Gå til innhold

Nedtagging av T baner

Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?  

408 stemmer

1. 1. Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?

• - Nei
      235
    • - Ja
      21
    • - Ja, hvis det er skikkelig utført
      145
    • - Ingen formening
      11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Innihelvete!! Har du lest noe av det jeg har skrevet paroa?!

7409671[/snapback]

Ja, og jeg deler tydeligvis ikke ditt syn på tagging/hærverk.

7409679[/snapback]

Hva har jeg sagt da siden du ber meg henge meg selv?

7409688[/snapback]

Du syntes det var bare fint med "litt maling" noe jeg ikke synes. Mulig jeg var litt brutal, men jeg har absolutt ingen ting til overs for taggere eller de som måtte finne på og støtte taggere.

Til de som mener de ikke har noen lovlige steder og tagge: forskjellige kommuner har satt opp lovlige tagge-vegger, men dette får bare taggingen på offentlige bygg til å gå opp. Visst noen blir stoppet med spraybokser på seg så kan de bare si at de er på vei til/fra den lovlige taggeveggen, mens de i virkligheten har tagget ned knut og kari sin hvite vegg. De lovlige taggeveggene blir ofte brukt til å øve seg på før man tagger på busser, tog eller t-bane. De lovlige taggeveggene blir også brukt som "rekrutterings" plass av yngre taggere.

Endret av paroa
Lenke til kommentar

7409671[/snapback]

Ikke si at du forsvarer det "vakre kunstverker" på garasjeporten? Jaja, det måtte vel skje siden staten ikke bruker penger på å bygge vegger til taggerne.

7409700[/snapback]

Hvordan klarte du å få det utav det lille jeg skrev?

Paroa: Jeg har snakket om lovligvegger så lenge jeg har skrevet i denne tråden. Jeg har ikke sagt at jeg støtter ulovlig tagging.

Endret av stakan
Lenke til kommentar
Vi kan vel alle være enige om at det på den garasjeporten var latterlig/hærverk, men det betyr jo ikke at alle taggere er "hjerneamøber" eller hva det nå ble skrevet.

7409722[/snapback]

Hva er som skiller den taggingen ifra den på t-banen?

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

7409671[/snapback]

Ikke si at du forsvarer det "vakre kunstverker" på garasjeporten? Jaja, det måtte vel skje siden staten ikke bruker penger på å bygge vegger til taggerne.

7409700[/snapback]

Hvordan klarte du å få det utav det lille jeg skrev?

Paroa: Jeg har snakket om lovligvegger så lenge jeg har skrevet i denne tråden. Jeg har ikke sagt at jeg støtter ulovlig tagging.

7409729[/snapback]

Lovlige tagge-vegger håper jeg det ikke kommer noen flere av! Det får bare taggingen til å øke i nærområde.

Lenke til kommentar
Har du en kilde å henvise til, eller er det noe du tror?

7409789[/snapback]

Jeg tviler, men det hadde vært interessant å se om lovlige taggevegger har noen innvirkning på ulovlig tagging ellers. Hvis det viser seg å være tilfellet, så er det helt klart noe som burde forsøkes.

7409819[/snapback]

Helt enig der. Men det er ofte forskjellige type personer som maler lovlig/ulovlig. Mange av de som tagger ulovlig gjør det mest for spenningens skyld, ikke for selve malingen. De som maler lovlig gjør det for malingens skyld.

En ting jeg vet, av erfaring, er at mange av de som maler ulovlig for malingens skyld, maler mye oftere på lovligvegger når de får tilgang på det, istedenfor på ulovlige steder.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at lovlige vegger vil hjelpe noe særlig. Det blir som om én person sier til to små gutter at "her kan dere drive med fark (dialektord? Isopor på ruter osv.), jeg skal ikke bli sint, ikke komme ut etter dere, jeg skal ikke ta til motverge på noe slags vis." Hva vil skje? Jo, de små guttene vil gå til et annet hus, det er jo spenningen de gjør det for.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...