Gå til innhold

Nedtagging av T baner

Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?  

408 stemmer

1. 1. Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?

• - Nei
      235
    • - Ja
      21
    • - Ja, hvis det er skikkelig utført
      145
    • - Ingen formening
      11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt Ot: nesten alle i denne tråden har brukt ordet hærverk.

Er det noen som har en offisiell definisjon av ordet?

7408818[/snapback]

Du kan jo ta en titt her, så skjønner du kjapt at tagging havner inn under definisjonen:

hærverk ~verk (av II verk) gjøre, øve h- ødelegge en annens eiendom med vilje, ramponere

Når en som ikke ønsker å få en gjenstand i ens besettelse påmalt, og noen så maler/tagger på gjenstanden, så vil jeg si at man ramponerer gjenstanden med vilje. Ganske enkelt. Men det er vel ikke lett for en tagger å forstå, kanskje?

Lenke til kommentar
La dem tagge hvor de vil. Det er opp til hver enkelt hva de synes er fint. Mens noen kanskje liker et sukkersøtt samfunn med rene gater, vaker mennesker, monotone klær osv osv osv osv.

Og noen andre liker kanskje et mer urbant samfunn..hvis noen ikke vil at de skal tagge på bygningen deres, så må man tillate offentlige vegger.

7408028[/snapback]

Hvis jeg syns bæsj er fint, syns du jeg skal smøre bæsjen min utover husveggen din da?

Du sier at skjønnhet er subjektivt, men vi skal la dem tagge overalt? Skal vi som ikke syns det er fint være nødt til å se det overalt?

Hvem sier at ditt syn på skjønnhet er bedre enn alle andres?

7408069[/snapback]

Så du sammenligner mitt syn vs. "alle" andres.

Det er nok ikke bare jeg som mener det. Hvis 60% av norges befolkning synes det var greit med bæsj på veggene, så synes jeg det burde vært lov. Nå er det nok få som synes det, ikke jeg heller. Men tagging - der er det nok en god del flere tilhengere. Synes heller ikke det trenger å være over 50%, men at tilbudet er der for en gruppe mennesker som støtter dette.

Lenke til kommentar

ArmenMinAU: Om ~100% av Norges befolkning synes tagging var greit, utenom meg, og jeg eier bygningen som sprayes, så har jeg fortsatt rett i å anmelde. Det er snakk om privat og offentlig eide bygningen, og derfor bestemmer de som eier. Uansett hvor nydelig du måtte mene tagging er, så er det fortsatt å ødelegge (definisjon: endre mot eierens vilje) en mur som tilhører noen andre.

Lenke til kommentar
ArmenMinAU: Om ~100% av Norges befolkning synes tagging var greit, utenom meg, og jeg eier bygningen som sprayes, så har jeg fortsatt rett i å anmelde. Det er snakk om privat og offentlig eide bygningen, og derfor bestemmer de som eier. Uansett hvor nydelig du måtte mene tagging er, så er det fortsatt å ødelegge (definisjon: endre mot eierens vilje) en mur som tilhører noen andre.

7408944[/snapback]

Teoretisk sett, i dagens samfunn. Hvis 100% av norges befolkning hadde vært

for tagging hadde ikke loven som gir deg rett til å annmelde folk vært der.

Lenke til kommentar

7408944[/snapback]

Det var jo det jeg sa tidligere. En privat eid bygning burde ikke vært lov å tagges om eieren ikke ville at den skulle tagges.

Det bør derimot tillates at offentlige vegger kan sprayes eller males.

Lenke til kommentar

7409043[/snapback]

Nei, for, og nå skal jeg generalisere litt, de som tagger er arbeidløse slasker som staten må utbetale trygd til, tillegg til at de må betale for å rydde opp griset deres.

RED: Bare glem det jeg sa om trygd, jævlene bor nok ennå hjemme hos mamma.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Og noen andre liker kanskje et mer urbant samfunn..hvis noen ikke vil at de skal tagge på bygningen deres, så må man tillate offentlige vegger.

Det er ingen som vil "spraye" på "her er det lov å tagge"-vegger. Det er nettopp det å tagge på andre private/offentlige vegger som gir et kick.

Hvis 100% av norges befolkning hadde vært

for tagging hadde ikke loven som gir deg rett til å annmelde folk vært der.

Tullekonklusjon. Det er som å si hvis 100% hadde vært for voldtekt så kunne man ikke anmelde de som driver med slikt. Det er ikke 100% som støtter tagging.

Hvis 60% av norges befolkning synes det var greit med bæsj på veggene, så synes jeg det burde vært lov. Nå er det nok få som synes det, ikke jeg heller. Men tagging - der er det nok en god del flere tilhengere. Synes heller ikke det trenger å være over 50%, men at tilbudet er der for en gruppe mennesker som støtter dette.

Så hvis jeg har malt huset mitt så kan andre tagge på masse tull fordi 50% mener det er greit ?

Endret av Pels
Lenke til kommentar

7409043[/snapback]

Nei, for, og nå skal jeg generalisere litt, de som tagger er arbeidløse slasker som staten må utbetale trygd til, tillegg til at de må betale for å rydde opp griset deres.

7409096[/snapback]

Har det falt deg inn at de ikka hadde trengt å vaske det vekk

hvis det var lov?

Hvis vi tenker oss på langt sikt at dette hadde vært lov, tror jeg også

at vi ville blitt kvitt alle disse folka som bare setter signaturer.

Endret av Liquid Crystal
Lenke til kommentar

Det er ingenting elitistisk med å si at tagging forbindes med arbeidsledighet, lav intelligens og håndgemeng. Det er kunst for de kulturløse, akkurat som hip-hop er slummens forsøk på musikk. Det er et fenomen som begynte i de fattigste delene av de verste byene, og nå har det spredd seg til resten av verden.

Det SteffyBoy skriver her er da helt rett. Noensinne hørt om en intellektuell tagger med god jobb og respektabel opptreden? Neppe. Taggere er skurv fra slummen som ikke vet bedre enn å bedrive hærverk på andres eiendom.

Ja, det har jeg.

En av de beste elevene som hadde gått på min skole var Graffiti-Artist og Tagger ;)

Lenke til kommentar
Tullekonklusjon. Det er som å si hvis 100% hadde vært for voldtekt så kunne man ikke anmelde de som driver med slikt. Det er ikke 100% som støtter tagging.

Ja, da kunne man gjerne voldta hvem som helst, for da er jo alle for voldtekt og ingen kan straffe dem? Heldigvis er det minimalt med folk som er for voldtekt, eller tilnærmet ingen.

Så hvis jeg har malt huset mitt så kan andre tagge på masse tull fordi 50% mener det er greit ?

Hvis ikke du vil, så skal man ikke få lov. Det er en privat eiendom som du bestemmer over.

Lenke til kommentar

7409043[/snapback]

RED: Bare glem det jeg sa om trygd, jævlene bor nok ennå hjemme hos mamma.

7409096[/snapback]

Hadde vi trengt å vaske det vekk hvis folk likte det?

Har du statistikk på at alle disse er arbeidsløse slasker?

Hvorfor skal du få lov å tagge, og ikke arbeidsløse slasker som fortsatt bor hos mamma?

Lenke til kommentar

Tviler jeg ikke på, har hengt ut med mange "taggere" og syntes dere som trekker konklusjonen om at de er tapere er litt grunne. En av mine bestekompiser er/ var tagger og er mer reflektert en 90% av dere som har postet her har jeg inntrykk av.

Men alle skal ha lov til å ha fordommer, jeg har også det. Mot streitinger, og det morer meg at dere bekrefter fordommene mine i denne topicen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...