Gå til innhold

Nedtagging av T baner

Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?  

408 stemmer

1. 1. Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?

• - Nei
      235
    • - Ja
      21
    • - Ja, hvis det er skikkelig utført
      145
    • - Ingen formening
      11

Anbefalte innlegg

Omg. Ja her dere hva som skjer når man forbyr tagging. Folk dør faktisk.

7713685[/snapback]

Her ser vi konsekvensene av å tagge, tror jeg vi sier.

7713725[/snapback]

Men hvis det hadde vært lovlig hadde de ikke trengt å stikke fra purken, og dermed ikke dødd.

7714291[/snapback]

Du kan på ingen måte legge skylden over på politiet. Hva med folk som kjører alt for fort? Hvis de dør, som følge av en politijakt, er det også da politiet sin feil? Kanskje vi skal fjærne samtlige lover? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel heller legge skylden på forbudet. Uansett så kommer det ingenting positivt utav å lovliggjøre råkjøring osv. Det kan det kanskje gjøre ved å lovliggjøre tagging.

Å gå rundt å småtagge hvis det er lovlig vil jeg anse som kjedelig og uattraktivt, i forhold til hva det er når det er ulovlig.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Det eneste man oppnår med lovliggjøring av tagging er at vær jævla jeng i byene går og tagger ned ALT med signaturen sin for å merke teritoriet sitt med sprittusj og spraymaling.

Når i tillegg slike tagger er utrolig stygge så vil ikke byene bli noe vakrere av den grunn.

Ta en titt rundt deg allerede i dag.

Garasjeanlegg, underganger, søppelcontainere, veiskilt, lyktestolper, jernbanevogner og intetanende husvegger tilgriset av maling og tusj.

Et bortfall av forbudet vil neppe gjøre saken noe bedre.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Omg. Ja her dere hva som skjer når man forbyr tagging. Folk dør faktisk.

7713685[/snapback]

Her ser vi konsekvensene av å tagge, tror jeg vi sier.

7713725[/snapback]

Men hvis det hadde vært lovlig hadde de ikke trengt å stikke fra purken, og dermed ikke dødd.

7714291[/snapback]

Du kan på ingen måte legge skylden over på politiet. Hva med folk som kjører alt for fort? Hvis de dør, som følge av en politijakt, er det også da politiet sin feil? Kanskje vi skal fjærne samtlige lover? :)

7714541[/snapback]

Får håpe politiet klarer å fakke siste mann som stakk av også.

Dei som overlevde skulle vore avliva på flekken. Sånne er ingenting å samle på.

Lenke til kommentar

Å skylde på politiet i dette tilfellet er absurd, vi har regler om tagging (som samfunnet virker til å like, derfor vil de ikke forandre seg) og de reglene skal følges. Skal man begynne med tendenser man har sett i USA hvor innbruddstyver får erstatning fordi eieren av huset skyter/stikker dem for å forsvare seg selv, så kan vi like greit legge ned hele stortinget og melde oss inn som den 51. staten.

Lenke til kommentar

Enkelte regler virker kanskje ikke.

Det eneste man oppnår med lovliggjøring av tagging er at vær jævla jeng i byene går og tagger ned ALT med signaturen sin for å merke teritoriet sitt med sprittusj og spraymaling.

Når i tillegg slike tagger er utrolig stygge så vil ikke byene bli noe vakrere av den grunn.

Garasjeanlegg, underganger, søppelcontainere, veiskilt, lyktestolper, jernbanevogner og intetanende husvegger tilgriset av maling og tusj.

Et bortfall av forbudet vil neppe gjøre saken noe bedre

Don't think so dudo :thumbup:

Lenke til kommentar
Enkelte regler virker kanskje ikke.

Et bortfall av forbudet vil neppe gjøre saken noe bedre

Don't think so dudo :thumbup:

7717945[/snapback]

Hvorfor tror du det ikke vil bli sånn? Hvis vi setter ned prisen på alkohol, eller fjerner momsen fra utlandet, tror du ikke folk vil kjøpe mye mer? Er vel det samme.

Lenke til kommentar
Denne virker i den forstand at de som bryter den blir overkjørt. Det kaller jeg en effektiv regel.

JA! La oss gi dødstraff de til som tagger. Dette handler mye om egen etikk og moral, men man dreper da ikke en som tagger? Absurd.

Hvorfor tror du det ikke vil bli sånn? Hvis vi setter ned prisen på alkohol, eller fjerner momsen fra utlandet, tror du ikke folk vil kjøpe mye mer? Er vel det samme.

Folk kjøper gjerne mer, men de drikker mye mindre når de først holder på. Senk avgiftene :woot:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
WEDNESDAY, Jan. 4 (HealthDay News) -- Boosting taxes to increase the price of alcohol may not reduce drinking and may actually increase drinking in some cases, says a U.S. study in the January issue of Alcoholism: Clinical & Experimental Research.

While many researchers and policy makers believe that increasing the price of alcohol would reduce alcohol sales and related health and social problems, this study says that may, or may not, be true. The authors recommend a minimum price be imposed on alcohol.

The researchers analyzed data on Swedish alcohol prices, sales and consumption from 1984 to 1994.

"In general, the evidence suggests that as you increase taxes, and alcoholic beverages become more expensive, individuals tend to use alcohol less. However, the findings in this paper indicate that the reality is not so simple, because there are alcoholic beverages at different levels of price, and when you implement taxation, what happens is that the individuals who are able to purchase the alcoholic beverages that were more expensive just switch to less expensive ones," Raul Caetano, a professor of epidemiology and regional dean at the University of Texas School of Public Health, said in a prepared statement.

"In fact, the paper shows that there may be situations where the intent of taxation is reversed, in that alcohol consumption increases rather than decreases because the alcohol of choice has become cheaper. Basically, they buy more, and end up drinking more," Caetano said.

"We had four major findings," study first author Paul J. Gruenewald, a senior research scientist at the Prevention Research Center, said in a prepared statement. "One, the distribution of prices for alcohol is very broad. Two, increases in prices of expensive alcohol have little impact on sales. Three, increases in prices of inexpensive alcohol have large impacts on sales. Therefore, four, tax increases can have different impacts on sales, depending on how they are passed on to the consumer."

He said that policy makers need to carefully consider any attempts to use taxation to control alcohol consumption.

Gruenewald cautioned, "Beverage prices can be manipulated by the alcohol industry to their own ends, in order to maximize the consumer base or minimize tax impacts. In fact, ever-cheaper alcoholic beverages are being made available in the market in order to ensure continuous growth in the consumer base. Alcohol taxes may have no effects upon the prices of these beverages and, therefore, little effect on use and problems. Our findings suggest that a simple form of regulation, minimum price posting (that retailers cannot undercut), may be the best form of regulation."

More information

The U.S. Centers for Disease Control and Prevention has more about alcohol consumption.

(SOURCE: Alcoholism: Clinical & Experimental Research, news release, Jan. 3, 2005)

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Denne virker i den forstand at de som bryter den blir overkjørt. Det kaller jeg en effektiv regel.

JA! La oss gi dødstraff de til som tagger. Dette handler mye om egen etikk og moral, men man dreper da ikke en som tagger? Absurd.

7718368[/snapback]

Vi har verken gitt dødsstraff eller drept noen som helst, de drepte seg selv ved å satse livet for å spraye litt maling på en vegg. Å ha denne regelen er som å fjerne advarselen på motorsagen om at den ikke kan stoppes med hodet; vi dreper ingen, men de forsvinner likevel. Problem = solved.

Lenke til kommentar
De satsa vel ikke livet på å tagge, men de satsa livet da de løp fra politiet.

7718644[/snapback]

Cause -> effect. Bryter du loven, så vil purken komme etter deg. Det var noen ledd mellom "vi tagger" til "vi dør", men hadde de ikke tagget og senere løpt fra politiet, så hadde de ikke endt opp død.

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar

Problem solved? Hvis du tror at det er sånn vi skal fjerne taggere så tar du skammelig feil. Det er tragisk at de døde på den måten, og hadde det vært lovlig så ville det vært unngått. Det vet du godt selv. Hvis du dør neste gang du glemmer å bruke blinklys så skal jeg komme her og skrive "problem solved".

perpyro: Nei, tagging vil ikke forsvinne om det ble lovlig, men jeg tror det ville minimalisere tagginga - spesielt den stygge tagginga.

Lenke til kommentar
Problem solved? Hvis du tror at det er sånn vi skal fjerne taggere så tar du skammelig feil. Det er tragisk at de døde på den måten, og hadde det vært lovlig så ville det vært unngått. Det vet du godt selv. Hvis du dør neste gang du glemmer å bruke blinklys så skal jeg komme her og skrive "problem solved".

7718750[/snapback]

DET HADDE OGSÅ VÆRT UNNGÅTT OM DE IKKE HADDE TAGGET TIL Å BEGYNNE MED.

Red.: Når jeg tenker meg om, så hadde vi også unngått at de stakkars massemorderne fikk dødsstraff hvis vi legaliserte massemord.

Endret av Daniel
Lenke til kommentar
Takk for at du tok deg tid til å svare.

Så lenge en legalisering ikke får slutt på tagginga så ser jeg ingen grunn til å legalisere det.

Hvilken nytte har vi at slike vandaler forresten?

7718769[/snapback]

Jeg ser ingen grunn til å la det forbli ulovlig når ikke det heller får slutt på tagginga. Det eneste man kan gjøre er å minimalisere skadene ved å lovliggjøre det.

De hadde ikke dødd om det ikke var ulovlig? De hadde ikke dødd om de ikke hadde et behov for å gjøre hærverk. De hadde ikke dødd om de ikke rømte fra politiet. De hadde ikke dødd om de hadde vett nok til å ikke løpe rundt i togtunneler.
¨

Så klart kan det godt hende de hadde en trang til å gjøre hærverk. Det kan godt hende de er dumme nok til løpe inn i togtunneler. Er det påbudt for å en person å være så og så smart? Er det obligatorisk å heve sin egen IQ før man får lov å leve et normalt liv?

Hadde det vært lovlig, hadde de IKKE dødd. Det vet du like godt som jeg.

DET HADDE OGSÅ VÆRT UNNGÅTT OM DE IKKE HADDE TAGGET TIL Å BEGYNNE MED.

Red.: Når jeg tenker meg om, så hadde vi også unngått at de stakkars massemorderne fikk dødsstraff hvis vi legaliserte massemord.

"Ja, tagging og massemord er det samme! :w00t: ". Er det din moral? Faktisk så får ikke massemordere dødsstraff, men noe sånt som 21 års fengsel. Men taggere - de dreper vi?

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Når tagging er forbudt kan jeg saksøke skjorta og ræva av taggeren som grisa ned garasjen min om jeg oppdaga han men om det var lovlig måtte jeg bare se på vandaliseringa uten og kunne gjøre mottiltak, det var jo lovlig.

Hvilken nytte har samfunnet av slike vandaler?

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...