Gå til innhold

Nedtagging av T baner

Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?  

408 stemmer

1. 1. Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?

• - Nei
      235
    • - Ja
      21
    • - Ja, hvis det er skikkelig utført
      145
    • - Ingen formening
      11

Anbefalte innlegg

Jeg ser fortsatt ikke hvorfor det er så gale å gi en vegg som folk kan få lov til å male på.

7389624[/snapback]

Det nå egentlig det som er saken her heller...

Saken er jo at taggere tar seg til rette på andres eiendomer, og ødelegger for millionvis av kroner..

Men.. kan du gi meg EN god grunn til at tagger MÅ ha en VEGG å tagge på!? Hvorfor holder det ikke med ei tegnebok, som man får kjøpt på en vanlig bokhandel!? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser fortsatt ikke hvorfor det er så gale å gi en vegg som folk kan få lov til å male på.

7389624[/snapback]

Hvorfor skal skattebetalerne punge ut for bestikkelser til kriminelle? Hvis jeg vil male så må jeg kjøpe et lerret, hvis en tagger må male får han jammen meg kjøpe seg sin egen jævla vegg.

Lenke til kommentar

Ingen som MÅ noe som helst. Ingen som MÅ ha en fotballbane. Ingen som MÅ ha ungdomshus. Er snakk om et tilbud. Graffiti er like mye kunst som alt annet. Jeg liker å se på det som er laget på lovligveggene her i Bergen, vet mange andre også synes det. Det er fascinerende hva folk får til med noen spraybokser.

Skarstad: Det er ikke kriminelt å male.

Endret av stakan
Lenke til kommentar

Ingen som forlanger noe som helst vel?

Har kompiser jeg som driver med maling. De tegner, de maler på utesteder, de maler på plater. Jeg bare lurer på hvorfor folk tenner på alle plugger når jeg sier at jeg syns det er greit med en vegg der folk som ønsker kan få male.

Endret av stakan
Lenke til kommentar
Tagging som du så fint kaller det, er ikke kriminellt. Å tagge på andres eiendom er kriminelt.

7389786[/snapback]

Men er det ikke det 99,9% av taggerne gjør da?

Hadde de isteden tagget ned sine egne soverom eller noe slikt, så skulle jeg ikke sagt noe. Det er fortsatt stygt, men det blir en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Det er jo faktisk mange som tagger på sin egen eiendom!! Jeg sier bare at jeg vil ha et tilbud til de som liker å male. Det finnes tilbud til folk innen alt mulig annet, så hvorfor ikke maling?

7389828[/snapback]

Man trenger ikke å bruke penger på noe som er unødvendig ... igjen, fortsatt, så lurer jeg på hvorfor man trenger en vegg!? Det er ikke nødvendig med store ressurser for å male.. man trenger som sagt en tegneblokk og en blyant..

Å være medlem i en fotballklubb koster også, som regel.. medlemsskap.. Men, igjen; man får ikke spilt fotball inne på gutterommet.. det får man med tegning og maling..

Lenke til kommentar
Det er jo faktisk mange som tagger på sin egen eiendom!! Jeg sier bare at jeg vil ha et tilbud til de som liker å male. Det finnes tilbud til folk innen alt mulig annet, så hvorfor ikke maling?

7389828[/snapback]

Man trenger ikke å bruke penger på noe som er unødvendig ... igjen, fortsatt, så lurer jeg på hvorfor man trenger en vegg!? Det er ikke nødvendig med store ressurser for å male.. man trenger som sagt en tegneblokk og en blyant..

Å være medlem i en fotballklubb koster også, som regel.. medlemsskap.. Men, igjen; man får ikke spilt fotball inne på gutterommet.. det får man med tegning og maling..

7389837[/snapback]

Det koster veldig mye mindre med en vegg å male på enn f.eks. en fotballbane. Her i Bergen maler man på Sentralbadet. Er ikke snakk om å bygge en vegg for folk til å male på. Uansett hadde det blitt billigere enn mye annet. Å tegne med blyant, og å tegne med boks er vidt forskjellig, det hadde du visst om du hadde prøvd det.

Lenke til kommentar
Det koster veldig mye mindre med en vegg å male på enn f.eks. en fotballbane. Her i Bergen maler man på Sentralbadet. Er ikke snakk om å bygge en vegg for folk til å male på. Uansett hadde det blitt billigere enn mye annet. Å tegne med blyant, og å tegne med boks er vidt forskjellig, det hadde du visst om du hadde prøvd det.

7389847[/snapback]

En fotballbane varer i mange år, en slik vegg vil være nedtagget, og dermer ubrukelig, etter få timer.

Lenke til kommentar

7389847[/snapback]

En fotballbane varer i mange år, en slik vegg vil være nedtagget, og dermer ubrukelig, etter få timer.

7389855[/snapback]

Hva får deg til å tro at når noen har malt på veggen, så kan det ikke males over igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...