere er tapere som rett og slett ikke har annet i livet enn å ødelegge for andre. Alle de skattekronene som brukes til å vaske bort tagging kunne blitt brukt til andre og bedre ting.

Stakan: Er du virkelig så dum / godtroende at du tror det kommer til å foregå på den måten?

Lenke til kommentar
Tagging er det mest ekstreme av lavmål som eksisterer. Punktum. Håper virkelig, virkelig de kan brenne / puttes i fengsel / betale bøter resten av livet / få livet ødelagt. :) Det hadde seriøst gjort meg glad. :)

Taggere er tapere som rett og slett ikke har annet i livet enn å ødelegge for andre. Alle de skattekronene som brukes til å vaske bort tagging kunne blitt brukt til andre og bedre ting.

Stakan: Er du virkelig så dum / godtroende at du tror det kommer til å foregå på den måten?

7389912[/snapback]

Foregå på hvilken måte? Du snakker som om alle malere(taggere) er kriminelle.

Lenke til kommentar

Stakan:

Taggere / malere er ikke kriminelle så lenge de holder på, på sine egen-kjøpte sponplate/whatever hjemme hos seg selv. Når de derimot beveger seg ut på eiendommer de ikke eier og ikke har noen rett over går de over grensen (<->) og blir kriminelle. Og angående veggen så hadde det, rett og slett blitt en tåpelig idé. Alle med litt vett skjønner at én vegg ikke holder til en by som, dessverre, har fått for mange av disse folkene.

Hvis du absolutt vil "tagge"; kjøp deg noen spraycans og et par sponplater og hold på i hagen, ikke ødelegg for resten av byen din og mist den lille selvrespekten du har igjen. :)

Lenke til kommentar

De jeg kjenner som maler i byn foretrekker å male på lovligveggen fremfor en random ulovlig vegg. Det tror jeg gjelder mange. En vegg vil ikke fjerne all ulovlig maling, men jeg mener der vil hjelpe, uten at jeg kan dra frem noe umiddelbar dokumentasjon på det.

Folk er fryktelig fiendtlig innstilt mot litt farger :p

Endret av stakan
Lenke til kommentar

Jeg er definitivt ikke imot litt farger i bybildet. Jeg er negativt innstilt til små søpleunger/folk/menn/whatever som ødeleger statlig eiendom. De vet på forhånd at det kommer til å bli brukt penger på å fjerne driten, og hvor kommer de pengene fra? Jo, de kommer fra skattebetalerne.

Merker jeg blir mer enn litt provosert av innlegget til han ene "tøffingen" på youtube litt lenger ned på siden der. :ph34r:

Lenke til kommentar
Hvem skal ta på seg jobben det er å gi hele veggen et nytt strøk?

7389879[/snapback]

En maler? Tagging skaper arbeidsplasser, se det positive med det.

Ser ikke helt det negative med graffiti så lenge det er forseggjort, det gir bystemning... Heller en helvegg med graff enn en diger reklameplakat. Sporveiene setter uansett ikke ned prisene selv om de går i grovt overskudd, synes det er fint de har noe å bruke pengene sine på jeg :ph34r:

Lenke til kommentar
...synes det er fint de har noe å bruke pengene sine på jeg :ph34r:

7389981[/snapback]

Tror du virkelig Oslo Sporveier betaler alt det av egen lomme? Isåfall hvis de gjør det - hva tror du skjer med utvidelsen av kollektivtrafikken? Dyrere billetter, færre avganger og styggere vogner. :/

Lenke til kommentar
Det er ikke som tagging er et nyere fenomen som kommer til å forsvinne. Man kan like godt lære å sette pris på mye av det fine som blir laget fremfor å gå rundt å ergre og irritere seg over noe man ikke får gjort noe med

7390001[/snapback]

Det er ikke fint at noen fjortisser skriver initialene sine med sprittusj på setene på t-banen! Og det er ikke fint at en t-banevogn blir bomba med grafitti så man ikke engang kan se ut av vinduene :realmad:

Og enda verre er det at folk kommer for seint til skole og jobb fordi at disse vognene må tas ut av drift :realmad:

Jeg har sagt det før, og sier det igjen, er det så moro å tagge kan man tagge seg sjæl i ræva!

Lenke til kommentar
Haha, du er faen meg positiv. :cool:

7389988[/snapback]

Det er ikke som tagging er et nyere fenomen som kommer til å forsvinne. Man kan like godt lære å sette pris på mye av det fine som blir laget fremfor å gå rundt å ergre og irritere seg over noe man ikke får gjort noe med

7390001[/snapback]

Selv den beste graffitien er styggere enn en blank vegg. Det er ingenting som får en pen by som Bergen til å se mer Oslo ut enn tagging og graffiti. La oss ha våre vakre byer, ikke la oss ende opp som Paris eller Oslo.

Lenke til kommentar

7390001[/snapback]

Det er ikke fint at noen fjortisser skriver initialene sine med sprittusj på setene på t-banen! Og det er ikke fint at en t-banevogn blir bomba med grafitti så man ikke engang kan se ut av vinduene :realmad:

Og enda verre er det at folk kommer for seint til skole og jobb fordi at disse vognene må tas ut av drift :realmad:

Jeg har sagt det før, og sier det igjen, er det så moro å tagge kan man tagge seg sjæl i ræva!

7390011[/snapback]

Det er ikke som om jeg ikke greier å se din side av saken her, jeg synes heller ikke noens initialer tusjet på seter og vegger er spesielt pent. Les siste setningen min en gang til, ta deg en kopp te og ro deg ned.

Steffy: Pff, Bergen ække noen by...

Endret av Sneakerholic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...