Gå til innhold

Nedtagging av T baner


Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?  

408 stemmer

  1. 1. Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?

    • - Nei
      235
    • - Ja
      21
    • - Ja, hvis det er skikkelig utført
      145
    • - Ingen formening
      11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Huset ditt/mitt er ikke det samme som en tbanevogn som Oslo sporveier eier da

 

Fatter ikke at kommuner ikke setter opp flere lovlige vegger btw..

7387059[/snapback]

 

Nei, det stemmer. Vi betaler for å kjøre med røde tbanevogner, men vi betaler ikke for at du bor i huset ditt. Ihvertfall ikke i utgangspunktet.

 

Hva med å tagge på ditt eget hus?

Lenke til kommentar
Ey, ikke angrip meg. Jeg tagger ikke jeg..

 

Poenget mitt var at det er bedre å male på ett kjedelig strømhus som kommunen eier enn huset til en person som må bruke sine egne penger på å male over...

 

Folk kommer til å tagge uansett, gi dem ett sted der de kan få utløp for fantasien sin mener jeg

7387175[/snapback]

Komunen må betale for å fjerne tagging fra strømmhuset som de eier og har betalt penger for...

Hans Hanssen må betale for å fjerne tagging fra huset som han eier og har betalt penger for...

 

Tagging er kriminalitet og ikke et behov som staten skal betale for at kriminelle skal få tilfredstillt. Vil de absolut tagge kan de vel gå og handle 2x2m med sponplate og utfolde seg på.

 

Synes det er dumt at staten ikke setter opp områder hvor det er lov å knuse vinduer, brenne ned hus, slå hverandre i hodet med flasker...Folk kommer til å gjøre dette uansett, hvorfor ikke gi dem et område der de kan få utløp for fantasien?

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Hva er gale med vegger der folk kan få lov til å male lovlig?

7387363[/snapback]

 

Hva er galt med steder hvor du kan kjøpe dop lovlig?

Hva er galt med steder hvor du kan voldta lovlig?

Hva er galt med steder hvor du kan slå ner folk lovlig?

 

Det finnes lovlige steder man kan male. F.eks. hjemme på veggen sin, på at A3 ark kjøpt i butikken eller på din egen bil. Holder man seg bare unna andres eiendeler, så er jeg fornøyd.

 

Jeg plasserer taggere i samme gruppe som tyver - de klarer faen heller ikke holde seg unna andres ting.

Lenke til kommentar
Ey, ikke angrip meg. Jeg tagger ikke jeg..

 

Poenget mitt var at det er bedre å male på ett kjedelig strømhus som kommunen eier enn huset til en person som må bruke sine egne penger på å male over...

 

Folk kommer til å tagge uansett, gi dem ett sted der de kan få utløp for fantasien sin mener jeg

7387175[/snapback]

Jeg vet ikke om du kjenner til konseptet med "skatt", det er sånn som de som jobber må betale for at kommunen skal ha penger. Dette betyr at de arbeidende i praksis eier kommunen, inkludert alle de ansatte og alt av eiendom. Det er derfor våre skattepenger som betaler for vaskingen, ikke en tenkt kommune-pengesekk som bare fylles på i ny og ne. Dette er penger som hadde gått til noe annet, om det ikke hadde vært for taggingen. Hvorvidt en tagger synes et hus er kjedelig eller ikke har selvsagt ingenting å si, da de aller fleste i tråden virke til å være enig i at en rød t-banevogn er penere enn en nedsprayet t-banevogn.

 

Forskjellen på å tagge ned huset ditt og å tagge ned togene er at det er kun du som eier huset ditt, mens vi alle eier togene. Vi er alle ansvarlige, og derfor er vi alle sure når de blir nedtagget. Det er ødelegging av offentlige, statseide (altså skattebetaler-eide) ting, og det liker skattebetalere dårlig.

 

Når det gjelder vegger hvor det er lovlig å tagge på, så er dette rett og slett tåpelig. Kommunen skal ikke la seg presse av pøbler, og disse veggene vil ikke bidra på noen måte til byen som en helhet. Det siste vi trenger er spesifikke områder hvor vi ber taggere gjøre byen vår styggere. Da kan de heller kose seg hjemme med tidligere foreslåtte A3-ark.

Lenke til kommentar
Poenget mitt var at det er bedre å male på ett kjedelig strømhus som kommunen eier enn huset til en person som må bruke sine egne penger på å male over...

Hvor tror du kommunen får pengene sine fra?

 

Folk kommer til å tagge uansett, gi dem ett sted der de kan få utløp for fantasien sin mener jeg

7387175[/snapback]

Enig, og når vi først er i siget kan vi jo bygge noen hus som pyromane kan brenne ned.

 

Å sette opp vegger der man kan tagge lovlig er menigsløst, det gjør de ikke for å få utløp for fantasien sin, de gjør det fordi de er idioter som synes det er gøyalt å ødelegge for andre.

Lenke til kommentar
Hva er gale med vegger der folk kan få lov til å male lovlig?

7387363[/snapback]

 

Hva er galt med steder hvor du kan kjøpe dop lovlig?

Hva er galt med steder hvor du kan voldta lovlig?

Hva er galt med steder hvor du kan slå ner folk lovlig?

 

Det finnes lovlige steder man kan male. F.eks. hjemme på veggen sin, på at A3 ark kjøpt i butikken eller på din egen bil. Holder man seg bare unna andres eiendeler, så er jeg fornøyd.

 

Jeg plasserer taggere i samme gruppe som tyver - de klarer faen heller ikke holde seg unna andres ting.

7387405[/snapback]

Å vær så snill. Farger på en vegg skader like mye som en voldtekt, vold eller dop? Hvem skader det at noen folk maler på en vegg, noe ala lovligveggen vi har her i Bergen?

Lenke til kommentar
Å vær så snill. Farger på en vegg skader like mye som en voldtekt, vold eller dop? Hvem skader det at noen folk maler på en vegg, noe ala lovligveggen vi har her i Bergen?

7389476[/snapback]

"Voldtekt er helt ok, fordi drap er verre."

 

Du kan ikke rettferdiggjøre en ulovlig, og moralsk forkastelig, handling med at det finnes verre ting.

Lenke til kommentar
Hva er gale med vegger der folk kan få lov til å male lovlig?

7387363[/snapback]

 

Hva er galt med steder hvor du kan kjøpe dop lovlig?

Hva er galt med steder hvor du kan voldta lovlig?

Hva er galt med steder hvor du kan slå ner folk lovlig?

 

Det finnes lovlige steder man kan male. F.eks. hjemme på veggen sin, på at A3 ark kjøpt i butikken eller på din egen bil. Holder man seg bare unna andres eiendeler, så er jeg fornøyd.

 

Jeg plasserer taggere i samme gruppe som tyver - de klarer faen heller ikke holde seg unna andres ting.

7387405[/snapback]

Å vær så snill. Farger på en vegg skader like mye som en voldtekt, vold eller dop? Hvem skader det at noen folk maler på en vegg, noe ala lovligveggen vi har her i Bergen?

7389476[/snapback]

Hvorfor skal staten gi etter for kriminelle og la dem utfolde seg? Blir som å bygge en by så pyromane kan sette fyr på den for å tilfredstille sitt behov for å brenne ned ting - da ligger de kanskje unna andre byggninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...