Gå til innhold

Nedtagging av T baner

Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?  

408 stemmer

1. 1. Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?

• - Nei
      235
    • - Ja
      21
    • - Ja, hvis det er skikkelig utført
      145
    • - Ingen formening
      11

Anbefalte innlegg

At Wikipedia siterer den offisielle definisjonen av tagging som hærverk eller vandalisme betyr ikke at definsjonen er mer rett av den grunn. Definisjonen av tagging som hærverk stemmer kun i noen tilfeller. Som jeg har sagt hele tiden.

7452511[/snapback]

Det blir jo et verdigtap i den forstand at det koster penger å fjerne det.

Selv om det som blir tagget på ikke blir direkte ødelagt, så må det betales for å fjerne det fordi vi ikke vil ha det der.

7462756[/snapback]

Men man trenger ikke fjerne det. Taggere skal ikke trenge å betale for hva du vil eller ikke vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper politiet får noe ut fra videoen, og at folka blir busta. Som de sa på nyhetene, skaper dette forsinkelser og unødvendig pengebruk for kollektivtrafikken.

7463413[/snapback]

Det som skjer i videoen er en direkte protestaksjon mot OIslo Kommune sin sinnsyke antitaggingspolitikk. Håper det kommer mange flere slike, helt til lovene forandres.

Lenke til kommentar
At Wikipedia siterer den offisielle definisjonen av tagging som hærverk eller vandalisme betyr ikke at definsjonen er mer rett av den grunn. Definisjonen av tagging som hærverk stemmer kun i noen tilfeller. Som jeg har sagt hele tiden.

7452511[/snapback]

Det blir jo et verdigtap i den forstand at det koster penger å fjerne det.

Selv om det som blir tagget på ikke blir direkte ødelagt, så må det betales for å fjerne det fordi vi ikke vil ha det der.

7462756[/snapback]

Men man trenger ikke fjerne det. Taggere skal ikke trenge å betale for hva du vil eller ikke vil.

7464220[/snapback]

Så lenge vi har et demokrati i Norge som ikke vil se på det og som syns det er stygt, så vil og skal det bli fjernet.

Det som skjer i videoen er en direkte protestaksjon mot OIslo Kommune sin sinnsyke antitaggingspolitikk. Håper det kommer mange flere slike, helt til lovene forandres.

7464226[/snapback]

Det minner meg litt om "Bombing for peace is like fucking for virginity" Forhåpentligvis har det en motsatt effekt og gjør at man slår strengere ned på taggere.

Lenke til kommentar

Du har fortsatt ikke svart på dette:/

"

La oss si at en offentlig bygning er som en pizza, som jeg og 4 millioner andre deler. Når jeg sprayer ned en bygning, så er det som å bestille løk på hele pizzaen, uten å spørre de andre 4 millioner hva de synes om det. Det er ikke slik at det offentlige eies av alle, og derfor kan enhver person bestemme over den; det er slik at det offentlige eies av alle, og derfor skal alles synspunkter tas i betraktning. Skal noe først gjøres med bygningen, f eks at den skal males rosa eller at tagging skal være lov, så må alle som har betalt for pizzaen (eller i det minste flertallet) være enig i det; det holder ikke at noen få mener det er for det beste.

"

Lenke til kommentar
"La oss si at en offentlig bygning er som en pizza, som jeg og 4 millioner andre deler. Når jeg sprayer ned en bygning, så er det som å bestille løk på hele pizzaen, uten å spørre de andre 4 millioner hva de synes om det. Det er ikke slik at det offentlige eies av alle, og derfor kan enhver person bestemme over den; det er slik at det offentlige eies av alle, og derfor skal alles synspunkter tas i betraktning. Skal noe først gjøres med bygningen, f eks at den skal males rosa eller at tagging skal være lov, så må alle som har betalt for pizzaen (eller i det minste flertallet) være enig i det; det holder ikke at noen få mener det er for det beste.

"

7464351[/snapback]

Det er fortsatt den beste formuleringen på problemet, og den kan åpenbart ikke bestrides av de som er for tagging.

Lenke til kommentar
Hva hvis jeg sprayer i en by som dere aldri kommer til å besøke? Dere vil rett og slett ikke besøke den delen av pizzaen.

7465992[/snapback]

Hva jeg kommer til å besøke er uvesentlig.. men, det er ikke meg du skal tenke på.. eller oss.. det er de som bor der..

Men, problemstillingen til Pinglebolle står fremdeles..

Lenke til kommentar

7464226[/snapback]

Protestere ved å påkoste kommunen 200000 kroner? Alltid en vinner det ja.

Eneste man kan si sikkert om de der, er at de garantert ikke kjører t-banen hver dag.

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden måtte de fjerne det da?

Invester heller i litt proffesjonell tagging på vognene så fjerner de alt det andre.

7466100[/snapback]

Er du virkelig så dum som du fremstår som?

Eller lar du med vilje vær å se på argumentene som er lagt frem de siste 30 sidene?

Du bare spør "Hvorfor må det fjernes?"

Det må fjernes fordi folk ikke vil ha det der!

Lenke til kommentar
Så lenge vi har et demokrati i Norge som ikke vil se på det og som syns det er stygt, så vil og skal det bli fjernet.

7464348[/snapback]

Vi har demokrati, så vi må gjøre ulovlig alt som er stygt! Neste man ut: Folk med store neser! Brilliant! Kom igjen, gi litt applaus for deg selv og din manglende forståelse av demokrati! :lol:

Det minner meg litt om "Bombing for peace is like fucking for virginity" Forhåpentligvis har det en motsatt effekt og gjør at man slår strengere ned på taggere.

7464348[/snapback]

Vel, man lærer av sine idoler, og siden den Norske regjering, nasjonens store idoler, har vært med å støtte alle "bomber for fred" de siste årene, så finnes det vel ingenting mer patriotisk enn akkurat det! :lol:

Lenke til kommentar

Synes taggere som tagger ulovlig skulle ha fått mye strengere straffer en de gjør i dag.

F.eks. straffeutmåling for de verdiene de har ødelagt for, eventuelt strafferamme på 5 år.

Digger forresten den trenden som var på 90 tallet der det var konkuranse om å tagge høyest opp i mastene på strømkablene til jernbanen.

Plutselig var det en som vant. :evil:

Håper de holder på med det enda.

Lenke til kommentar
Vi har demokrati, så vi må gjøre ulovlig alt som er stygt! Neste man ut: Folk med store neser! Brilliant! Kom igjen, gi litt applaus for deg selv og din manglende forståelse av demokrati! :lol:

Er du seriøs så dum ? Hva har neser med ødelegging av andres eiendom å gjøre ?

Eller det slik at du ikke vil forstå poenget til plomma ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...