Gå til innhold

Nedtagging av T baner

Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?  

408 stemmer

1. 1. Syns du tagging/grafitti på offentlige bygninger/tog/etc bør vær lov?

• - Nei
      235
    • - Ja
      21
    • - Ja, hvis det er skikkelig utført
      145
    • - Ingen formening
      11

Anbefalte innlegg

*snipp*

7405683[/snapback]

hva jeg ikke forstår er at du syns det er greit at dere spiller med skitne triks (feks; bryter seg inn på vestli og tagger ned der)

men når sporveiene tar tilbake så syter du. Oppriktig talt; hadde de droppet å ødelegge samfunnet med noe som ikke er ønsket, så hadde de spart seg for å få en knust nese.

så over til økonomien;

før du legger skylden på dårlig økonomistyring hos sporveiene, så burde du heller lete frem tall for kostnadene ved å fjerne møkka som enkelte etterlater seg uten på vogene (ref; malingen)

sporveiene får penger for å frakte reisende - dumme unger ødelegger - konsekvensen er at pengene må hentes inn på en eller annen måte. tror du at de har en pengesekk i Oslo kommune som de tømmer for å rette opp alt makverket taggerne lager?

ps! ja, jeg syns det er latterlig at du kan forsvare at ungdom skal tagge ned Oslo. Jeg har ikke behov for å se det hvor enn jeg går.

Hadde det vært bedt om, så er det en annen sak, men filmen hentet fra Vestli og hva jeg mistenker var Bergkrystallen, vel, de syntes jeg var dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder kunst vs grå vegger, så er det veldig enkelt. Tagging/graffitti har gjennom årene blitt forbundet med slummen. Det er sånt man finner under broer der alle knarkerne bor, og folk flest vil ikke at byen deres skal se sånn ut. Det har ingenting med at vi liker gråe vegger, det er bare at det ser mye mer sivilisert ut med et bybilde som ikke er nedtagget av knallfarger.

7398258[/snapback]

Det var da veldig elitistisk, og har du spurt folk flest? :)

7399364[/snapback]

Det er ingenting elitistisk med å si at tagging forbindes med arbeidsledighet, lav intelligens og håndgemeng. Det er kunst for de kulturløse, akkurat som hip-hop er slummens forsøk på musikk. Det er et fenomen som begynte i de fattigste delene av de verste byene, og nå har det spredd seg til resten av verden.

Lenke til kommentar
Det er ingenting elitistisk med å si at tagging forbindes med arbeidsledighet, lav intelligens og håndgemeng. Det er kunst for de kulturløse, akkurat som hip-hop er slummens forsøk på musikk. Det er et fenomen som begynte i de fattigste delene av de verste byene, og nå har det spredd seg til resten av verden.

7406155[/snapback]

Jo, det der er en elitistisk ovenfra og ned-holdning. Om du da ikke skøyer.

Lenke til kommentar

7406155[/snapback]

7406432[/snapback]

Ovenfra og ned skal jeg heller gå med på, men elitist antyder til at jeg er bedre enn dem. Jeg sier ikke at jeg er bedre enn taggermiljøet, jeg sier bare at taggermiljøet er langt under meg. Jeg er langt ifra elitist, jeg mener tross alt at over 95% av verdens befolkning er ålreit, det er kun taggerne som ikke når opp.

Lenke til kommentar

For noen år siden leide Oslo Sporveier inn vektere gjennom Falcken, og de lagde en gruppe som ble kalt Security Concept. Disse folka besto blant annet av Geir Spanien ( Les mer om han på linken.)

Når Oslo Sporveier setter inn leiesoldater og voldelige kriminelle til å ta graffiti malere, så må de også beskytte seg. Har hørt mange skrekk historier om Concept, og har venner som har fått knekt nese og arm av de gutta. De opererte ulovlig, og samlet informasjon og tok bilder av de dem tok, noe de ikke har lov til. Til og med Politiet kritiserte Oslo Sporveier og Falcken for denne løsningen.

7402449[/snapback]

Hehehe, en god latter forlenger livet :)

Må si at Oslo Sporveier for en gangs skyld gjorde noe fornuftig. Synd de tydeligvis fortsatt ikke gjør dette.

Skal de klage på at disse Security Concept folka gjorde noe ulovlig når de selv gjør noe ulovlig? "Åh, stakkars taggern som ble slått ner, når han prøvde å ødelegge en t-banevogn.." Vel, du får ikke min sympati ihvertfall.

Forhåpentlivis vokser disse folkene opp etterhvert.

Lenke til kommentar

La dem tagge hvor de vil. Det er opp til hver enkelt hva de synes er fint. Mens noen kanskje liker et sukkersøtt samfunn med rene gater, vaker mennesker, monotone klær osv osv osv osv.

Og noen andre liker kanskje et mer urbant samfunn..hvis noen ikke vil at de skal tagge på bygningen deres, så må man tillate offentlige vegger.

Lenke til kommentar
La dem tagge hvor de vil. Det er opp til hver enkelt hva de synes er fint. Mens noen kanskje liker et sukkersøtt samfunn med rene gater, vaker mennesker, monotone klær osv osv osv osv.

7408028[/snapback]

Og derfor er tagging en uting, det er et fåtall som vil ha noe av det.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Og noen andre liker kanskje et mer urbant samfunn..hvis noen ikke vil at de skal tagge på bygningen deres, så må man tillate offentlige vegger.

7408028[/snapback]

Hvis jeg syns bæsj er fint, syns du jeg skal smøre bæsjen min utover husveggen din da?

Du sier at skjønnhet er subjektivt, men vi skal la dem tagge overalt? Skal vi som ikke syns det er fint være nødt til å se det overalt?

Hvem sier at ditt syn på skjønnhet er bedre enn alle andres?

Lenke til kommentar

7406155[/snapback]

7406432[/snapback]

Det SteffyBoy skriver her er da helt rett. Noensinne hørt om en intellektuell tagger med god jobb og respektabel opptreden? Neppe. Taggere er skurv fra slummen som ikke vet bedre enn å bedrive hærverk på andres eiendom.

Kan ikke dere taggere og taggersympatører bare innse se: dere er i et sterkt mindretall som ødelegger og skaper utgifter for flertallet. Slik er det. Lite å diskutere, egentlig.

Lenke til kommentar

Javisst. Men jeg har enda til gode å møte en tagger som ikke imøtegår mine "fordommer" med glans...

Taggere havner på samme liste som de ungene som sniffer formfett, det er ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen. Men idiotene som kliner seg inn med formfett gjør oftest ikke skade på annet enn seg selv, så de skal jeg ikke mobbe like mye. Er mye verre med et taggetryne som gjør hærverk med "maling", eller spraybokser og tusj, som det ellers kalles.

Lenke til kommentar

7406155[/snapback]

7406432[/snapback]

Det SteffyBoy skriver her er da helt rett. Noensinne hørt om en intellektuell tagger med god jobb og respektabel opptreden? Neppe. Taggere er skurv fra slummen som ikke vet bedre enn å bedrive hærverk på andres eiendom.

Kan ikke dere taggere og taggersympatører bare innse se: dere er i et sterkt mindretall som ødelegger og skaper utgifter for flertallet. Slik er det. Lite å diskutere, egentlig.

7408219[/snapback]

Så du sier at det rett og slett ikke finnes mennesker som tagger og har et visst intellekt. Alle som tagger ender opp som "tapere"?

Lenke til kommentar
Jøss, er det virkelig mulig å diskutere så mye

over litt maling på en togvogn? ^^

7408086[/snapback]

Jeg tror vi gikk bort ifra de togene for lenge siden. Det er blitt en prinsippsak nå, med noen få som forsvarer hærverk mot et flertall som støtter lovlydighet.

7408113[/snapback]

Aha, jeg velger så se på "tagere" som urbane malere.

Altså (for å ikke å misstolke terminologier) de som faktisk

maler med kunsteriske detaljer og malekoster.

Ikke de som bare setter signaturer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...