Gå til innhold

A fence.. (Landskap)

chny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altfor utbrent til høyre, det tar mye oppmerksomhet.

Jeg syns treet også tar den del oppmerksomhet.

Fin dof, god dybde og bevegelse.

7380769[/snapback]

Det at det er utbrent til høyre er egentlig min skyld, jeg som redigerte det slik, synes det ble finere sånn, man ser den lyse siden litt bedre og man "følger" liksom gjerdet innover. Men jeg skal prøve og få det litt lysere og se hvordan det blir.

Forresten takk for kommentar.

Lenke til kommentar

Det er litt som gjenstår for at dette skal være et førsteklasses bilde. Det som gjør at du ihvertfall har et godt grunnlag for et, er dybdefølelsen det gir med gjerdet som går "inn" i bildet. Et meget "gunstig" motiv, men det trenger en del finpussing. Kanskje det er enda mer spennende fra en litt annen vinkel/perspektiv? (Kanskje i hvis du tar bildet i høyde med den midterste bjelken?

Lenke til kommentar

Et meget bra motiv. Komposisjonsmessig så burde gjerdet ha skapt en mye kraftigere diagonal inn i bildet. Du skulle gått et skritt til høyre og flyttet starten på gjerdet litt mer ned til venstre. Kanskje kunne du ha vippet kameraet litt nedover og, slik at gjerdet hadde sluttet mer opp til høyre.

Tror bildet hadde tålt en runde med shadow/highlight i photosop. Eller alternativt duplicate layer, desaturate, invert, sett mode til soft light eller overlay og til slutt lagt på blur etter smak.

Lenke til kommentar

Hei.

Synes du har laget et bra bilde med bra komposisjon.

Om jeg skulle ha endret på noe så ville jeg vargt å ta bildet i en litt lavere vinkel som gjør komp'en mer spennende, og litt mindre av himmelen blir dekt av greiner.

Synes greinene fortsatt bør være der da de skaper en flott innramming. Synes ikke du skal ha så bred sort ramme over. At solen er utbrent synes jeg ikke gjør allverden, det er slik det ser ut om man ser mot den også.

Fint om du oppgir EXIF-dataene da du ber om hjelp til et bilde.

Mvh

Ståle Sæthre

Lenke til kommentar

personlig synes jeg du har photoshoppet deg bort i natta. Du har mistet omtrent alt som fantes av flotte nyanser ved treet og grenene. Det er ikke så underlig at disse nå virker litt dominante når det så til de grader er skarpet opp.

Ganske ofte gjelder ideen om "more is less", i mine øyne, også i dette tilfellet.

Du er jo forsåvidt uansett temmelig kjørt med tanke på den lite heldige eksponeringen i utgangspunktet.

Jeg ville nok også sett litt mer på utsnitt. Selv mener jeg at å plassere horisonten midt i bildet er uheldig, og den største grenen som trykker seg parallellt med øverste bildekant er kanskje ikke så bra heller. Linjene som følger gjerdet og det slåtte gresset er flott!

Lenke til kommentar

Det ser ikke så utrolig skarpet opp ut på det bildet som er redigert.

Den redigerte versionen dere ser her måtte jeg gå bruke dårlige bildekvalitet på for og få lagt ut.

Jeg økte kontrasten og lyset fordi jeg synes det orginale bildet ble for "grått" og fargene matte.

Eneste jeg har brukt i photoshop er Overlay og High Pass.

:: Takk for kommentarer!

Endret av chny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...