Gå til innhold

Nedtagging av T baner

Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?  

408 stemmer

1. 1. Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?

• - Nei
      235
    • - Ja
      21
    • - Ja, hvis det er skikkelig utført
      145
    • - Ingen formening
      11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis 2 % av befolkningen har lyst til å slå ned og rane gamle damer, så betyr ikke det at vi skal tillate det, heller..

7448875[/snapback]

Feil eksempel.

Riktig eksempel er:

Hvis 98% av befolkningen er for å slå ned og rane gamle damer, så betyr det ikke det at vi skal tillate det.

Bruk litt logikk. Å tillate 2% av befolkningen å rane er på ingen måte å beskytte en minoritet.

Lenke til kommentar
"Jamen, det ER hærverk" (Uten forklaring på hvorfor det er hærverk)

7444366[/snapback]

Det ødelegger kanskje ikke alltid veggen.

Men det koster penger å fjerne det, noe som må likestilles med hærverk.

De som eier bygget vil ikke had det der, selv om veggen er den samme, så koster det tid å penger å fjerne det.

Lenke til kommentar
Hva har det med saken å gjøre? Det er forsatt en bygning og du sier jo at bygninger ikke vil miste sin verdi fordi at de blir tagget på. Du har forsatt ikke kommet med argument som motbeviser det jeg sier. Beklager, men prøv igjen :)

7447927[/snapback]

Jeg har aldri sagt noe lignende. Jeg har vært veldig spesifik på hva slags byggninger og vegger som ikke mister verdi.

Dere taggemotstandere burde lære dere å lese, og slutte å fantasere opp deres "motstanderes" argumenter. Ærlig talt, det finnes grenser for hvor mange ganger man kan forklare samme ting, for folk som ikke en gang gidder å lese fordi de er allerede sikker på sin mening.

7448787[/snapback]

FYI så er jeg faktisk ikke imot tagging i det hele tatt så ikke kom med uttalelser du ikke vet noe som om...

Jeg syns det er en flott form for kunst...dog måten den utøves på er helt galt dessverre.

La oss ta et eksempel da som du har nevnt, en bru da og la oss si at denne bruen ligge i et parkområdet. Denne parken skal selges fra det offentlig og til en privat aktør. Parken inneholder mange broer og vegger der det er grafitti/tagging på og de som skal overta parken for kommunen kommer til å bruke masse penger på å renovere hele parken nettopp fordi at det er masse tagging og lignende på vegger å brooverganger. Ville ikke da den private aktøren få avslag fra kommunen siden de må gjøre en stor renovasjonsjobb på dette området? Jo, det er akkurat det de vil få. Fordi tagging ER og forblir vandalisme.

Private citizens commit vandalism when they wilfully damage or deface the property of others or the commons. Some vandalism qualifies as culture jamming or sniggling — it is artistic in nature as well as being carried out illegally or without the property owner's permission. Examples include at least some graffiti art, billboard liberation and possibly crop circles. Criminal vandalism has many forms, graffiti on public property is common in many inner cities as part of a gang culture, however other more devastating forms such as those involved with public unrest, such as rioting, involve the wilful destruction of public and private property.
Wikipedia synes tydeligvis at grafitti er vanadlisme...så rart...
Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke imot tagging og syns at bra utførte "malerier" kan være riktig stilig. Mye av det jeg leser i denne tråden syns jeg faktisk ligger på grensen til ren idioti og mangel på forståelse for andre mennesker. Så det var en som mente at det ikke var noe galt i å tagge på offentlige vegger bare det ikke førte til verditap. Dette er jo helt på trynet. Selv om veggen ikke mister sin materielle verdi vil den bli forandret uten statens samtykke. Hvis veggen er rød så skal den være det, og det er ikke meningen at alle som føler for det skal kunne komme å male veggen i en anne farge bare fordi de har lyst.

Lenke til kommentar
Min, Statens, Kommunens... "en annens eiendom enn din" .. du skjønner vel hva jeg mente?

7444358[/snapback]

Jeg betaler skatt. Jeg er en del av den norske stat, og av Bergen kommune.

7444362[/snapback]

Jeg quoter IGJEN en fra tidligere som fikk det ut ganske bra:

"

La oss si at en offentlig bygning er som en pizza, som jeg og 4 millioner andre deler. Når jeg sprayer ned en bygning, så er det som å bestille løk på hele pizzaen, uten å spørre de andre 4 millioner hva de synes om det. Det er ikke slik at det offentlige eies av alle, og derfor kan enhver person bestemme over den; det er slik at det offentlige eies av alle, og derfor skal alles synspunkter tas i betraktning. Skal noe først gjøres med bygningen, f eks at den skal males rosa eller at tagging skal være lov, så må alle som har betalt for pizzaen (eller i det minste flertallet) være enig i det; det holder ikke at noen få mener det er for det beste.

"

Lenke til kommentar
Innlegga blir bare dummere og dummere. Utrolig. :)

7450326[/snapback]

vi må jo prøve å forklare det med hverdagslige ting de kjenner igjen, som pizza, for at de skal forstå at selv om de er en av samfunnet, betyr ikke det at de har rett til å forandre det de vil uten å spørre andre først

Endret av Darx
Lenke til kommentar

Oki da skal ikke jeg kjøre den tunge lastebilen min på veien uten å spørre først.

Eller spytte på veien.

Eller gå med sort såle på et hvitt gulv.

Herregud ja nå begynner det å bli dumt her.

La folk få gjøre hva de vil bare de følger loven, kommer det klager så får vi bare deale med dem. Blir ikke mindre tagging av å forby det eller å være strengere mot taggerne.

Lenke til kommentar
Innlegga blir bare dummere og dummere. Utrolig. :)

7450326[/snapback]

Ikke sett et eneste smart innlegg fra deg i alle fall. Eneste du klarer å komme med er innlegg som det der annenhver side.

La folk få gjøre hva de vil bare de følger loven, kommer det klager så får vi bare deale med dem. Blir ikke mindre tagging av å forby det eller å være strengere mot taggerne.

7450423[/snapback]

Det er ingen her som er ute etter å forby tagging.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...