Gå til innhold

Nedtagging av T baner

Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?  

408 stemmer

1. 1. Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?

• - Nei
      235
    • - Ja
      21
    • - Ja, hvis det er skikkelig utført
      145
    • - Ingen formening
      11

Anbefalte innlegg

Hadde vi trengt å vaske det vekk hvis folk likte det?

Har du statistikk på at alle disse er arbeidsløse slasker?

Hvorfor skal du få lov å tagge, og ikke arbeidsløse slasker som fortsatt bor hos mamma?

7409163[/snapback]

1. De liker det ikke.

2. Nei. "generalisere ~e're v2 gi allmenn gyldighet; stille opp allmenne regler på grunnlag av enkelttilfeller."

3. Jeg sier ikke at jeg skal få lov, men det faktum at de ikke bidrar (se punkt 2) gjør at saken deres stiller enda svakere.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ArmenMinAU: Om ~100% av Norges befolkning synes tagging var greit, utenom meg, og jeg eier bygningen som sprayes, så har jeg fortsatt rett i å anmelde. Det er snakk om privat og offentlig eide bygningen, og derfor bestemmer de som eier. Uansett hvor nydelig du måtte mene tagging er, så er det fortsatt å ødelegge (definisjon: endre mot eierens vilje) en mur som tilhører noen andre.

7408944[/snapback]

Teoretisk sett, i dagens samfunn. Hvis 100% av norges befolkning hadde vært

for tagging hadde ikke loven som gir deg rett til å annmelde folk vært der.

7408998[/snapback]

Selvsagt hadde den det. De hadde aldri fjernet lovparagrafen som beskytter individets rett til å selv bestemme over ens personlige eiendeler, selv om folk flest synes at tagging var kult.

Det var jo det jeg sa tidligere. En privat eid bygning burde ikke vært lov å tagges om eieren ikke ville at den skulle tagges.

Det bør derimot tillates at offentlige vegger kan sprayes eller males.

7409043[/snapback]

De offentlige er eid av folket, og burde derfor holde en viss standard. De eneste veggene som burde males er de som er privateide av den som maler.

Lenke til kommentar
ArmenMinAU: Om ~100% av Norges befolkning synes tagging var greit, utenom meg, og jeg eier bygningen som sprayes, så har jeg fortsatt rett i å anmelde. Det er snakk om privat og offentlig eide bygningen, og derfor bestemmer de som eier. Uansett hvor nydelig du måtte mene tagging er, så er det fortsatt å ødelegge (definisjon: endre mot eierens vilje) en mur som tilhører noen andre.

7408944[/snapback]

Teoretisk sett, i dagens samfunn. Hvis 100% av norges befolkning hadde vært

for tagging hadde ikke loven som gir deg rett til å annmelde folk vært der.

7408998[/snapback]

Men de hadde fortsatt hatt avvik fra loven siden tagging på privat eiendom

er en del av "tagger" kulturen.

Lenke til kommentar
De offentlige er eid av folket, og burde derfor holde en viss standard. De eneste veggene som burde males er de som er privateide av den som maler.

7409250[/snapback]

Jammen, de kan jo ikke male på sine egne vegger, mamma liker det ikke.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Har det falt deg inn at de ikka hadde trengt å vaske det vekk

hvis det var lov?

Hvis vi tenker oss på langt sikt at dette hadde vært lov, tror jeg også

at vi ville blitt kvitt alle disse folka som bare setter signaturer.

7409104[/snapback]

Jeg er ikke sikker på om det hadde hjulpet, for de som driver med slikt er en gjeng med talentløse amøber, og slike folk pleier vel nettopp å drive med talentløse amøbesysler, uansett hva lovverket tilsier.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om det hadde hjulpet, for de som driver med slikt er en gjeng med talentløse amøber, og slike folk pleier vel nettopp å drive med talentløse amøbesysler, uansett hva lovverket tilsier.

7409465[/snapback]

Hva er poenget med å fortsette med å komme med slike tullete uttalelser?

Lenke til kommentar

7409465[/snapback]

Hva er poenget med å fortsette med å komme med slike tullete uttalelser?

7409483[/snapback]

Se, så vakkert!

tagging.jpg

Lenke til kommentar

Har de klart å spare pantepenger til en sprayboks kan de spare til sponplater også. Og når de er god kan de prøve seg på sånne hus som kommunen tillater at det tagges på. Sånn som bak sentralbadet i Bergen f. eks.

Sånn som i Skarstads siste post i denne tråden er tragisk. Gjør du sånn er du jo helt kneipbrød

Lenke til kommentar

Til skarstad: Selv er jeg ikke en maler, men jeg må si at jeg ler av dine udemokratiske, generaliserende og bolkeinndelende standpunkt. Jeg vil faktisk gå så langt som å påstå at din fiendtlige tankegang er en større byrde på det norske samfunn en tagging noengang kommer til å bli.

Hilsen en kamerat av Stakan.

Lenke til kommentar
Til skarstad: Selv er jeg ikke en maler, men jeg må si at jeg ler av dine udemokratiske, generaliserende og bolkeinndelende standpunkt. Jeg vil faktisk gå så langt som å påstå at din fiendtlige tankegang er en større byrde på det norske samfunn en tagging noengang kommer til å bli.

Hilsen en kamerat av Stakan.

7409623[/snapback]

Så lenge den udemokratiske (?) innstillingen er utelukkende rettet mot mennesker som driver hærverk, så er det vel ikke den største byrden. En negativ innstilling til dem som viser forakt for andre menneskers private eiendeler er egentlig en positiv ting, samfunnet har godt av at mennesker ikke bare er opptatt av estetikk, men også lovlydighet og respekt for privat og offentlig eiendom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...