Gå til innhold

Nedtagging av T baner

Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?  

408 stemmer

1. 1. Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?

• - Nei
      235
    • - Ja
      21
    • - Ja, hvis det er skikkelig utført
      145
    • - Ingen formening
      11

Anbefalte innlegg

Enda enklere å la være å tagge ? Man vil ikke ha en by fylt med søppel.

Unødvendig arbeid er også å erstatte seter og håndtak i busser som blir revet av og ødelagt av folk med fritidsproblemer.

Ehhmmm... Jeg pleier ikke å sitte på vegger, og håndtak kan man holde i med eller uten tagging. Skjønner ikke helt sammenligningen.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unødvendig arbeid er også å erstatte seter og håndtak i busser som blir revet av og ødelagt av folk med fritidsproblemer.

Ehhmmm... Jeg pleier ikke å sitte på vegger, og håndtak kan man holde i med eller uten tagging. Skjønner ikke helt sammenligningen.

7427497[/snapback]

Da har det kanskje ikke slått deg at vanlige folk synes det ser helt forjævlig ut, uavhengig av om vi sitter på det eller ikke?

Lenke til kommentar
Der tror jeg du har 90% av befolkningen mot deg.

7427106[/snapback]

Egentlig ikke. Tror de fleste foretrekker en stygg betongvegg enn en stygg betongvegg med stygge tagger på.

Men at jeg synes noe er vakkert betyr ikke at jeg skal bestemme hvordan alt skal være. Folk som bor i en by og bruker byen bør få lov til å bestemme hvordan den skal se ut. Og det er dette tagging handler om. Retten til å prøve å gjøre nærmiljøet sitt vakkert, så lenge det ikke forårsaker skade.

7427106[/snapback]

Du kan gjøre det - ved å forandre din egen eiendom.

Og som sagt, tagging er ikke skade med mindre det skjer på en vegg som tar skade av det.

7427106[/snapback]

Når Oslo sporveier må bruke 200000 kr på å fjerne tagging fordi de fleste synes det er stygt, motbydelig og ødelegger sikten ut av vinduene har den tatt skade av det.

Jeg har vært i Trondheim, og selvom det var generelt en veldig pen by, så tror jeg du bør ta en nærmere titt eller to.

7427106[/snapback]

Siden du tydligvis vet mer om byen enn meg, er det bare å komme med eksempler.

Lenke til kommentar

7427497[/snapback]

Poenget er at det er fører til masse arbeid som man ellers ikke hadde trengt å gjøre. En vegg med tagger på oppfyller forsatt den samme funksjonen som før, men den ser nå, ifølge flertallet av befolkningen, mye jævligere ut, og må derfor rengjøres, fordi folket vil det, som ironisk nok er ditt argument for at tagging bør være lovlig.

Lenke til kommentar

7427497[/snapback]

Her var det snakk om unødvendig arbeid og folkeskikk.

Og den meningsløse diskusjonen om "flertallet liker graffiti eller ikke", det er ikke relevant. Det er ikke slik at offentlige bygg blir smykket av ting folk liker. Har aldri sett bilentusiaster klistre klistremerker av biler på veggene.

Og hvis folk som bor i byen ikke synes tagging er fint, da bør de gjøre noe med det selv.

Du vrir om her og sier at tagging er nærmest opplagt. Det er som å si at hvis jeg slår deg må du passe deg og det er ikke min skyld at du stod i veien.

Du kan heller ikke fortelle meg at du hadde vært glad når du hadde eid et bygg og oppdaget at det hadde vært tagget ned neste dag.

Syns du dette huset ser bedre ut slik som det står nå enn uten tagging ?

graffitti_house.jpg

Endret av Pels
Lenke til kommentar
Å ha en pen vegg.

7426941[/snapback]

Og pen er en subjektiv oppfatning hos det enkelte individ. Min vegg er pen, så slutt å tagge på den. For det er jo min vegg, det er tross alt jeg som må betale for å føre den opp, ha den der og alt som følger med.

Kan ikke du kjøpe deg en bygårdsvegg du kan tagge på?

At du drar inn nazistene er jo litt søkt i grunn. Da kan jeg sammenligne dere taggere med nazistene da. Sammenhengen mellom nazismen, og det som var feil, og dere taggere, som også har feil, er at dere begge tar makten i deres egne hender, og tror at dere stiller over lover, regler og normer.

Man skal ikke drepe, stjele eller ødelegge. For det er feil, og det er vi vel alle enige om? Dere ødelegger, i de fleste rasjonelle menneskers øyne.

EDIT: Skrivefeil.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
alle som syntes GRAFFITI er stygt er bare dumme... det er tagginga som er stygt.... learn the diffrence

7429600[/snapback]

og det spiller likevel ingen rolle. Vi vil ikke ha det ute på offentlige bygninger o.l. Greit hvis de vil drive med det andre steder, feks på plater som stilles ut. Men fordi noen promille vil vise deres kunster så skal ikke jeg påtvinges det hvor enn jeg går.

Lenke til kommentar

*rekke opp hånden*

*peke på resten av argumentene for tagging*

Edit: måtte bare få denne posten opp.

Den blir oppdatert snart.

En betongvegg vegg er akkurat like funksjonabel om den har

tagging på seg. Et sete derimot eller et håndtak.

poenget mitt er at sammenligningen din var relativt dårlig.

Du kan ikke sammenligne tagging med hærverk på den måten.

Endret av Liquid Crystal
Lenke til kommentar

Er det et argument for tagging ? Hva slags nivå er det.

De som tagger på busser og t-baner driver også med ødeleggelse av selve interiøret.

Hvor er det du bor forresten, jeg har lyst å tagge på deg, du er jo like funksjonabel med tagging. Eller kan man ikke sammenlikne tagging med noe siden du syns det er fint og siden du ikke eier disse veggene eller må rense dem ?

Endret av Pels
Lenke til kommentar
jeg rekker gjerne opp hånda på at graffiti er greit...tagging som burde bli ulovlig og straffes... bare folk uten skillz som tagger

7429736[/snapback]

*rekke opp hånden for nei mot begge*

til deg; skaff deg en sponplate, eller begynn som grafiker om du vil tagge. Tagging/grafitti er et fett for meg uansett, like ille, like uønsket og de kan heller finne seg et produktivt og sunt sted å drive med, ikke ødelegge andres eiendom.

Lenke til kommentar

Er det et argument for tagging ? Hva slags nivå er det.

De som tagger på busser og t-baner driver også med ødeleggelse av selve interiøret.

Hvor er det du bor forresten, jeg har lyst å tagge på deg, du er jo like funksjonabel med tagging. Eller kan man ikke sammenlikne tagging med noe siden du syns det er fint og siden du ikke eier disse veggene eller må rense dem ?

7429840[/snapback]

Hvis du lager en pen\artistisk bilde p¨å meg kan vi avtale tid å sted.

Du kan bruke ryggen min. Hovepoenget er at kan fortsatt gå gjennom

en dør med tagging akkurat like bra som en dør uten.

Derimot hvis den mangler et håndtak... you see?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...