Månebaronen Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Jeg tror det er like før kona kaster ut både meg og tuneren min nå da den til stadighet kutter TV-bildet. Jeg kjøpte i vår en Fantacy tuner (samme som Relook 400) og dette er en tuner som er basert på linux operativsystem og man må visst helst være fjorten år for å få den til å virke... Nå tror jeg at jeg kaster inn håndkle så jeg slipper flere sure telefonoppringninger når jeg er på kveldskift og tuneren har kutta ut. Jeg må ha en tuner som har kortleser for både Viasat og Canal Digital og samtidig være akseptert hos begges kundeservice. Forslag mottas med stor takk! EDIT: Den tuneren som du får om du bestiller Viasat+ tar vel ikke inn Canal Digital eller? Endret 28. november 2006 av Månebaronen Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 En slik tuner finnes dessverre ikke. Da må du i tilfelle ha en tuner for hvert av selskapene hvis du skal ha noe som begge selskapene gir support på, og som fortsatt er godkjent av begge selskapene. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Såvidt meg bekjent er Force det eneste merket som har støtte for både Viasat og CD. Selv bruker jeg Dreambox med Gemini image og den er fjell stabil på både Viasat og CD. Men din bedre halvdel er vell skeptisk til enda en Linux tuner Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Hvilket software bruker du på fantacy`en? Det er en ip7000 du har da? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Mange rare svar : Strong SRT 8700 heter tuneren du leter etter. Fungerer utmerket, jeg har den selv og kundeservice hos både Viasat og Canal Digital støtter denne.. Endret 29. november 2006 av lock-aze Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Kundeservice hos canal Digital støtter IKKE strong srt-8700. Det gjorde det før med viaccses, ikke nå som det er NDS software på den. dvs du får ikke nye kort fra canal digital. Men hvis du har ett kort fra før så vil det jo virke. Men den tuneren til 4000 kr som du har er jo bedre på alle måtter med rett software. Fantacyteam 2,8final er stabilt som bare det. Husk og ta ut disken og formater den hvis du skal ha full format på boksen. Vet om flere som kjører det soft med kort fra viasat og canal digital. Men du får ingen suport fra noen av selskapene på den tuneren da. Eller nye kort. Endret 29. november 2006 av Thorvald Lenke til kommentar
Månebaronen Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Fantacyteam 2,8final er stabilt som bare det.7386238[/snapback] Det er den softwaren jeg bruker nå ja. Jeg opplever stadig at jeg må restarte CAM'en, samt at det stort sett alltid blir noe trøbbel under opptak. Om man f.eks ser på et pågående opptak og har byttet litt kanaler underveis stemmer ikke lip-syncen lenger. Lyden på flere av tegnefilmkanalene stemmer også dårlig da den spiller av alle språkene på en gang. Er mulig å velge språk manuelt stort sett da.. Det største problemet er egentlig mine nettverkskunnskaper, da jeg aldri har fått satt tuneren opp i nettverket mitt hjemme. Antar det er derfor jeg stadig må ta ut kortene og oppdatere de i originaltunerne. Mye info å finne på forumet til Fantacy-team da men jeg har ikke de samme grunnleggende datakunnskapene som denne gjengen gitt. De skal ha at softwaren er mye mer stabil nå enn da jeg kjøpte maskinen! Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Skrev feil, mente 2,9 final. Nettverk er ikke nødvendig for og kjøre orginal kort i tuneren. Oppdater software og kjør cccam og newcs så virker kortene uten problem. Lyden på nicolodeum og carton er slik. Du må bytte manuelt til mono i ett av språkene. Lenke til kommentar
jornab Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Har Strong SRT 8700 selv. Anbefales IKKE! Er noe av det største dri**en jeg har vært borti. Ikke kan du forandre plassering på kanalene selv, må resettes veldig ofte, fjernkontrollen slutter å virke etter kun kort tid osv. Har kompiser som har dreambox. Ville heller gått for en sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå